کد خبر: ۱۲۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

برای نخستین بار؛ رونمایی از ۵۰ محصول دانش بنیان در شیراز

۵۰ محصول دانش بنیان در نمایشگاه توانمندی‌های فارس در تولید تجهیزات پزشکی برای نخستین بار رونمایی شد.
به گزارش شیرازه،۵۰ محصول دانش بنیان در نمایشگاه توانمندی‌های فارس در تولید تجهیزات پزشکی برای نخستین بار رونمایی شد.
رئیس مرکز رشد تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دستگاه سانتریفیوژ، نوار قلب، ثبت علایم حیاتی و مجموعه کامل لاپاراسکوپ برای جراحی‌های کم تهاجمی از مهمترین محصولات این نمایشگاه است.
علیرضا مهدی زاده افزود: تولید دستگاه نوار قلب با وای فای و به صورت بی سیم، تجهیزات اپتیکی و لیزری کم توان برای بهبود زخم و لیزر‌های پوستی، پیچ و پلاک‌های ارتوپدی برای ایمپلنت‌های مورد استفاده در جراحی‌های استخوان و مفاصل، از دیگر محصولات این شرکت‌ها است.
وی افزود: محصولاتی که به مدت ۲ روز در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود، در مرکز رشد تجهیزات پزشکی و یا دیگر مراکز رشد، به صورت خصوصی و تحت حمایت دولت تولید شده است.
رئیس مرکز رشد تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این مرکز تاکنون ۱۴۰ ایده مختلف را بررسی کرده که با حمایت‌های صورت گرفته از این تعداد، ۳۲ شرکت تاسیس شده است.
مهدی زاده با بیان تلاش‌های صورت گرفته در زمینه جذب سرمایه خصوصی برای تولید کالای ملی و داخلی، افزود: دستاورد این تلاش‌ها در سال ۹۶، جذب ۲۰ میلیارد تومان حمایت مالی از بخش‌های خصوصی در تولید تجهیزات پزشکی با همکاری علمی مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه بوده است.

نمایشگاه توانمندی‌های فارس در تولید تجهیزات پزشکی در محوطه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرپا شده است.
صدا و سیمای فارس
نظرات بینندگان