کد خبر: ۱۲۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خاطره تلخ میانرود شیراز؛

چشمان شیرازی‌ها به جمال سرسبز پارس روشن شد

بالاخره پس از 23 سال انتظار ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز با بازی دو تیم قشقایی و مس رفسنجان بازگشایی شد.
به گزارش شیرازه، 31 فروردین 96 بود که وزیر ورزش و جوانان با سفر به شیراز ربان ورزشگاه 50 هزار نفری پارس را قیچی کرد؛ افتتاحی که همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رخ داد و بعدها به سبب مشکلات فنی ورزشگاه و آماده نبودن زیرساخت‌های آن جنبه نمایشی بودن نیز به خود گرفت اما مسؤولان استان هیچ‌گاه زیر بار این مسائل نرفتند.

ورزشگاه پارس که در 50 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده، سال 74 پس از کش و قوس بر سر مکان احداث آن بالاخره کلنگ‌زنی شد و در مدت 22 سال با تزریق بودجه و اعتبارات نه چندان دلچسب احداث آن لاک‌پشتی به پیش رفت.

پارس که به عنوان چهارمین ورزشگاه بزرگ کشور مطرح است پس از افتتاح نمایشی در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری بارها قرار بود افتتاح شود! که آماده نبودن چمن، مشکلات فنی، آماده نبودن راه منتهی به ورزشگاه، مشکلات سکوها و نبود زیرساخت‌ها باعث عدم راه‌اندازی آن شد.  

 

شهریور سال گذشته بود که مدیرکل ورزش و جوانان استان در صفحه اینستاگرام خود از راه‌اندازی ورزشگاه برای چندمین بار خبر داد اما مهرماه نیز از راه رسید و خبری از راه‌اندازی این ورزشگاه نشد.

کامیاب پس از آن نیاز به ریکاوری چمن را علت عدم راه‌اندازی ورزشگاه پارس عنوان کرده و گفته بود که در شرایط نرمال معمولاً 2 سال نیاز است تا چمن آماده بهره‌برداری شود.

وعده و وعیدهای مسؤولان برای راه‌اندازی ورزشگاه پارس و مشکلات ورزشگاه حافظیه کار را به جایی رساند که فلاح مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی ناکامی‌های تیمش را به گردن حافظیه انداخت و اعلام کرد که دیگر حاضر نیست میزبانی‌های فجر را در این ورزشگاه برگزار کند.

اگرچه تلاش تیم‌های فجر و برق برای بازی در ورزشگاه پارس بی‌ثمر ماند اما تهدید مدیرعامل فجر نیز عملی شد و ادامه بازی‌های لیگ دسته اول در شیراز به زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید دستغیب کشیده شد.

این در حالی بود که عمر کم فروغ تیم برق جدید کفاف رویت چمن سرسبز پارس را نداد تا نخستین دیدار تیم قشقایی شیراز به عنوان نماینده استان در لیگ دسته اول فوتبال کشور در روزهای پایانی مردادماه به میزبانی ورزشگاه پارس برگزار شود.

گرچه این افتتاح نیز از حاشیه‌ها به دور نبود و در ابتدا اعلام شد که خانواده‌ها می‌توانند برای دیدن بازی به ورزشگاه بیایند اما پس از آن این مطلب تکذیب و گفته شد که ورود خانواده‌ها فقط برای دیدارهای بین‌المللی امکان‌پذیر است.

قطع برق ورزشگاه در دقایق پایانی نیمه نخست نیز به حاشیه این بازی دامن زد تا بازی برای 10 دقیقه معلق بماند.

شامگاه یکشنبه بیش از 15 هزار تماشاگر در حالی بعد از 23 سال برای نخستین بار در ورزشگاه پارس به تماشای بازی تیم شهرشان نشستند که قشقایی در این دیدار با 4 گل مغلوب شد تا خاطره تلخ افتتاح ورزشگاه پارس در اذهان شیرازی‌ها ماندگار شود.

فارس


انتهای پیام/

نظرات بینندگان