کد خبر: ۱۲۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل کمیته امداد فارس خبرداد

احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان/ هیچ عروسی بدون جهیزیه نمی‌ماند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: ۲ هزار واحد مسکونی در طول ۲ سال برای محرومین در استان فارس ساخته می‌شود.
به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان در نشست شورای اداری شهرستان جهرم با بیان اینکه نگاه کمیته امداد به سمت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است اظهار داشت: در سال ۹۶ بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۵۰ طرح اشتغالزا توسط کمیته امداد فارس اجرا شد که به‌دنبال آن برای ۱۳ هزار نفر از جوانان و سرپرستان خانوار ایجاد شغل کرد.

۲هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته می‌شود
وی با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از مولفه‌های توانمندسازی خانواده در بحث محرومیت‌زدایی مورد توجه کمیته امداد فارس است گفت: ۲ هزار واحد مسکونی در طول ۲ سال برای محرومین در استان فارس ساخته می‌شود.

اهدای ۵ هزار جهیزیه به نوعروسان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس تسهیل در امر ازدواج خانواده‌های نیازمند را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و افزود: سال گذشته ۵ هزار جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد فارس اهدا شده که بخش عمده آن به کمک خیرین و تعامل با سپاه قدس تهیه شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ و ۹۶ تعداد تمام کسانی که در نوبت جهیزیه بودند صفر شد و تا پایان مرداد ماه امسال نیز صف جهیزیه ۹۷ صفر می‌شود‌.

بذرافشان از تفاهم‌نامه کمیته امداد فارس با ستاد محرومیت‌زدایی در سرفصل‌های مختلف اشتغال، مسکن، جهیزیه و تحصیل با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۶ بیش از ۱۳ هزار مددجو در سرفصل‌های مختلف قرآنی تربیت و ۷ هزار مددجو به زیارت حرم امام رضا(ع) اعزام شدند.

پول صدقه مردم در همان منطقه خرج می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در خصوص شایعات و هجمه‌هایی پیرامون خرج‌کرد پول صدقات به منظور کمک به مردم غزه و لبنان اذعان کرد: صدقات هر منطقه فقط در همان منطقه هزینه شده و صدقات فارس حتی در خارج از استان نیز هزینه نمی‌شود.

وی افزود: همچنین از محل صدقات بابت حق‌الزحمه پرسنل استفاده نمی‌شود.

افزایش ۱۵ درصدی رشد مشارکت مردمی
بذرافشان با بیان اینکه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ سهم مشارکت مردم ۱۵ رشد داشته است گفت: در روز قدس سال ۹۷ علی‌رغم اینکه هجمه‌ها زیاد شده بود مردم فارس ۵۰ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته کمک کردند.

وی با بیان اینکه اکرام ایتام یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است گفت: ۵۰۰ هزار نفر مشترک صندوق صدقات و ۱۵۰ هزار حامی اکرام ایتام در استان وجود دارد و امسال ۱۰ هزار نفر حامی ایتام شدند.

انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان