کد خبر: ۱۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
خبر خوش برای صنعتگران:

بخشودگی جرائم دیرکرد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در راستاي حمايت حداكثري از سرمايه گذاران، جرائم دیرکرد بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی فارس بخشیده می‌شود.
بخشودگی جرائم دیرکرد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فارسبه گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از بخشودگی جرائم دیرکرد بدهی‌های معوق واحدهای صنعتی این استان به مناسبت روز صنايع كوچك خبر داد و گفت: واحد هاي صنعتي مشمول تا پايان هفته دولت فرصت دارند از اين مشوق استفاده كنند.

احد فتوحي اظهار داشت: این دستورالعمل ابلاغی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت و رفع موانع تولید، ایجاد انگیزه و افزایش سرمایه‌گذار، رونق تولید و اشتغال‌زایی و حمايت از توليد ايراني در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی اِعمال می‌شود.

وی افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی دارای قرارداد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات، در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از صنعتی، بنگاه‌های خدمات عمومی، واحدهای فناوری و کسب‌وکار و واحدهای کارگاهی که مشمول پرداخت تعدیل بدهی معوق بوده و تاکنون موفق به پرداخت مبالغ اعم از اصل بدهی و تعدیل معوقه نشده، مي توانند از اين مشوق استفاده كنند.

فتوحي تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل، طرف‌های قراردادی که اسناد تعهدی خود را از زمان ابلاغ این دستورالعمل پرداخت کرده ولی تعدیل آن‌ها تاکنون مورد بخشودگی قرار نگرفته، مشمول تخفیفات اعطای این دستورالعمل می‌شوند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: واحدهای تولیدی بهره‌بردار دارای پایان کار یا در مرحله نصب ماشین‌آلات نيز در صورت پرداخت 50 درصد اصل بدهی، مشمول 60 درصد بخشودگی جرائم دیرکرد و چنانچه 100 درصد مبلغ اصل بدهی واحد تولیدی و صنعتی را پرداخت کنند تا 80 درصد مبلغ جرائم تأخیرآنها بخشيده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین بابیان اینکه واحدهای صنعتی كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 50درصد باشند نیز مشمول این مشوّق‌ها خواهند شد، گفت: چنانچه برنامه ساخت‌وساز این واحدها با برنامه زمان‌بندی مصوب شده در هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مطابقت داشته باشد، در صورت پرداخت 50 درصد اصل بدهی، شامل 50 درصد بخشودگی جرائم دیرکرد و در صورت پرداخت 100درصدي ،مشمول تخفيف 70درصدي می‌شوند.

وی تأکید کرد: واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان كه تمام مبالغ اسناد تعهدي شان را پرداخت كرده اند اما تعديل آنها مورد بخشودگي قرارنگرفته است نيز مشمول اين تخفيفات خواهند شد.

فتوحي اظهار امیدواری کرد که با اعمال این مشوق‌ها شاهد تسریع در بهره‌برداری از واحدهای در حال ساخت، راه‌اندازی واحدهای غیرفعال و افزایش ظرفیت تولید واحدهایی نیمه فعال باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه بابیان اینکه سایر مشوق‌ها و تخفیف‌ها به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی نیز همچنان اعمال می‌شود، گفت: اعمال تخفیف 10 درصدی به نخبگان و ایثارگران و سرمایه‌گذاران خارجی و مخترعان و همچنین اختصاص مشوق‌های ویژه تا سقف 90درصد مناطق کم‌برخوردار و اعمال تخفیف برای متقاضیانی که بتوانند واحد صنعتی خود را در فاصله زمانی کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسانند ازجمله سیاست‌های حمایتی در این بخش است.

استان فارس با 61 شهرک صنعتی در حال واگذاری عنوان دوم کشور را در شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری به خود اختصاص داده است و تاكنون بيش از 5800قرارداد با متقضايان منعقد شده است.
نظرات بینندگان