کد خبر: ۱۲۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
فرماندار اقلید؛

دهه شصتی ها در آزمون های استخدامی جایی ندارند

فرماندار اقلید در جلسه تسهیل ازدواج جوانان گفت: جوانان دهه 60 بیشترین فراوانی جمعیتی را دارا هستند و در زمان آنها فرصت های شغلی مناسب پیش بینی نشد.
به گزارش شیرازه، صالح مشتاقی لار در جلسه تسهیل ازدواج جوانان گفت: جوانان دهه 60 بیشترین فراوانی جمعیتی را دارا هستند و در زمان آنها فرصت های شغلی مناسب پیش بینی نشد.
وی ادامه داد: این نسل از جوانان بیشترین آسیب را دیده اند و لازم است برای این گروه سنی که تحصیلکرده نیز می باشند چاره ای اندیشیده شود.

فرماندار اقلید گفت: داشتن شغل مهمترین خواسته جوانان برای ازدواج است و عدم کسب مهارت در انتخاب شغل از عوامل نپرداختن به اشتغال است.

مشتاقی لار افزود: شهرستان اقلید ظرفیت های اولیه ایجاد اشتغال در زمینه های کشاورزی و گردشگری را داراست و یکی از عواملی که مانع از استفاده از این ظرفیت توسط جوانان می شود عدم کسب مهارت و کارآموزی است.

فرماندار اقلید ادامه داد : نقش دستگاه های مهارت آموز مانند دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و دیگر نهادهای مرتبط حائز اهمیت است.

 تقاضای همسران برای بازداشت همسران

در این جلسه، رئیس دادگستری شهرستان اقلید گفت: در زمینه ازدواج آموزش والدین بایستی با جدیت دنبال شود و همچنین لازم است زوج‌ها روش‌های شیوه انتخاب همسر را بیاموزند .

سید حسن سید محسنی افزود: ایمان، تقوا و خوش خلقی از ملاک‌های اصلی انتخاب و مال و جمال از ملاک های فرعی آن است که بایستی جوانان آن را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: آموزش مهارت انتخاب همسر بایستی از دبیرستان و سن 17 سالگی آغاز شود.

رئیس دادگستری اقلید با بیان اینکه استان فارس مقام اول زندانیان مهریه در ایران را داراست و در شهرستان اقلید 80 درصد اجرای احکام حقوقی، مربوط به تقاضای خانم ها برای بازداشت همسرشان است.

سید محسنی با اشاره به مهریه بالا که مبنای تقاضای بازداشت وزندانی شدن مردان است افزود: خانواده ها بایستی در انتخاب میزان مهریه دقت کنند، چراکه مهریه زیاد ضامن خوشبختی زوج نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید گفت: بیشترین طلاق در زوج های جوان در 5 سال اول زندگی مشترک رخ می دهد و لزوم مشاوره قبل از ازدواج ضروری به نظر می رسد.

حسن مسعودی، اولویت های اداره ورزش و جوانان برای تسهیل ازدواج را تأکید بر آموزش ازدواج زوجین و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای ایشان برشمرد.

 حق طلاق به زنان

رئیس جهاد دانشگاهی اقلید گفت: واگذاری حق طلاق به خانم ها سبب افزایش آمار طلاق شده است .

زهرا ثابت اقلیدی افزود: عدم تطبیق مدرک تحصیلی افراد متقاضی کار با نوع شغل جوانان از عوامل آسیب های ازدواج است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اقلید گفت: در خانواده تحت پوشش کمیته امداد بیشترین میزان ازدواج و کمترین کاهش طلاق نسبت به دیگر اقشار مشاهده می‌شود که این ناشی از قناعت این قشر از جامعه است.
یعقوب جاماسب افزود: راه های دریافت کمک جهیزیه های حمایتی را تسهیل تر کنیم و ستاد جهیزیه مستقر در شهرستان را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.
نظرات بینندگان