کد خبر: ۱۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

جهرم صاحب پرواز مستقیم به نجف و مشهد می‌شود

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از برقراری پرواز مستقیم فرودگاه جهرم به نجف اشرف و مشهد مقدس خبر داد.
به گزارش شیرازه،  محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم گفت: هم اکنون شهرستان جهرم دارای یک پرواز داخلی جهرم به تهران است که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده و در تلاشیم که تا پایان شهریورماه پروازهای دیگر نیز در این فرودگاه برقرار شود.

وی افزود: طبق توافقی که با هواپیمایی پارس‌ ایر انجام شده خطوط هوایی فرودگاه جهرم افزایش می‌یابد و علاوه بر افزایش ساعات پرواز خط هوایی جهرم _ تهران، پروازهای جهرم به نجف اشرف و مشهد مقدس نیز به لیست پروازهای این فرودگاه اضافه می‌شود.

نماینده شهرستان جهرم در مجلس تاکید کرد: تمام هدف ما برقرار پرواز روزانه در این فرودگاه است که برای محقق شدن این امر نیاز به سیستم ناوبری هوایی است که به زودی در فرودگاه جهرم مستقر می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ترمینال جدید فرودگاه جهرم افزود: ٧ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ترمینال فرودگاه جهرم اخذ شده است که مراحل عمرانی آن شروع شده و تا 15 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. 

رئیس کمسیون عمران مجلس با اشاره به تعریض باند فرود هواپیما در فرودگاه جهرم گفت: ٨0 هکتار زمین فاقد استفاده که در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی جهرم است به باند فرودگاه جهرم اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه٣0 میلیارد تومان هزینه اشتغال‌زایی برای 1000 نفر در شهرستان جهرم اختصاص یافته است، بیان کرد: برای ایجاد اشتغال و کارفرینی جذب سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و شهرستان جهرم از این ظرفیت به خوبی برخوردار است.

رضایی گفت: بیشتر زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان جهرم موجود است و سرمایه‌گذاران علاوه بر مکانیزه کردن کشاورزی و اصلاح الگوی کشت می‌توانند به سمت مشاغل خانگی روی آورند.

رضایی به بازسازی و مرمت بازار سرپوشیده جهرم که قدمت آن به زمان زندیه بر می‌گردد اشاره کرد و گفت: به دلیل بارندگی و سیلاب گذشته خسارت زیادی به بازار جهرم وارد شد که در این زمینه 1.5 میلیارد تومان اعتبار از ستاد بازآفرینی شهری اخذ شد که اکنون پیمانکار در حال بازسازی این سازه تاریخی است.

وی با اشاره به ایجاد یک مکان اختصاصی برای ورزش بانوان در شهرستان جهرم، افزود: تا پایان سال اعتباری برای سالن ورزشی اختصاصی بانوان اخذ و کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان