کد خبر: ۱۲۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
گفتگوی یک آزاده دفاع مقدس با شیرازه:

قدرت رهبری در مطالبه گری مردم است/ نسل جوان و میان داران کنونی بسیار مقاوم تر از جوانان دهه 60 هستند

نماینده موسسه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در شیراز گفت: قدرت رهبری در مطالبه گری مردم است، اقدام مسئولان و یاری مردم در کنار یکدیگر می تواند راهگشا باشد.
قدرت رهبری در مطالبه گری مردم است/ نسل جوان و میان داران کنونی بسیار مقاوم تر از جوانان دهه 60 هستند
به گزارش شیرازه، سالهای بسیاری از اتمام جنگ تحمیلی به کشورمان می گذرد اما همچنان آثارش را با خود دارد؛ خس خس سینه جانبازانمان حکایت از نفس های بریده بریده ناشی از شیمیایی هایی دارد که دشمن بر سر رزمندگانمان فرود آورد.

همه روزه می بینیم قامت های رعنایی که از آن سالها تاکنون، خوش نشین ویلچر شده است؛ نگاه هایی که گاها محو کنج دیوار مانده و بی توقف مرور می کند شلاق هایی که با کابل برق بر جوانی اش فرود آمده و با یادآوری اش همان ناله های غریب را فریاد می زند چنانکه درد فریادهایش تا مغز استخوان هر بیننده و شنونده ای می نشیند.

تعدادی دیگر هستند که می گویند آرام هستند اما شکنجه های اسارت را همچنان در نجابت نگاه های بی کینه شان می توان یافت.

ایثارگری کلید واژه ای کلیشه ای که در معنای غریبش گم شده، مهر حک شده بر پیشانی آزاد مردانی است که سالهای زندگی، جوانی و نشاطشان را فدایش کرده اند و باز هم خود را نباخته و از پای نیفتاده اند.

چند سال که نه! چند دهه فداکاریِ این بزرگمردان نشانی از غیرت و اهدافی الهی دارد که انگیزه ای جاودانه برای ایستادگی، مقاومت و ماندگاری به ارمغان آورده است.

و اما ما فراموش شدگانی که تنها در یک روز بسراغ این انسان های شریف می رویم تا بهانه ای برای گفتن چند کلمه نوستالژیک پیدا کنیم که بگوییم ما باز هم به یاد این آزادمردان افتاده ایم و باز هم طبق روالِ روتینِ سالهای پس از انقلاب و اتمام جنگ تحمیلی به پای درد دل های وارثان فتح خرمشهرها نشسته ایم.

به همین منظور به گفتگو با یک آزاده و فعال فرهنگی در حوزه ایثارگران پرداختیم؛ عبدالعلی تجرد در گفتگو با شیرازه از آرمان های مقدسش که او را وادار به تحمل هشت سال رنج اسارت کرده است می گوید و خود را همچنان آماده و با انگیزه ای بیشتر از گذشته معرفی می کند که به پای آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی اش ایستاده و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهد دست نا اهلان به ماحصل خون شهیدان و جانبازان برسد.

این جانبازِ آزاده که نماینده موسسه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در شیراز است به سالهای حضورش در جبهه اشاره می کند و می گوید: شهریور 61 به جبهه رفتم، پس از دو ماه اسیر و نهایتا در 27 تیر 69 از اسارت آزاد شدم.

وی اظهار داشت: انگیزه های ما برای دفاع مقدس و رفتن به جبهه آنقدر والا و با ارزش بود که اگر افرادی هنوز همان اهداف را داشته باشند نه تنها انگیزه شان از بین نرفته بلکه روز به روز بیشتر شده است و گلایه ای ندارند چرا که می دانند برای رسیدن به هدفی که دارند چه مشکلات و ناملایماتی را باید تحمل کنند و پشت سر بگذارند.

در جنگ دست خالی مقابل دشمنان ایستادیم
این فعال فرهنگی بیان کرد: دشمنان ما را هشت سال در جنگ تحمیلی و 40 سال نیز در محاصره اقتصادی قرار دادند، توطئه های بسیاری را برنامه ریزی کرده و افراد نفوذی را فرستادند تا بر علیه ما قد علم کنند و با تبلیغات رسانه ای که داشتند سعی در منحرف کردن فکار عمومی داشتند.

تجرد با اظهار اینکه در سالهای ابتدایی جنگ تصور نمی کردیم اینقدر سختی ها را باید پشت سر بگذرایم اما به مرور زمان، همزمان با بیشتر شدن مشکلات در جنگ، ما ورزیده تر شدیم و با دست خالی مقابل دشمنان ایستادیم.

وی افزود: گلایه ها اول به خود ما رزمنده ها بر می گردد چرا که پس از اتمام جنگ تحمیلی فکر کردیم کارمان را انجام داده ایم و خود را کنار کشیدیم در حالیکه باید همچنان پای کار باشیم، از ماحصل انقلاب و خون های شهدایمان حراست کنیم و برای پیشرفت کشورمان و عبور دادن آن از هجمه های دشمنان در میدان حاضر باشیم.

نماینده موسسه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در شیراز گفت: حماسه آفرینی در میدن هشت ساله دفاع مقدس خلاصه نمی شود، ما الان هم باید قدرتمندتر از گذشته در صحنه حاضر باشیم و از تحریم های دشمنان اِبایی نداشته باشیم چرا که بارها ثابت کرده ایم بدون امکانات و با دست خالی پیروز میدان هستیم چون دست قدرت خدا با ما است.

تجرد با بیان اینکه می خواستم خطاب به امام جمعه شیراز بگویم درصورتیکه پیشگام ایجاد تغییرات و مطالبه گری باشد ما هم حمایت می کنیم، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در دهه 60 در جلو حرکت می کردند رزمنده ها هم ایشان را حمایت کردند که نتیجه این حرکت در جلو و حمایت مردمی، پیروزی ما شد.

مسئولان ناکارآمد تنها به دلیل لجبازی مردم بر سر کار آمده اند
این آزاده هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید همواره مطالبه گر باشیم، تصریح کرد: مطالبه گری به این معنا نیست که بنشینیم و بگوییم چرا این اتفاق افتاد و چرا فلان کار انجام نشد؛ باید خودمان حاضر باشیم و به مسئولان بگوییم شما کار و تلاش کنید ما هم کنار شما هستیم و حمایتتان می کنیم تا امور مملکت اصلاح شود.

وی با بیان اینکه قدرت رهبری در مطالبه گری مردم است، افزود: اقدام مسئولان و یاری مردم در کنار یکدیگر می تواند راهگشا باشد.

تجرد گفت: افرادی که برای قدرت، مقام و مال کار می کنند و انگیزه شان ماشین های مدل بالا و خانه های بالای شهر است اصلا مسئول نیستند چرا که تمام دغدغه شان گذراندن امورات خودشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان ناکارآمد تنها به دلیل لجبازی مردم بر سر کار آمده اند، تصریح کرد: ما در انتخابات، انتخاب نکردیم بلکه لجبازی کردیم و الان هم تاوان آن لجبازی را می دهیم.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه مدیران و نمایندگان بسیاری را بر سر کار آورده ایم که از توانمندی ها، تخصص و تعهد لازم برای انجام امور مملکت برخوردار نیستند، گفت: عده ای تحریم را بهانه کار نکردن می دانند در حالیکه با دست خالی توانستیم انرژی هسته ای به دست بیاریم و پیشرفت های دیگری نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جوانانی چون احمدی روشن ها و شهریاری ها تنها بفکر خدمت کردن بودند و بخاطر اینکه هیچ چشم داشتی به مقام و قدرت نداشتند موفق شدند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید خواب و خوراک راحت نداشته باشد و مدام در حال فعالیت باشد و دارای روحیه ایثار و ساده زیستی باشد.

تجرد با بیان اینکه معنی ندارد مسئولان ما در نماز جمعه و در میان مردم حضور نداشته باشند، گفت: مسئولانی که در جمهوری اسلامی بر سر کار آمده اند باید رفتار و اعمال اسلامی داشته باشند، همیشه در صف اول نماز جمعه باشند و به درد دل های مردم گوش فرا دهند نه اینکه با مردم فاصله داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امامان جماعت و روحانیت باید در میان مردم حضور داشته باشند، افزود: امام جمعه شیراز از بدو ورود خود سعی در حضور بین مردم داشته که به نظر می رسد این مردمی بودن ادامه دار باشد؛ این حرکت ها را حمایت می کنیم.

این آزاده هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: تعدادی از مسئولان ما انقلابی و اسلامی نیستند چرا که دغدغه این را دارند که آمریکا ما را تحریم کرده و مدام در پی مذاکره هستند و از تهدیدهای آمریکا می ترسند.

نسل جوان و میان داران کنونی بسیار مقاوم تر از جوانان دهه 60 هستند
تجرد با تاکید بر اینکه ما انقلابی هستیم نه هوچی گر و شیشه خورد کن، تصریح کرد: باید درون خود انقلابی بپا کنیم و بدانیم در انتخابات ها با هشیاری افرادی انقلابی و اسلامی انتخاب کنیم تا بتوانند به اقتصاد رونق ببخشند و دیگر مسائل را حل کنند.

وی افزود: باید نمایندگانی برای مجلس انتخاب کنیم که شجاع باشند نه اینکه دست به سینه جلوی مدیران استانی بایستند و جسارت نداشته باشند؛ نماینده باید قدرتی داشته باشد که حتی رئیس جمهور را از اریکه قدرت به پایین بکشد.

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هموار خود و خانواده ام تلاش داشته ایم در زندگی روی پای خود بایستیم و چشممان به سفره انقلاب نباشد؛ چنانکه دو فرزند دارم، یکی مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز گرفته و فرزند دیگرم برای کنکور درس می خواند؛ دوست دارم فرزندانم هم روی پای خود بایستند.

رزمنده دفاع مقدس در انتها با تاکید بر اینکه نسل جوان و میان داران کنونی بسیار مقاوم تر از جوانان دهه 60 هستند، اظهار داشت: مقاومت در دهه 60 به نسبت امروزه آسانتر بود.

به گزارش شیرازه، عبدالعلی تجرد در خانواده ای مذهبی و شهیدپرور به دنیا آمد و اهل شیراز است، برادرش عباس و تعدادی دیگر از وابستگان نزدیکش از شهدای دوران دفاع مقدس هستند.
نظرات بینندگان