کد خبر: ۱۲۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
پروژه ای که 9 سال خاک میخورد؛

سکوت سهم ترمینال باربری مرودشت/پاسکاری دولت و سرمایه گذار برای تکمیل پروژه

برای جلوگیری از تردد کامیون ها در سطح شهر مرودشت و ساماندهی کامیون ها، حدود 9 سال پیش کلنگ نخستین شهرک حمل و نقل فارس در مرودشت به زمین خورد اما این شهرک هیچگاه به صورت رسمی بهره برداری نشد.
به گزارش شیرازه، شهرستان مرودشت باتوجه به موقعیت جغرافیایی و با در نظرگرفتن پتانسیل های مختلف تاریخی، کشاورزی و صنعتی یکی از شهرستان های  پُر تردد کشور محسوب می شود.

تعداد بالای کامیون های شهرستان مرودشت و تردد و توقف کامیون ها در گوشه و کنار شهرستان به خصوص شهر مرودشت همواره یکی از موضوعات بحث برانگیز بوده است.

برای جلوگیری از تردد کامیون ها در سطح شهر و ساماندهی کامیون ها، حدود 9 سال پیش کلنگ نخستین شهرک حمل و نقل فارس در مرودشت به زمین خورد اما این شهرک هیچگاه به صورت رسمی بهره برداری نشد..

به سراغ چند نفر از رانندگان کامیون و مردم رفته و نظر آنها را نیز در خصوص این شهرک جویا شدیم.

حسینی کامیوندار مرودشتی بیان داشت: شهرک حمل و نقل مرودشت می تواند درعدم تردد ماشین های سنگین در سطح شهر و همچنین حل مشکلات کامیوندارها نقشی موثر ایفا کند اما آنچه در این قضیه ناخوشایند است عدم دسترسی آسان به این شهرک است و در صورت اجباری شدن توقف کامیون ها در این شهرک، رانندگان کامیون با مشکل رفت و آمد روبر می شوند.

وی تصریح کرد: رانندگان کامیون ممکن است در هر ساعت از شبانه روز به شهرک برسند و بخواهند کامیون خود را در شهرک پارک کرده و به منزل خود بروند و این فاصله شهرک حمل و نقل تا مرودشت و هزینه هایی که بر راننده تحمیل می شود گره کار را دو چندان می کند.

یکی دیگر از کامیون دارها بیان داشت: به نظر می رسد مسئولان شهر و شهرک حمل و نقل مرودشت باید برای راه اندازی این شهرک تدبیری بیندیشند و برای رانندگان امتیازات ویژه ای را در نظر بگیرند تا به استفاده از این شهرک سوق پیدا کنند.

یکی ازمعلمان مرودشتی در این خصوص ابراز داشت: تردد کامیون ها در سطح شهر علاوه بر اینکه تخریب زیرساخت های شهر را در پی دارد، با آلودگی صوتی و زیست محیطی نیز مردم و شهروندان را آزار می دهد.

وی افزود: بهتر است در مبادی ورودی شهر یا همان شهرک حمل و نقل کامیون ها را متوقف کرده و از ورود آن ها به شهر جلوگیری کنند.

محسن زارع شهروند مرودشتی در این خصوص گفت: علیرغم تمام سخت گیری هایی که در سایر شهرها برای عدم ورود کامیون به درون شهر قائل هستند، در مرودشت خبری نیست و کامیون ها آزادانه در قسمت های اصلی شهر هم تردد می کنند.

زارع ابراز داشت: برخی رانندگان کامیون در نیمه های شب ماشین خود را روشن می کنند تا موتور آن کار کند و گرم شود و با این کار خواب را از چشم دیگر شهروندان می گیرند.

وی افزود: دیوارها و نماهای بسیاری از خانه ها در اثر دود کامیون ها سیاه وکدر شده است و این مناظری نازیبا را در گوشه و کنار شهر به وجود آورده است.

رهام پیکری فرماندار مرودشت نیز در رابطه با شهرک حمل‌ونقل مرودشت در نشست خبری گفته است: حدود 9 سال پیش زمینی به آقای استخر به عنوان سرمایه گذار واگذار شده است. من استخر را دعوت کرده و گفتم می‌توانم طبق قانون ماده ۲۱ را اعمال کرده و زمین را پس گرفته و به فرد دیگری واگذار کنم.

وی ابراز داشت: در جلسه‌ای که با کامیون دارها داشتیم به استخر مواردی را تذکر دادیم.


پیکری همچنین در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: در هفته آینده جلسه ای با سازمان حمل و نقل و راهداری و صنف کامیون داران همچنین سرمایه گذار برگزار میشود تا موارد ذکر شده پیگیری و به استخر فرصت داده شود تا موراد خواسته شده را مرتفع سازد.

//////

//////

//////
//////

//////

//////

*زهرا جاوید

برچسب ها: مرودشت ، فارس ، حمل و نقل
نظرات بینندگان