کد خبر: ۱۲۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
معاون سیاسی سپاه فجر فارس:

حمایت نکردن از دولت به منزله بازی در نقشه دشمن است

معاون سیاسی سپاه فجر فارس با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها از دولت گفت: ما اگر حامی دولت نباشیم در پازل و نقشه طراحی شده از سوی دشمن بازی خواهیم کرد.
به گزارش شیرازه، سرهنگ مجید وامق معاون سیاسی سپاه فجر فارس گفت: برخی مسئولان سالیان گذشته آمریکا از جمله کلینتون بهترین راه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را اختلاف انداختن میان مسئولان و ارگان‌های کشور دانسته اند.

وی که در جمع کارکنان لشکر عملیاتی ۱۹ فجر سخن می‌گفت، راهکار نظام سلطه برای مقابله با ایران اسلامی را تشکیل دهکده جهانی عنوان کرد و گفت: از سال ۲۰۰۰ میلادی و آغاز این برنامه برای تسلط برای اقتصاد جهان تاکنون بدهی‌های آمریکا حدود ۱۱ برابر شده و برنامه‌ای متقن بر سلطه اقتصادی در جهان و خاورمیانه دارد.

سرهنگ وامق، علت روی آوردن آمریکایی‌ها به اقتصاد برای از بین بردن ایران را این‌گونه بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند، جنگی رخ نخواهد داد و خود آمریکایی‌ها نیز مدت‌ها است به بحث منتفی بودن جنگ نظامی رسیده‌اند و از همین جهت به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند.

معاون سیاسی سپاه فجر فارس افزود: آمریکا که متوجه ناتوانی خود در از بین بردن ایران شده بود، تصمیم گرفت که با مذاکره حداقل جلوی رشد ایران را بگیرد که البته دیدیم با مذاکره و برجام هم آن‌طور که می‌خواستند، نشد.

وامق با بیان این که اقتصاد مقاومتی در کشور مهجور مانده است، گفت: ترامپ و آمریکا بسیار بهتر از بسیاری از مسئولان ما در حال اجرای اقتصاد مقاومتی هستند که جای تأسف دارد.

معاون سیاسی سپاه فجر فارس با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور از درون خود کشور است، گفت: تحریم‌های اولیه آمریکا کمترین تأثیر را بر بازار ایران دارد و میزان واردات ما از آمریکا کمتر از نیم درصد کل واردات کشور است که حتی همان نیم درصد را نیز می‌توان از کشور‌های دیگر تأمین کرد.

وی افزود: آمریکا در تحریم‌های ثانویه درنظر دارد که سایر کشور‌های جهان را با خود همراه کند تا هیچگونه داد و ستدی با ایران نداشته باشند که اگر در آن برهه منفعل عمل شود، اختلالاتی در بازار صورت خواهد گرفت که البته بعید به نظر می‌رسد همه کشور‌ها در این طرح همراه آمریکا باشند.

وامق با تأکید بر ناتوانی آمریکا بر همراه کردن سایر کشور‌ها در تحریم‌های ثانویه گفت: برخی کشور‌ها متعهد شده‌اند که تا آخر پای ایران بایستند.

وی ادامه داد: در سال‌های ۸۹ و ۹۰ که اوج تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود، با وجود جریمه شدن کشور آلمان از سوی آمریکا، رقمی درحدود چهار میلیارد دلار واردات از این کشور داشتیم.

وی، چرایی پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با ایران از سوی ترامپ را انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دانست و اظهار داشت: در آمریکا جمعیت دموکرات‌ها در حال افزایش و جمهوری خواهان در حال کاهش است پس ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا نیاز مبرمی به مذاکره با ایران دارد.

باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان