کد خبر: ۱۲۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
نماینده شیراز:

تحمل نبود کالا برای مردم سخت است/ نگران ایجاد صادرات غیر رسمی هستیم/مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند

رجبی گفت: به نظر من مردم گرانی کالا را ممکن است تحمل کنند اما تحمل نبود کالا برای آنها سخت تر است.
به گزارش شیرازه، فرج الله رجبی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار شیرازه در خصوص راهکارهای مقابله با احتکار در شرایط اقتصادی کنونی و عدم ثبات در بازار و ارزیابی حرکت‌های مردمی و دستگاه های نظارتی گفت: در حال حاضر برخی مسائل بیشتر از احتکار جای نگرانی دارد. به نظر من موجودی کالاهای ضروری در کشور برای کف مصرف جامعه کافی است؛ نگرانی من این است که به‌دلیل ارزانتر بودن بسیاری از کالاهای ایران در مقایسه با بازار کشورهای همسایه؛ صادرات غیررسمی و رسمی مشکلی ایجاد کند. در حال حاضر انتظار می‌رود مردم و دستگاه‌های نظارتی و به خصوص کسبه محترم روی این مسئله حساس باشند.

رجبی ادامه داد: اگر کالاهای مختلف، که قیمتی ارزانتر از کالاهای مشابه در بازار کشورهای همسایه دارد، از کشور خارج شود امکان بروز مشکل ناشی از نبود کالا وجود خواهد داشت؛ به نظر من مردم گرانی کالا را ممکن است تحمل کنند اما تحمل نبود کالا برای آنها سخت تر است.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه باید در این راستا همراه باشند، گفت: معتقدم امکان دارد طی ۶ ماه آینده و بر اثر خروج کالا از کشور ما مشکلاتی را شاهد باشیم، اگرنه احتکار کردن ممکن است باعث گرانی بشود اما حداقل  کالا در بازار ایران می‌ماند و مشکلات و تبعات کمتری شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، مدیریت جسور می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، ابراز داشت: در این راستا بخش خصوصی نیز به‌صورت جدی باید وارد عرصه شده و تنها منتظر دولت نماند که تمام‌کارها را سامان دهد.

وی افزود: متأسفانه ما در چنین شرایطی معمولاً دولتی‌زده می‌شویم و می‌خواهیم دولت تمام کارها را درست کند.
نظرات بینندگان