کد خبر: ۱۲۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

افتتاح کتابخانه دیجیتال و مرکز آموزش های مهارت های بالینی در بیمارستان شهید رجایی شیراز

کتابخانه دیجیتال و مرکز آموزش های مهارت های بالینی در بیمارستان شهید رجایی شیراز، در آستانه هفته دولت، با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.
به گزارش شیرازه، دکتر «شهرام پایدار»، مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه کتابخانه دیجیتال بیمارستان شهید رجایی به همت بخش جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری مسوولان بیمارستان راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز آموزش های مربوط به انواع نخ های جراحی، سوچرها، آناستومزهای عروقی و انواع استاپلرها و ادوات پیشرفته انرژی ارائه می شود.

او افزود: همچنین برای نخستین بار در استان فارس، یک دستگاه «سیمولاتور لاپراسکوپی» نیز با هدف آموزش و تمرین دستیاران رشته های جراحی در این مرکز راه اندازی شده است.

این جراح عمومی، فعالیت این مرکز را موجب افزایش مهارت دستیاری جراحی در انجام اعمال جراحی تخصصی، به ویژه در درمان مصدومان تروما عنوان کرد و ادامه داد: این امر افزایش کیفیت خدمات درمانی بیمارستان شهید رجایی و سایر مراکز آموزشی درمانی را به همراه دارد.

 
همچنین کتابخانه دیجیتال بیمارستان شهید رجایی نیز با پیگیری معاونت آموزشی این مرکز و با هدف استفاده فراگیران رشته های پزشکی و پیراپزشکی افتتاح شد.

این کتابخانه دارای کتابداری از راه دور و جانشین فضای کتابخانه، بدون نیاز به نیروی فیزیکی مستقل، با هدف استفاده بهینه از نیروی انسانی است.

آئین بهره برداری از این دو خدمت جدید، با حضور دکتر «رامین نیکنام» مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «حمیدرضا عباسی» رئیس مرکز تحقیقات ترومای شیراز و مسوولان گروه جراحی دانشگاه، برگزار شد.
نظرات بینندگان