کد خبر: ۱۲۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مديرعامل شركت شهرک های صنعتی فارس خبر داد:

3 واحد از فارس در ميان برگزيدگان صنايع كوچك كشور/ به زودی فعاليت خوشه صنعتي جديد گياهان دارويي آغاز می‌شود

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از تجليل از سه واحد نمونه از فارس در همايش ملي روز حمايت از صنايع كوچك در تهران خبر داد.

به گزارش شیرازه، احد فتوحي گفت: در مراسم همایش ملی حمایت از صنایع کوچک كه با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي،وزيرصنعت،معدن و تجارت و شماري از مسولان و فعالان صنعتي از سراسركشور برگزارشد،در بخش شركت نمونه خدماتي شهرك صنعتي از جواد باصري مديرعامل شركت خدماتي شهرك صنعتي بزرگ شيراز به علت انجام اقدامات موثر در زمينه امور راهبري اين شهرك صنعتي، به عنوان شهرك صنعتي نمونه كشور تجليل شد.

وي افزود: در بخش بانوان برتر كارآفرين نيز از زهرا اسكندري، مدير عامل واحد صنعتي توليد تجهيزات پزشكي كه در شهرك صنعتي بزرگ شيراز قرار دارد تجليل و لوح تقدير و تنديس همايش به اين واحد اعطا شد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنين از انتخاب شركت طراحي مهندسي صنايع پتروشيمي به عنوان طرح برتر صنعتي كشور خبر داد و گفت: اين شركت كه در شيراز و در حوزه طراحی و مهندسی پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی فعاليت مي كند نيز موفق به دريافت لوح سپاس و تنديس اين بخش شد.

وي همچنين با اشاره به برپايي بزرگترين نمايشگاه صنايع كوچك كشور با حضور1400واحد صنعتي گفت: 25واحد صنعتي شاخص استان نيز در اين نمايشگاه حضور دارند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در ادامه از سهم 95درصدي صنايع كوچك در شهرك ها و نواحي صنعتي استان خبر داد و گفت: اين صنايع تاكنون افزون بر 94هزار فرصت مستقيم شغلي در شهرك هاي صنعتي ايجاد كرده‌اند.

وي افزود: در حوزه تقويت و حمايت از صنايع كوچك به عنوان محور اصلي تحقق اشتغال و توليد كالاي ايراني شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در استان با همكاري تشكل هاي بخش خصوصي و نيز استفاده از توان علمي، تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، گام هاي موثري در زمينه شكل گيري و توانمندسازي اين صنايع برداشته است.

فتوحي با اشاره به برخي اقدامات حمايتي از صنايع كوچك در استان گفت: در فارس از 14خوشه صنعتي شناسايي شده، مراحل امكان سنجي توسعه خوشه 10پروژه انجام شده كه از اين تعداد خوشه هاي گلاب و عرقيات گياهي ميمند، سنگ شمال، رب گوجه و شوريجات و فرش دست باف با دستيابي به اهداف توسعه خوشه اي ، خاتمه يافته و خوشه خرماي جنوب فارس نيز در مرحله پياده سازي و اجرا قراردارند.

وي افزود: همچنين مراحل آغاز به فعاليت خوشه صنعتي جديد گياهان دارويي نيز بعنوان ششمين خوشه بزودي اجرايي مي شود.

فتوحي برگزاري بيش از 1507دوره آموزشي براي افزون بر 51هزار فعال صنعتي، برگزاري 254تور صنعتي، حمايت از 33پايان نامه تحصيلات تكميلي، راه اندازي مراكز خدمات كسب و كار و فناوري در سه شهرك صنعتي استان و ايجاد و واگذاري رايگان دفاتر كار مجازي به بيش از 2800واحد صنعتي را از جمله مهمترين برنامه هاي حمايتي شركت شهرك هاي صنعتي فارس از صنايع كوچك اعلام كرد.

در حال حاضر بيش از 2800واحد بهره بردار با اشتغال افزون بر 34هزار نفر در سطح شهرك ها و نواحي صنعتي استان مشغول به كار و تلاش و توليد هستند.

آیین گرامیداشت 21مرداد روز حمایت از صنایع کوچک همراه با افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک، در مصلی نماز جمعه تهران برگزار شد.


نظرات بینندگان