کد خبر: ۱۲۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

اقامتگاه های بوم گردی در اولویت گردشگری سپیدان قرار گرفت

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با هدف بازدید و بررسی وضعیت اقامتگاه های بوم گردی شهرستان سپیدان به این شهرستان سفر کرد.
به گزارش شیرازه؛ اقامتگاه بوم گردی در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه همخوانی داشته باشند تاسیس می شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند. در این نوع اقامتگاه ها اقلیم منطقه توجه ویژه ای می شود. 

با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان سپیدان و وجود 32 جاذبه طبیعی ثبت شده  در این شهرستان ، اقامتگاه های بوم گردی بیش از سایر تاسیسات گردشگری مورد توجه است .

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس به منظور ضرورت سامان دهی و بررسی وضعیت این مراکز، روز گذشته ضمن سفر به سپیدان به صورت میدانی از تعدادی از اقامتگاه های بوم گردی این منطقه بازدید کرد. 

این مقام مسئول در حاشیه این سفر، آماری از اقامتگاه های بوم گردی شهرستان داد و گفت: شهرستان سپیدان دارای 10 اقامتگاه بوم گردی فعال و 15 اقامتگاه آماده افتتاح است. همچنین 95 متقاضی روند قانونی پرونده خود را پیگیری می نمایند.

امیری به وجود 32 جاذبه طبیعی همچون آبشار مارگون و چیکان، تنگ بغدیون، چله گاه، تنگ تیزاب، برم فیروز و غیره نیز اشاره کرد و ادامه داد: در تعطیلات آخر هفته شاهد حضور چشمگیر حدود 200 هزار مسافر و گردشگر در شهرستان سپیدان هستیم که لازم است نظارت بر روی تاسیسات گردشگری انجام شود تا خدمات به نحو مطلوب به گردشگران ارائه گردد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی به گردشگری نیز تصریح کرد: بر اساس مصوبه 11 مردادماه سال جاری هیات وزیران، مناطق نمونه گردشگری خارج از حریم شهرها در اراضی درجه 3 و بیشتر، بوم گردی واقع در بافتهای کالبدی روستایی در اراضی درجه 3 و بیشتر و مجتمع گردشگری عمومی در اراضی درجه 3 و بیشتر از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شده اند و با توجه به خشکسالی و کم آبی فرصت مناسب برای کشاورزان است که با گرفتن مجوز لازم فعالیت خود را در زمینه گردشگری ادامه دهند.
برچسب ها: سپیدان ، بوم گردی ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان