کد خبر: ۱۲۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

فروش خودرو به صفر رسید؟/ فاصله زیاد قیمت خودروها از کارخانه تا بازار

- بررسی قیمت خودروهای داخلی در کارخانه و بازار، نشان از فاصله قیمت بالای آنها دارد؛ به طوری که در برخی از خودروها این فاصله قیمتی به حدود 30 میلیون تومان هم می‌رسد.
به گزارش شیرازه ، با وجود افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، اما بازار خودرو همچنان با معاملات اندک دست‌وپنجه نرم می‌کند و به اعتقاد فعالان بازار، این نوسان قیمتی و حتی افزایش قیمت خودروها که منجر به افت قدرت خرید مردم شده، خریداران بازار خودرو را کم کرده و حتی بعضا به صفر رسانده است.

در این میان، بررسی قیمت خودروها در کارخانه و بازار، نشان از فاصله قیمت بالای آنها دارد؛ به طوری که سمند LX در کارخانه 33 میلیون و 535 هزار تومان به فروش می‌رود، اما در بازار 48 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین سمند EF7 در کارخانه 34 میلیون و 338 هزار تومان قیمت گذاشته شده و در بازار با قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود.

بازار خودرو

از سوی دیگر، خودرو دنا در کارخانه 46 میلیون و 989 هزار تومان است، اما در بازار با قیمت 66 میلیون تومان به فروش می‌رود. دناپلاس نیز در کارخانه 53 میلیون و 265 هزار تومان قیمت دارد، اما در بازار با قیمت 81 میلیون تومان فروخته می‌شود.

در این میان، خودرو پژو405 جی‌ال‌ایکس در کارخانه قیمتی در حدود 32 میلیون و 944 تومان دارد، اما در بازار با قیمتی در حدود 44 میلیون تومان به فروش می‌رود. پژوپارس اتوماتیک TU5 نیز در کارخانه 54 میلیون و 802 میلیون تومان است، اما در بازار 79 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد.

خبر آنلاین


نظرات بینندگان