کد خبر: ۱۲۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

اداره کل ثبت احوال فارس رتبه برتر در شاخص های ارزیابی عملکرد را کسب کرد

اداره کل ثبت احوال فارس در شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سال 96 دستگاه های اجرائی و جشنواره شهید رجایی فارس رتبه برتر را کسب کرد.
به گزارش شیرازه، بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان فارس، با معرفی اداره کل ثبت احوال فارس به عنوان دستگاه برتر استان در شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سال 96 از میان 73 دستگاه اجرایی فارس برگزار شد.

امام جمعه شیراز در این آئین، با بیان اینکه این جشنواره باید انگیزه کارمندان را برای خدمت و کار کردن افزایش دهد و سبب افزایش بهره ‌وری شود، گفت: باید با به کارگیری افراد متخصص در این زمینه، کارکنان را آموزش دهیم.

آیت الله لطف الله دژکام اظهار داشت: اگر مدیران دستگاه ‌های اجرایی، راهکارهای ارتقای بهره وری را بیاموزند، شاخص‌ ها و امتیازات انتخاب کارمند و دستگاه اجرایی نمونه نیز رشد می کند و در این زمینه باید آموزش‌ های ضمن خدمت برای کارمندان پیش بینی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه خروجی جشنواره‌ هایی مانند جشنواره شهید رجایی باید ارتقای خدمت‌ رسانی به مردم باشد، گفت: نظارت، کنترل و ارزیابی منجر به بهبود عملکرد دستگاه‌ های اجرایی می‌شود، اما باید دید که 21 دوره برگزاری این جشنواره، چه تاثیری در رضایتمندی عمومی و تقویت نگاه مردم نسبت به نظام داشته است.

اسماعیل تبادار یکی از اهداف مهم را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: باید در ارزیابی عملکرد مدیران، تسهیل در امور سرمایه ‌گذاری هایی که به ایجاد اشتغال منجر می ‌شود نیز مدنظر قرار گیرد.

توجه به نگاه آموزشی و انگیزشی در ارزیابی ها، دیگر تاکید وی در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بود.

استاندار فارس بر سرلوحه قرار دادن شفافیت در امور تاکید کرد و این امر را موجب رفع نگرانی های مردمی و افزایش اعتماد عمومی دانست و گفت: ارزیابی‌ ها باید به گونه ‌ای باشد که ضمن افزایش شفافیت، زمینه رفاه و آسایش مردم را فراهم و انگیزه ما را برای خدمت دو برابر کند.

تبادار یادآور شد: کارمندی که با جان و دل برای ارباب رجوع کار می ‌کند را باید به صورت شایسته تقدیر و معرفی کرد.

ساسان تاج‌گردون دبیر جشنواره شهید رجایی نیز با اشاره به ارزیابی دستگاه‌ های برتر استان بر اساس شاخص‌ های عمومی و اختصاصی، گفت: پنج دستگاه اجرایی که در شاخص ‌های عمومی و اختصاصی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌ اند، به عنوان دستگاه‌های برتر انتخاب شده ‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز دیگر سخنران این آئین بود که تجلیل از کارمندان نمونه را موجب ایجاد انگیزه در دیگر کارمندان برای بالا بردن سطح کیفی و کمی خدمات عنوان کرد.

یدالله رحمانی با اشاره به تشکیل کمیته انتخاب کارمند نمونه استان فارس در سال گذشته، افزود: بر همین اساس، شیوه نامه ای مطابق با شرایط استان فارس برای انتخاب کارمند نمونه تدوین شد.

لازم به ذکر است که علیرضا انصاری مدیر کل ثبت احوال فارس در این آئین، تندیس و لوح سپاس این جشنواره را به پاس کسب رتبه برتر جشنواره در شاخصهای عمومی ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرائی استان در سال96، از استاندار فارس دریافت کرد.
نظرات بینندگان