کد خبر: ۱۲۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
الدحیل 1 پرسپولیس 0 ؛

باخت خفیف پرسپولیس و امید به بازگشت صدهزار نفره

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با یک بازی امیدوارکننده و شکست خفیف مقابل الدحیل اکنون چشم به جدال در استادیوم آزادی و جبران نتیجه دوخته‌اند.
به گزارش شیرازه سرمربی کروات سرخپوشان همانطور که وعده داده بود از بازی دفاعی خودداری کرد تا یکی از بهترین نمایش‌های این فصل شاگردانش را شاهد باشد. الدحیل که بعد از گل دقایق ابتدایی خود مالکیت توپ را در اختیار پرسپولیس می‌دید، چشم به موقعیت های خود در ضدحملات دوخته بود. با این حال نمایش پرسپولیس در این جدال اتفاقی بود که می‌تواند هواداران را به صعود این تیم امیدوار کند.

شرح گل:

 الدحیل قطر 1 پرسپولیس 0 : (دقیقه 15، معز): ارسال از سمت راست برای معز در سمت مخالف که بازیکنی او را پوشش نمی‌داد گل اول این بازی را به نام الدحیل کرد.

 شرح بازی:


الدحیل به واسطه میزبانی دقایق ابتدایی بازی را به خود اختصاص داد و با ایجاد حملات پیاپی روی دروازه پرسپولیس به دنبال گل بود. بازی سراسیمه بازیکنان پرسپولیس باعث شده بود تا آنها بارها با ایجاد خطر روی دروازه بیرانوند به گل برتری نزدیک شوند و در نهایت نیز علی المعز در دقیقه 15 روی غفلت مدافعان این تیم و در موقعیتی مناسب با بیرانوند در آستانه دروازه تک به تک شد و توانست گل برتری الدحیل را به نام خود کند.
پرسپولیس بعد از دریافت گل اما شرایط مناسبی را به خود اختصاص داد و توانست با خروج از لاک دفاعی چند موقعیت جدی نیز روی دروازه حریف شکل دهد که بهترین آن توسط امید عالیشاه از دست رفت.
بازی تهاجمی دو تیم که موقعیت‌های مناسبی را روی دروازه‌ها شکل داده بود در نهایت با همان تک گل المعز در نیمه اول خاتمه یافت.


پرسپولیس در نیمه دوم یک نمایش فوق العاده از خود به جا گذاشت. هافبک های پرسپولیس به خوبی توانستند با تسلط بر میانه زمین و شکل دادن فرصت موقعیت سازی برای هم‌تیمی‌های خود، نبیل معلول و شاگردانش را دچار دردسر کنند تا جایی که هر دو تعویض الدحیل اختصاص به این بخش زمین برای خارج کردن تیمش از این فشار اختصاص یابد.
سیامک نعمتی و امید عالیشاه از کناره‌ها و بشار رسن از میانه زمین با زوج سازی به همراه کمال کامیابی نیا یا احمد نوراللهی به دنبال ایجاد موقعیت روی دروازه الدحیل بودند. پرسپولیس با نمایشی که در نیمه دوم از خود به جا گذاشت هوادارانش را کاملا به بازی برگشت امیدوار کرده و انتظار می‌رود با حمایت هواداران و ارائه دوباره این نمایش بتواند این شکست خفیف را جبران کند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 4: ارسال از سمت چپ با دفع ناقص و در حالی که بیرانوند هم در شش قدم سراسیمه بود با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 8: حرکت احمد نوراللهی به داخل محوطه جریمه و پاس او به علی علیپور در موقعیتی مناسب با ضربه این بازیکن و دفع مدافع الدحیل سودی برای سفیدپوشان پرسپولیس نداشت.

دقیقه 16: ضربه داخل پای سیامک نعمتی در موقعیتی مناسب از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافع الدحیل راهی کرنر شد.

دقیقه 22: ضربه از پشت محوطه جریمه در موقعیتی خطرناک برای نام تائه هی با برخورد به مدافع پرسپولیس راهی کرنر شد.

دقیقه 24: پاس فوق العاده بشار رسن برای امید عالیشاه او را با دروازه بان الدحیل تک به تک کرد و این بازیکن نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند و آن را راهی اوت کرد.

دقیقه 29: حرکت رو به جلوی علی المعز و ضربه محکم این بازیکن با اختلافی کم از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 46: امید عالیشاه در ورود به محوطه جریمه با خطای مدافع الدحیل متوقف شد تا داور عراقی روی خط محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس اعلام کند. این ضربه را محمد انصاری با شدت بالا نواخت که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 61: شوت زمینی و از پشت محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه الدحیل راهی اوت شد.

دقیقه 68: ارسال برای ضدحمله ادمیلسون و حرکت این ستاره الدحیل به سمت محوطه جریمه و ضربه کات دار او با اختلافی کم راهی اوت شد.

دقیقه 78: ضربه ایستگاهی دیدنی مندز را علیرضا بیرانوند به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 80: روی ضدحمله الدحیل توسط العربی صاحب موقعیت فوق العاده ای شد که تکل دیدنی کامیابی نیا مانع از دستیابی حریف به گل شد.

دقیقه 90: ارسال کرنر با ضربه مهاجم الدحیل در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس با دفع شجاع خلیل زاده همراه شد تا الدحیل از ثبت گل دوم ناکام بماند.

 

 

 




نظرات بینندگان