کد خبر: ۱۲۴۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

با شعار ملی و معنوی نمی‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد/بهانه‌جویی بانک‌ها برای فرار از بخشنامه بخشودگی جرائم/ ضرورت ارائه معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به تولیدکنندگان

باصری واگذاری امور کلان صنعتگران به سرمایه‌گذاران موفق را موجب کاهش مشکلات کشور دانست و گفت: معمولا مدیران دولتی مشکلات بخش خصوصی را تجربه نکرده و تصمیمات هیجان‌زده‌ای می‌گیرند که با آزمون و خطا به نتیجه می‌رسد.
امور کلان صنعتگران به بخش خصوصی واگذار شود/ کمبود خدمات زیرساختی در شهرک صنعتی شیراز/ تقویت تولیدکنندگان یعنی کمک به سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی

به گزارش شیرازه، در اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک کشور که از 21 تا 23 مردادماه در تهران برگزار شد و در همایش بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت و فعالان اقتصادی در بخش شرکت نمونه خدماتی از جواد باصری، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به علت اقدامات موثر در زمینه امور راهبری، به عنوان مدیرعامل نمونه کشوری تجلیل و تندیس جشنواره به وی اعطا شد.

به همین مناسبت با وی درخصوص شاخص‌های متمایز شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز که موجب کسب این موفقیت شد و همچنین چالش‌های صنعتگران گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

شهرک صنعتی شیراز با دارا بودن ۱۷ هزار نیروی مستقیم بیمه شده و ۳۸۰۰ صنعتگر در زمینی به وسعت ۱۵۰۰ هکتار جزو سه شهرک صنعتی بزرگ کشور قرار دارد و با شهرک شمس آباد و عباس آباد تهران رقابت می کند.

جواد باصری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک بزرگ صنعتی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار کرد: شهرک های صنعتی بر اساس قانون واگذاری مصوبه مجلس باید به بخش خصوصی و مالکان مستقر در شهرک صنعتی واگذار شود. قانونگذار مشخص کرده است که وقتی شهرک صنعتی به یک سطحی از خدمات رسید به خود صنعتگران واگذار شود یعنی سهامدار و هیات مدیره خود صنعتگران هستند با این تفاوت که رئیس مجامع عمومی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان است و به عنوان نماینده دولت در جلسات عمومی و تصمیم گیری ها حضور دارد.

امور کلان صنعتگران به بخش خصوصی واگذار شود/ کمبود خدمات زیرساختی در شهرک صنعتی شیراز/ تقویت تولیدکنندگان یعنی کمک به سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی


وی با بیان اینکه شرکت های خدماتی به نوعی با همان عنوان سهامی خاص است که سهامداران سرمایه گذاران هستند، گفت: شرکت‌های خدماتی نوپا هستند و در گذشته چنین تجربه‌ای وجود نداشته است.

قرارداد با دستگاه‌های خدمات‌رسان

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز گفت: اداره شهرک صنعتی جزیره ای است به این ترتیب که طبق قانون، خدماتی از شهرداری دریافت نمی کنند اما در راستای ارائه خدمات زیرساختی بهتر، در هر حوزه با دستگاه متخصص مربوطه قرارداد بسته‌ یا کمک گرفته‌‌ایم؛ به‌عنوان‌مثال در بحث تأمین ایمنی سلامت کارکنان، سازمان اورژانس استان فارس و برای ارائه خدمات سریع و بهینه در حوادث، با سازمان آتش‌نشانی استان و همچنین با سازمان پسماند شهرداری شیراز قرارداد داریم.

باصری توضیح داد: شرکت خدماتی شهرک صنعتی مانند یک مجموعه استانداری برای آن شهرک محسوب می شود. در واقع یک مجموعه دولت کوچک است که در قالب مدیریت شهرک اداره آب و امور مشترکین، تاسیسات مدیریت و نگهداری شبکه های برق و گاز، فضای سبز، مدیریت نظافت عمومی شهرک، حفاظت، امنیت و حراست و جمیع دستگاه‌های خدمات رسان در شهرک وجود دارد و راهبری آن توسط هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت خدماتی انجام می شود.

با شعار ملی و معنوی نمی‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد/بهانه‌جویی بانک‌ها برای فرار از بخشنامه بخشودگی جرائم/ ضرورت ارائه معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه تمام خدمات با سرمایه خود صنعتگران ایجاد شده است، گفت: دولت به عنوان یک خط ستادی از وجوهی که از صنعتگران بابت فروش حق انتفاع دریافت می کند خدمات زیرساختی را ارائه می دهد بنابراین سرمایه‌گذاری خود صنعتگران است که باید توسط خودشان حفظ شود و این وظیفه مهمی است.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز خاطرنشان کرد: این شرکت خدماتی فروردین ماه سال ۱۳۹۴ توسط شرکت شهرک های صنعتی تاسیس شد و در ابتدا به خاطر کم تجربگی با مشکلاتی مواجه بود اما به مرور با کمک جمع صنعتگران و همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان قوام پیدا کرد و تبدیل به یک سازمان شده است. ابتدا کار را با یک کارمند در دفتر نمازخانه شهرک صنعتی شروع کردیم اما امروز یک مجموعه سازمانی با چارت مشخص داریم.

الکترونیکی بودن خدمات وجه تمایز شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز

این مدیر نمونه کشوری در خصوص وجه تمایز شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز با سایر شرکت‌های خدماتی گفت: برای کاهش بروکراسی‌های اداری گام های خوبی برداشتیم و حدود ۸۰ درصد از خدماتی که به صنعتگران ارائه می دهیم به صورت الکترونیکی و بر پایه اینترنت است. شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز تنها شرکتی است که برای آن سامانه به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی طراحی شده و هر صنعتگر یا شخصی که حتی یک قطعه زمین ۲۰متری در شهرک خریداری کند، یک وب سایت سه زبانه در اختیار دارد و علاوه بر معرفی و ارائه خدمات خود به پنل اختصاصی شهرک متصل می‌شود و همه خدماتی که باید از دفتر مدیریت شرکت خدماتی دریافت کند از جمله دریافت و پرداخت قبوض، مکاتبات، دستورالعمل و بخشنامه ها همه را از طریق این سامانه انجام می دهد. همچنین مدیریت امنیت شهرک برای خروج کالا از طریق همین سامانه انجام می شود بدین صورت که مجوزهای خروج به صورت برگ های مجهز به کیو آر کد هستند و انتظامات درهای خروج نیز با تجهیزاتی که دارند می‌توانند از این کدها استفاده کنند.

تعیین تکلیف مشکلات صنعتگران در کمتر از 48ساعت

باصری با تاکید بر بکارگیری نیروهای جوان و کسانی که تعلق خاطر به صنعتگران و مردم دارند در شرکت خدماتی، مدعی شد: هر صنعتگری که در حوزه فعالیت شرکت خدماتی به مشکلی برخورد کند در کمتر از ۴۸ ساعت مشکل وی رفع و یا تعیین تکلیف می‌شود؛ این خواسته بخش خصوصی است زیرا تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن بهترین هزینه را انجام دهند.

با شعار ملی و معنوی نمی‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد/بهانه‌جویی بانک‌ها برای فرار از بخشنامه بخشودگی جرائم/ ضرورت ارائه معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به تولیدکنندگان

مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز با بیان اینکه ما ملاحظات بخش دولتی را نداریم، گفت: تلاش می‌کنیم بیشتر کیفی نگر باشیم نه کمی نگر و نتیجه آن تبدیل به خدمات بهینه و مناسب به خود صتعتگران می شود.

تصمیم‌گیری در امور کلان صنعتگران به بخش خصوصی واگذار شود

باصری واگذاری امور کلان صنعتگران به افرادی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران موفق را موجب کاهش مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: مشکلاتی که در بخش خصوصی در سطح کشور با آن مواجه هستیم مشکلاتی نیست که در دوره‌های آکادمی بتوان آن را آموزش داد و چون مدیر ما یک مدیر دولتی بوده و با چنین مسائلی مواجه نداشته است بنابراین شاهد هستیم معمولاً تصمیماتی گرفته می شود که با آزمون و خطا به نتیجه می‌رسد نه با تجربه و از این رو دچار مشکلات ناشی از تصمیمات هیجان‌زده دولتمردان می شویم.

خاموشی بیش از 60درصد معابر شهرک صنعتی شیراز!

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز به وجود مشکلاتی در بخش زیرساخت این شهرک اشاره و اظهار کرد: ارائه خدمات زیرساختی در فازهای قدیمی شهرک مانند فاز یک و دو به حداکثر خود رسیده است اما در فازهای جدید مانند ۴ و ۵ در برخی قسمت‌ها حتی از جاده آسفالت نیز محروم است. در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد خیابان‌ها و معابر شهرک صنعتی شیراز روشنایی ندارد. ارائه خدمات زیرساختی به صنعتگران جزو تعهدات دولت است. صنعتگران وقتی حق انتفاع را خریداری می‌کنند انتظار دارند در قبال پولی که پرداخت می کند در بدو ورود همه خدمات را دریافت کنند.

کمبود آب؛ بحران جدی پیش روی شهرک صنعتی شیراز

باصری بحران کمبود آب را یکی از بحران های پیش روی شهرک صنعتی شیراز که آن را تهدید می کند عنوان کرد و افزود: اگر برای تامین منابع جدید آبی برای شهرک صنعتی شیراز اقدام جدی انجام نشود در آینده با یک شهرک مملو از سوله‌های خالی مواجه خواهیم بود زیرا بدون آب نمی توان کار کرد. وقتی جواز تأسیس صنعتی صادر می شود میزان آب مصرفی آن مشخص است که این تاییدیه باید بر اساس منابع موجود باشد و محل تامین آب آن صنعت پیش بینی شده باشد اما شاهد هستیم اکنون طرح های توسعه شهرک بدون برنامه ریزی برای تامین آب به واحدهای جدید انشعابات واگذار شده است که به دلیل تعطیلی و یا نیمه کاره رها شدن بسیاری از واحدهای صنعتی، کمبود آب آنطور که باید خودش را نشان نمی دهد و در حال حاضر نیز گاهی به صورت تانکری به صنعتگران آبرسانی می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از محل های تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی شیراز از سد کوار پیش‌بینی شده بود، گفت: سد کوار با پیشرفت فیزیکی اندک یک پروژه مجهولی است که در طی چند سال آینده ضمانتی برای آبگیری آن وجود ندارد و به شرط آبگیری تخصیصی برای شهرک صنعتی دیده نشده است.

پروژه تصفیه فاضلاب شهرک صنعتی تامین اعتبار شود

باصری یکی از راههای تامین آب برای شهرک صنعتی شیراز را حفر چاه های جدید یا خرید چاهای کشاورزان در دامنه کوه سبز پوشان عنوان کرد و پیشنهاد داد: اکنون فاضلاب شهرک صنعتی وارد سیستم تصفیه خانه و درنهایت وارد آب های سطحی می شود که بهترین راهکار این است که شرکت شهرک های صنعتی شیراز با تامین اعتبار دولتی برای تصفیه پساب صنعتی این شهرک اقدام و آن را به واحدهای تولیدی مواد صنعتی اختصاص دهد.

با شعار ملی و معنوی نمی‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران اظهار کرد: جنگ اقتصادی، استراتژی اقتصادی می‌خواهد و نمی‌توان در این جنگ با شعارهای ملی و معنوی وارد شد و پیروز برگشت. هر کدام از افراد جامعه سطحی از اعتقادات را دارند ولی هیچکدام منکر اصل اعتقادات نیستند؛ همه ریشه در این خاک و انقلاب دارند و روح انقلابی و اسلامی بر همه آحاد جامعه حاکم است. وقتی صنعتگری در یک مجموعه صنعتی به تأمین روزی چند خانواده کمک می‌کند در واقع به اهداف نظام و اداره مملکت کمک کرده و جلوی برخی ناهنجاری‌های جامعه را می‌گیرد.

تقویت تولیدکنندگان یعنی کمک به سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی

باصری رفع نیاز واحدهای تولیدی را ضروری برشمرد و افزود: در شرایطی که همه دنیا دست به دست هم داده تا ارزش ریال ما را پایین بیاورند و توان اقتصادی ما را تضعیف کنند، دولت باید یک تصمیم متفاوت بگیرد و سربازهای جنگ اقتصادی که همان تولیدکنندگان هستند را تقویت کند. در زمان جنگ تحمیلی زنان و بچه‌ها نیز که تکلیفی نداشتند به خط مقدم جبهه ها کمک می کردند تا کسی که در خط اول است کمبودی احساس نکنند و پیروز برگردد. اکنون خط مقدم جبهه اقتصادی بخش تولید وصنعت است که باید آنها را تقویت کرد.

بهانه‌جویی بانک‌ها برای فرار از بخشنامه بخشودگی جرائم

وی سیستم بانکی و نظام مالیاتی را تضعیف کننده بخش تولید دانست و گفت: بانک مرکزی اعلام کرده است که تا پایان شهریور ماه اگر صنعتگران نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام کنند جرایم آنان بخشیده می شود اما اکنون بانک ها به بهانه های مختلف این بخشنامه را اجرا نمی‌کنند که با این تناقضات نمی‌توان حفظ و جذب سرمایه گذار داشته باشیم.

تیر خلاص به صنعتگران با بند 5 هیجانی!

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز با اشاره به بخشنامه ها و دستورالعمل های متعدد گفت: بخشنامه‌های متعدد و تصمیمات هیجانی، صنعتگران را دچار مشکل می کند به عنوان مثال طبق دستورالعمل جدید دولت با عنوان بند 5 صنعتگری که از ارز 4200تومانی برای واردات استفاده کرده، باید زمان ترخیص مابه‌التفاوت آن را با ارز آزاد بپردازد یعنی کسانی که مواد اولیه و به‌خصوص ماشین‌آلات وارد کرده‌اند، وقتی امروز پس از 2 ماه می‌خواهند کالای خود تحویل بگیرند باید با ارز 8 هزارتومانی حساب کنند که در این شرایط کارخانه آن‌ها نابود می‌شود؛ چون تمام نقدینگی و هر آنچه دارد را باید برای پرداخت این مابه‌التفاوت بپردازد.

بازار خوب روسیه و کشورهای همسایه برای صنایع کوچک

باصری با بیان اینکه ۹۲درصد واحدهای صنعتی صنایع کوچک هستند، گفت: واحدهای صنایع کوچک سلول های اقتصادی کشور هستند که از نظر دانش و سرمایه توان محدودی دارند و دولتمردان باید برای این جمعیت کثیر و تاثیر گذار برنامه ریزی کلان و خوشه ای انجام دهند. بازار خوبی در کشورهای حوزه سی.آی.اس، روسیه و خلیج فارس و کشورهای همسایه وجود دارد اما واحدهای صنایع کوچک به صورت انفرادی وارد می‌شوند و در بسیاری از موارد ناکام می مانند زیرا این واحدها محصول با کیفیت تولید می کنند اما در بسته بندی و ارائه حجم بالا نمی‌توانند رقابت کنند.

توسعه مدل های خوشه ای راهکار توسعه صادرات

وی با بیان اینکه موافق ادغام واحدهای کوچک نیست، گفت: نیازی نیست واحدها را ادغام کرد بلکه با استفاده از خوشه های صنعتی و مدل های توسعه ای می توان واحدهای صنعتی را در یک راستا هدایت کرد. باید چندین برند ملی را طراحی کنیم یا از برندهایی که سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، استفاده کنیم و تمام واحدهای آن گروه تولیدی را در قالب برند مشخص مدیریت و راهبری کنیم که انتفاع آن هم به سایر صنعتگران می رسد و هم صاحب برند اصلی بی بهره نمی ماند و به مرور زمان تک تک واحدها شکوفا و تبدیل به برند می شوند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز توسعه مدل های خوشه ای را راهکار توسعه صادرات و رشد واحدهای صنایع کوچک عنوان و اظهار کرد: صنایع کوچک توان مالی ضعیفی دارند و نمی‌توانند تشکیلات اداری مالی قدرتمندی داشته باشند و عموماً به خاطر جهل از قانون دچار خسارت های فراوانی در دستگاه‌های بانکی، مالیاتی و بیمه ای می شوند زیرا نمی توانند نیروی انسانی گرانقیمت که دانش و تخصص کافی را داشته باشد برای واحدهای خود استخدام کنند. البته شرکت خدماتی شهرک صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کرده‌اند که در توانمندسازی نیروها موثر بوده است.

ضرورت حذف قوانینی که مانع تولید است

نماینده بخش خصوصی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به برگزاری هفتگی جلسات این کارگروه تصریح کرد: اگر در کارخانه ای بسته شد راه اندازی آن بسیار سخت تر از نگه داشتن وضعیت فعلی آن است؛ هر هفته چندین واحد تولیدی موانع و مشکلات خود را به کارگروه ارائه می‌دهند و اعضاء نهایت تلاش خود را برای رفع مشکل بکار می‌گیرند اما برخی مسائل مانند درخواست هایی مبنی بر بخشیدن جرایم مالیاتی، مربوط به قوانین و سیاست کلان است که باید قوانین دست و پاگیر حذف شوند.

سخن گفتن دولت از موضع اپوزیسیون مضحک است

باصری در پاسخ به این سوال که آیا برای اصلاح قوانین با نمایندگان مجلس رایزنی داشته‌اید، گفت: در شرایط بحرانی از سیستم بروکراسی اداری و از مسیر کاغذ بازی نمی توان مسائل را حل کرد. دولت در اجرای قوانین با مشکلاتی مواجه می شود که برای اصلاح آن باید لایحه بدهد. دولت می‌تواند با تغییر مبانی تأمین درآمد خود و کاهش فشارهای مالیاتی، بخش خصوصی را چابک تر کند. اکنون دولت نیز از موضع اپوزیسیون صحبت می‌کند که این مضحک است. باید همه به سمتی حرکت کنند که با همکاری یکدیگر مشکلات واقعا حل شود.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند قانون را دور بزند و دوسال معوقات بانکی و جرائم را تنفس دهد در پاسخ به این سوال که آیا این کار باعث سوءاستفاده برخی نمی شود، توضیح داد: من راجع به واحدهای وابسته به دولت که هزار میلیارد تومان را با یک قرارداد لازم الاجرا دریافت می‌کنند! صحبت نمی کنم بلکه در مورد صنعتگری سخن میگویم که به خاطر یک سرمایه در گردش تمام زندگی اش در رهن بانک است یا بخاطر بدهی مالیاتی تلفن همراه و منزل وی قطع می شود. سهم مطالبات و معوقات صنعتگران واقعی در تمام دستگاه ها آنقدر نیست که دولت نتواند دو سال به آن تنفس بدهد. اگر این اقدام را انجام ندهیم، نمی‌توانیم صنعتگر را تقویت کنیم.

کمبود نقدینگی؛ مشکل بزرگ صنایع تولیدی

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز بخش اعظم مشکلات واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی عنوان و اظهار کرد: یکی از مشکلات صنعتگران تامین نقدینگی با شرایط آسان است، برخی صنعتگران حاضرند با نرخ بهره بالا نیز وام بگیرند اما برای تامین وثیقه دچار مشکل هستند یا ضوابطی مانند نداشتن تسهیلات معوق و یا چک برگشتی موجب می شود نتوانند وام دریافت کنند. از طرفی وقتی بازار به سمت آشفتگی سوق پیدا کند سریع تبادلات اعتباری حذف و تبدیل به تبادلات نقدی می شود و صنعتگر مجبور است مواد اولیه را به صورت نقد و یا حتی در مواردی به صورت پیش پرداخت خریداری کند.

ضرورت ارائه معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی به تولیدکنندگان

باصری با بیان اینکه هزینه‌های منابع انسانی و بیمه بخاطر درآمد کم به صنعتگران فشار زیادی وارد می‌سازد، گفت: منابع انسانی یکی از ارزش‌های واحد تولیدی است و حتی برخی صنعتگران اظهار می کنند که کارگران و خانواده‌های آنان تبدیل به ریشه‌های ما در کارخانه شده که بخاطر آن‌ها در برابر مشکلات مقاومت و به کار تولید ادامه می‌دهیم.

وی معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای کارفرمایان به منظور حفظ نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: در شرایط فعلی دستگاه مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و برای نشر و توزیع آرامش در جامعه باید تصمیمات جسورانه‌ای بگیرند. باید وزنه تصمیم‌گیری‌های کارشناسان امور مالیاتی به نفع صنعتگران باشد و یا حداقل شدت و حدت دستگاه مالیاتی استان برای وصول مطالبات از استان‌های دیگر بیشتر نباشد چراکه اگر بستر سرمایه‌گذاری آسیب ببیند نسل آینده دچار مشکلات جدی خواهند شد.

نظام بانکی کشور ایراد دارد

این مدیر نمونه کشوری درخصوص نقش و تاثیر بانک‌ها در اقتصاد با تاکید بر اینکه نظام بانکی کشور ایراد دارد، گفت: قضاوت بانک‌ها سخت است و هر بانکی یک بنگاه مالی است که طبق دستورالعمل‌هایی که به آن ابلاغ می‌شود عمل می‌کند. وقتی حیات و ممات و حتی ارائه خدمات به کارکنان یک بانک وابسته به میزان مطالبات معوقه باشد، کارمندان بانک مجبور هستند برای کاهش میزان مطالبات سختگیری بیشتری کنند. حتی در برخی دستگاه‌های خدمات رسان مانند برق نیز شنیده‌ام که ارائه برخی تسهیلات و حتی حقوق به وصول مطالبات وابسته است که این روش صحیحی نیست و باید صداقت و اعتمادزایی را نشر دهیم و در راستای کمک به یکدیگر سیاستگذاری کلان داشته باشیم.

باصری درخصوص آمار واحدهای تولیدی تعطیل شده گفت: نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد زیرا در هرلحظه ممکن است واحد تولیدی در آستانه تعطیلی یا در حال راه‌اندازی باشد اما می‌توان تعداد واحدهای تولیدی که فعال هستند و آب و برق مصرف می‌کنند را گزارش داد.

شهرک صنعتی شیراز با دارا بودن ۱۷ هزار نیروی مستقیم بیمه شده و ۳۸۰۰ صنعتگر در زمینی به وسعت ۱۵۰۰ هکتار جزو سه شهرک صنعتی بزرگ کشور قرار دارد و با شهرک شمس آباد و عباس آباد تهران رقابت می کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صادق منش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
0
به نظر من هم مدیر خصوصی دید باز تری دارد