کد خبر: ۱۲۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
شهردار شیراز:

افتتاح بازار هنر شیراز همزمان با دهه فجر

شهردار شیراز گفت: بازار هنر شیراز همزمان با دهه فجر امسال در محور سنگ سیاه افتتاح می شود.
افتتاح بازار هنر شیراز همزمان با دهه فجر
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار یزد به منظور هم اندیشی ایجاد گذرهای هنری در کلانشهرها برگزار شد، از افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه؛ همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

حیدر اسکندر پور به برنامه های شورای پنجم و مدیریت جدید شهری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: توجه به اقتصاد هنر و اقتصاد فرهنگ از محوری ترین برنامه های شورای پنجم و من به عنوان شهردار منتخب منتخب این شورا بود.

وی بر ضرورت پویایی اقتصاد هنر در کلانشهر فرهنگی شیراز تأکید کرد و گفت: برای پویایی اقتصاد هنر نیاز به ایجاد پیاده راه هایی داریم که تولید و عرضه آثار هنری در این مسیر انجام شود؛ بنابراین برای تقویت اقتصاد هنر، هم به مکان های فیزیکی نیاز داریم هم به رویدادهای فرهنگی هنری.

شهردار شیراز با اشاره به افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه گفت: با برنامه های اجرایی که برای این منظور خواهیم داشت رویدادهای خوشی را در سالروز پیروزی انقلاب در این محور شاهد خواهیم بود به طوری که 60 غرفه در دو طبقه با 8 هزار متر زیربنا برای ایجاد بازار هنر در نظر گرفته ایم. هم اکنون نیز هتل و رستوران در محور سنگ سیاه فعال است.

به اعتقاد شهردار شیراز با افتتاح بازار هنر شیراز در محور سنگ سیاه یکی از بهترین مجموعه های تولید و عرضه آثار هنری در این کلانشهر فرهنگی ایجاد می شود.

اسکندرپور بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای گذر هنر حافظیه تاکید کرد و گفت: برای حل مشکل ترافیک در این محور برنامه داریم و آبان ماه امسال عملیات اجرایی آن را شروع خواهیم کرد. شهردار شیراز در پایان به محور تاریخی فرهنگی دروازه قرآن تا دروازه اصفهان با عنوان گذر عرفان اشاره کرد و گفت :این محور در کنار محور سنگ سیاه تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شیراز می شود و ایجاد غرفه هایی برای تولید و عرضه آثار هنری به جذابیت های آن اضافه می کند.

شهردار یزد در این جلسه با بیان اینکه شهرها سیرت و صورت دارند و باید به معماری آنها توجه کرد گفت: برای ایجاد گذر هنر یکی از مهم ترین مباحث معماری چشم نواز این محور هاست.

مهدی جمالی نژاد رویکرد حفاظت محورشهر یزد را رویکردی انسان محور دانست و گفت: در محورهای هنری ساده ترین کار بحث معماری آنهاست لذا ما در شهر یزد با یک معماری چشم نواز و ایجاد کسب و کارهای فرهنگی فرهنگی و مانایی آن یزد را به یک شهر شاد، پویا و زنده تبدیل کردم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بر اهمیت ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در کلان شهرها تأکید کرد و گفت: در شهرهایی که رویدادهای فرهنگی بیشتری شکل گرفته، خشونت کمتری را در جامعه شاهد بوده ایم.

علی اصغر سیدآبادی راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای هنری کلانشهرها را یک ضرورت دانست و گفت: دولت نباید در ایجاد گذر هنر به صورت مستقیم وارد شود بلکه می تواند به رونق کسب و کار در این گذرها کمک غیر مستقیم کند و اصحاب فرهنگ و هنر را حمایت کند.

وی ایجاد گذر های هنر را یک ظرفیت‌ مناسب فرهنگی برای شهر ها دانست و گفت: مدلی که برای اجرای  اجرای این محورها طراحی شده به این شکل بود که شهرداری ها در هر شهری که بخواهند گذر هنر را ایجاد کنند، محور یاد شده را بهسازی و طراحی کنند.

به گفته وی برای ایجاد گذر پیش بینی شده که 9 شهر راه اندازی شود که تا این لحظه 13 شهر اعلام آمادگی کرده اند.
نظرات بینندگان