کد خبر: ۱۲۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

باید فرش قرمز برای متقاضیان احداث گلخانه پهن کنیم/ روند صدور مجوزها در احداث گلخانه تسهیل شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با متقاضی احداث گلخانه به عنوان فردی که بهای آب را پرداخت می کند، نهایت مساعدت و کارگشایی داشته باشید، همه باید برای این افراد فرش قرمز پهن کنیم.
به گزارش شیرازه؛ محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس روز گذشته در جلسه كميته ويژه توسعه كشت در محيط هاي كنترل شده گلخانه اي استان فارس ، با بیان این‌که سرعت روند توسعه گلخانه‌ها کمتر از سرعت مورد انتظار است، افزود: با متقاضی احداث گلخانه به عنوان فردی که بهای آب را پرداخت می کند، نهایت مساعدت و کارگشایی داشته باشید، همه باید برای این افراد فرش قرمز پهن کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در اسرع وقت جلسه ای با حضور نمایندگان مدیریت باغبانی ، مديریت امور سرمايه گذاري، شركت شهرك هاي كشاورزي، بانک کشاورزی استان و شهرستان‌ها تشکیل شود و پرونده متقاضیان دریافت وام گلخانه بررسی و در صورتی که به هر دلیلی فردی شرایط اخذ وام ندارد، متقاضیان جدید معرفی شوند.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد کم متقاضیان احداث گلخانه، ضمن بیان ضرورت آسیب شناسی در این مورد،  افزود: با توجه به تجارب کم دست اندرکاران این امر، با تدوین کتابچه و برگزاری جلسات آموزشی در بالا بردن آگاهی اقدام کنید.

قاسمی خاطر نشان کرد: احداث روستای گلخانه ای از راهکارهای نجات از چالش‌های فعلی بخش کشاورزی و راه اندازی فضای کسب و کار در استان است، تشکیل تعاونی در این راستا جهت تسریع در اخذ وام، احداث گلخانه ، تشکیل زنجیره تولید، برندسازی و ...بوده و با توجه به این‌که 3 روستای گلخانه‌ای شهرستان‌های پاسارگاد، مرودشت و کوار به عنوان الگو خواهد بود، اعضای تعاونی با نهایت دقت، با مشارکت مردم و بر اساس تسهیل‌گری از افراد توانمند و پرپتانسیل انتخاب شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این‌که احداث گلخانه ارزان قیمت کار چندان سختی نیست، خواستار به‌کارگیری افراد مجرب جهت آموزش و راه اندازی سایرین شد و تاکید کرد: گلخانه داری شرایط جدیدی است، بنابراین باید کارشناسان فنی گام به گام در کنار گلخانه داران بوده و در تهیه بسته تکمیلی روستای گلخانه‌ای ، در آموزش متقاضیان و پرداخت تسهیلات به فوریت اقدام کنند.

وی همچنین امکان عضویت متقاضیان احداث گلخانه را در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی یک فرصت استثنایی برای این افراد برشمرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان ضمن بیان ضرورت تسهیل صدور مجوزها در احداث گلخانه ، دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان و با حضور نمایندگان مدیریت امور اراضی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت باغبانی و بانک داد و افزود: در این کارگروه با رعایت چهارچوپ قانونی ظرف مدت یک هفته استعلامات اضافی در صدور مجوز گلخانه حذف شود.

كميته ويژه توسعه كشت در محيط هاي كنترل شده گلخانه اي استان فارس، روز سه شنبه 23 مرداد به ریاست محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی تشکیل جلسه داد.

نظرات بینندگان