کد خبر: ۱۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
صفار هرندی در شیراز مطرح کرد:

می توانیم سر کاپیتان ناوهای آمریکایی را با موشک بزنیم/ اشتباه بودن تفکر مرحوم هاشمی اثبات شد/ کِری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب کرد!

صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جان کری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب می کند (Javad dear) و میگوید «جواد عزیز، چرا بر سر سانتریفیوژ چانه میزنی؟ ما چیزهای به مراتب بزرگ تری را از طریق برجام به شما می دهیم، از فردای برجام رونق به جامعه شما برمیگردد».
به گزارش شیرازه؛ محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در مراسم یادواره شهدای خاکیان افلاکی گرامیداشت شهدای صنایع فجر در شیراز گفت: از ابتدای خلقت تا کنون دو چیز بشر را رنج داده، که یکی ترس و دیگری اندوه است. ترس انسانها از اینست که چیزی را در آینده از دست بدهند و اندوه انسان بخاطر چیزهایی است که در گذشته از دست داده است. یکی از چیزهایی که باعث حزن و اندوه ملت ایران شده و یادآوری آن باعث عذاب مردم می شود، قسمت هایی از خاک وطنمان بود که از این کشور جدا شد.

می توانیم سر کاپیتان ناوهای آمریکایی را با موشک بزنیم/ اشتباه بودن تفکر مرحوم هاشمی اثبات شد/ کِری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب کرد!

بحرین را بدون درگیری از خاک ایران جدا کردند
وی افزود: در تاریخ 200 سال گذشته کشورمان هر کس به این مملکت تعرض کرده، یک قطعه از کشور را به نیش کشید و برد. آخرین چیزی که از این مملکت بردند، یک استان بود که بدون جنگ از کشور جدا شد. سال 1350 یک استان ما را بدون درگیری بُردند و امروز اسم آن منطقه بحرین است. بحرین چهاردمین استان ایران بوده که قبل از انقلاب از این کشور جدا شده است. یادآوری جدا شدن بحرین و قفقاز و مانند اینها که جزء این آب و خاک بوده، باعث اندوه ملت می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ترس ما نیز از آنست که مبادا در آینده دوباره این اتفاق تکرار شود و ما درگیر نبردی شویم که انتهای این جنگ، به جدایی تکه ای از خاک وطنمان ختم شود. آنچه به ما آرامش می دهد اینست که در 200 سال گذشته برای اولین بار در این نظام و انقلاب اسلامی وارد جنگی شدیم که در پایان آن پس از 8 سال چیزی از سرزمین ما ازدست نرفته بود.

صفار هرندی ادامه داد: دشمنان ما از جنگ نظامی نا امید شده اند، اما تدارک جنگ دیگری را دیده اند که امید دارند در پایان آن، غنیمت های با ارزشی را از ایران بگیرند و اگر شکست بخوریم در آینده دوباره حزن و اندوه به سراغ ما خواهد آمد. دشمنان ما تدارک دیده اند که یکی از با ارزش ترین دارایی های مملکت یعنی فناوری هسته ای که می تواند تأمین کننده بسیاری از نیازهای کشور باشد را از ما بگیرند.

جان کری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب کرد/ فریب خوردند
وی گفت: البته باید مواظب باشیم فریب دشمن را نخوریم. ما در مورد مسئولان کشورمان نمی توانیم بگوییم خیانت کردند، چونکه مورد تأیید رهبری و نظام بوده و هستند، اما می توانیم بگوییم در برخی موارد فریب خورده اند. جان کری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب می کند (Javad dear) و میگوید «جواد عزیز، چرا بر سر سانتریفیوژ چانه میزنی؟ ما چیزهای به مراتب بزرگ تری را از طریق برجام به شما می دهیم، از فردای برجام رونق به جامعه شما برمیگردد». پس از این سخنان بود که آقای رییس جمهور هم آمد و گفت آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنیم و غیره!

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: متأسفانه با اتکا به وعده های دشمن، دانش هسته ای کشور را نیمه جان کرده ایم و امیدواریم دوباره جان تازه ای بگیرد و این شدنیست، چراکه اگر همه دانشمندان ما را هم ترور می کردند، هرگز این مسیر متوقف نمیشد چونکه دانشمندان ما شاگردان بسیاری برای این مملکت پرورش داده اند.

می توانیم سر کاپیتان ناوهای آمریکایی را با موشک بزنیم/ اشتباه بودن تفکر مرحوم هاشمی اثبات شد/ کِری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب کرد!

امروز دشمن با لکنت زبان از گزینه نظامی حرف میزند
وی اظهار داشت: تمام اهداف دشمن اینست که کشور را خلع سلاح کند. امروز پیشرفت ما در صنایع دفاعی باعث شده تا دشمن حتی شجاعتِ گفتن «گزینه نظامی» را هم نداشته باشد. البته تا چند سال گذشته به راحتی ما را تهدید به جنگ نظامی می کردند، امّا امروز نمی توانند بگویند و اگر بگویند هم با لکنت زبان می گویند. علت این لکنت زبان پیشرفت ما در صنایع دفاعی است. خُب کدام عقل سلیمی می پذیرد راهی که منجر به عقب نشینی دشمن شده را تعطیل کنیم؟

صفار هرندی بیان داشت: عده ای در مسیر مقاومت دچار خستگی شده اند و به قول معروف کم آورده اند، اینها پیشنهاد می دهند که دست از مقاومت و پیشرفت برداریم. میگویند موشک می خواهیم چه کار؟ نمی دانند که همین موشک ها بود که دشمن را مجبور کرد بجای جنگ، به مذاکره روی بیاورد.

می توانیم سر کاپیتان ناوهای آمریکایی را با موشک بزنیم
وی افزود: حمله موشکی ایران به مقر داعش، آن هم 800 کیلومتر دورتر از مرزهای نتیجه مقاومت و اعتماد به جوانان بود و این اقدام ما پیام مهمی را به دشمنان مخابره کرد. امروز دیگر نگران ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نیستیم، و نه تنها موشک های ما قادر به انهدام آنها هستند، بلکه می توانیم سرِ کاپیتان آن ناوی که به سمت کشور ما شلیک بکند را با موشک نقطه زن مورد هدف قرار دهیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: امروز ایران بدلیل مقاومت و پیشرفت، نقش برادر بزرگ را برای کشورهای منطقه دارد و نه تنها کشور دچار نا امنی نیست، بلکه عصا زیر بغل کشورهای دیگر میزند تا زمین نخورند. در حال حاضر ایران بخاطر قدرتی که پیدا کرده، بزرگ منطقه است و چون بزرگ شده از حمله به او می ترسند و این دستاورد مقاومت ماست.

می توانیم سر کاپیتان ناوهای آمریکایی را با موشک بزنیم/ اشتباه بودن تفکر مرحوم هاشمی اثبات شد/ کِری وزیر خارجه ما را «جواد جان» خطاب کرد!

قذافی و صدام از ترس جنگ سازش کردند
صفار هرندی ادامه داد: اگر می خواهیم دنیایمان آباد شود، اگر می خواهیم کشور دچار جنگ نشود، باید از مسیر بدون حزن و ترس عبور کنیم. قذافی از ترس جنگ سازش کرد، بن علی برای جلوگیری از جنگ خودش را در آغوش غرب انداخت، صدام نیز راه صلح و سازش با آمریکا را در پیش گرفت تا وارد جنگ نشود امّا اول طی 10 سال او را خلع صلاح کردند سپس در کمتر از چند رو کشورش را فتح کردند. اینها نتیجه ترس از جنگ و روی آوردن به سازش است.

اشتباه بودن تفکر مرحوم هاشمی اثبات شد
وی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز توهم داشت که دنیای امروز دنیای مذاکره و سازش است نه موشک، امّا امروز کسانی که پای میز مذاکره بودند هم اذعان کردند که آمریکا فقط زبان زور را می فهمد و همه فهمیدند تفکر مرحوم هاشمی اشتباه بود.

برای نجات کشور در اقتصاد به نگاهی شبیه نگاه تهرانی مقدم ها نیاز داریم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: امروز برای نجات کشور به تفکری شبیه به شهید تهرانی مقدم در حوزه اقتصاد و صنعت نیاز داریم. اگر میخواهیم دنیایمان را آباد کنیم راهش اینست. نگاه امثال تهرانی مقدم، حسن باقری ها و همت و باکری ها می تواند گره گشای امروز کشور باشد. و در یک کلام اگر می خواهیم رونق ایجاد شود، اگر می خواهیم جنگ نشود راهش اینست که قوی شویم، برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان