کد خبر: ۱۲۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس:

به برخی تصمیمات کلان صادراتی اعتراض داریم/ به جای خام فروشی محصولات فرآوری شده صادر شود

فروغان گفت:‌ نسبت به برخی از تصمیمات کلان کشوری در موضوع صادرات اعتراض داریم و برنامه ریزی مناسب بر روی کشورهای هدف صادراتی کالاهای استان فارس ضروری است.
نسبت به تصمیمات کلان صادراتی اعتراض داریم/ به جای خام فروشی محصولات فرآوری شده صادر شودبه گزارش شیرازه، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: تصمیم های در حوزه صادرات استان فارس باید به روز و برنامه ریزی شده باشد زیرا به طور حتم وضعیت امروز کشور در آینده بهتر خواهد شد بنابراین نباید چشم انداز آینده صادرات و کشورهای هدف را فراموش کنیم.
 خسرو فروغان در کمیته خوشه های صادراتی اتاق بازرگانی که با حضور فعالان بخش خصوصی استان برگزار شد، بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور باید شرایط خاصی را برای صادرات مد نظر قرار دهیم که علاوه بر تسهیل صادرات، چشم انداز آینده را نیز داشته باشیم.
وی افزود: کمیته و کمیسیون های اتاق بازرگانی فارس به ویژه کمیته خوشه های صادراتی باید با ارائه روش های مناسب به دنبال تسهیل صادرات استان فارس در شرایط سخت کنونی باشد.
فروغان با اشاره به اینکه به برخی از تصمیمات کلان کشوری در موضوع صادرات اعتراض داریم، اظهارداشت: شناسایی و برنامه ریزی مناسب بر روی کشورهای هدف صادراتی کالاهای استان فارس از هم اکنون لازم و ضروری است و از طرفی نباید به ظرفیت های موجود استان فارس نیز کم توجه بود.
وی اضافه کرد: استان فارس در مباحث صادراتی دارای ذخایر بسیار بزرگ و مهمی است اما آنچه که باید مد نظر قرار گیرد فراوری محصولات است در حالیکه امروز بیشتر به خام فروشی توجه می شود.
فروغان ادامه داد: آنچه که باعث ایجاد ارزش افزوده برای استان فارس می شود فراوری محصولات است که در این راستا نیز بخش خصوصی و اتاق بازرگانی فارس باید برنامه مدون ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه در موضوع اقتصاد استان فارس نباید واردکنندگان نیز فراموش کرد، عنوان داشت: شرایط کنونی اقتصادی کشور و به خصوص تحریم های موجود علاوه بر ضربه زدن به صادرات به واردات استان نیز ضربه وارد کرده است که در این راستا نیز باید برنامه ریزی داشت.
وی تصریح کرد: گروهی در بخش واردات فعالیت دارند که باید برای آنها نیز چشم اندازی درست و برنامه مدون تدوین کرد تا شاهد کاهش هرچه بیشتر آسیبهای تحریم باشیم هرچند که در این دوران نیز با برنامه ریزی مناسب میشود استفاده های بزرگ کرد.
شهرام معین فر، سرپرست کمیته خوشه های صادراتی اتاق بازرگانی فارس هم گفت: نگرش علمی به مباحث اقتصادی باید به تدوین یک مسیر درست منجر شود زیرا داشتن استراتژی و نقشه مسیر در آینده اقتصادی استان فارس تاثیر خواهد داشت.
وی افزود: باید از امروز کشورهای بازار هدف کالاهای صادراتی استان فارس را شناسایی کنیم و به دنبال تولید کالایی باشیم که با استانداردهای آن کشورها سازگاری داشته باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: فروغان ، شیرازه ، صادرات
نظرات بینندگان