کد خبر: ۱۲۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه:

شورای امنیت ملی با منتشرکنندگان ادعای کذب سوء استفاده جنسی زائران عراقی برخورد کند/ تفرقه افکنی های موجود ریشه یابی شوند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای امنیت ملی و وزارت ارشاد با منتشرکنندگان مطلب کذب سوء استفاده جنسی زائران عراقی در مشهد برخورد کنند.
سوء استفاده جنسی زائران عراقی در مشهد صحت ندارد/ شورای امنیت ملی و وزارت ارشاد با منتشرکنندگان این مطالب برخورد کنندبه گزارش شیرازه، مدتی پیش خبرگزاری خبرآنلاین و روزنامه های شهروند و شرق مدعی سوء استفاده جنسی زائران عراقی در مشهد از زنان ایرانی شدند.

این رسانه ها پیش از این هم در ماجرای زلزله کرمانشاه با تیتر زلزله عراق، ایران را لرزاند در آستانه اربعین احساسات مذهبی مردم را جریحه دار کردند.

آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با شیرازه در این باره گفت: برخی از روزنامه های غرب گرا این موضوع را مطرح کردند که توسط برخی از مسئولین به ویژه رئیس هتلداران خراسان تکذیب شد.

وی بیان کرد: مشهود است اختلاف افکنی و ایجاد فتنه در میان شیعه و شیعه، دو ملتِ بزرگ ایران و عراق آن هم در آستانه پیاده روی بزرگ اربعین (عظیم ترین گردهمایی و بزرگترین تجمعی که در طول تاریخ در سطح جهان برگزار می شود) انجام می شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: متاسفانه این روزنامه ها تنها هنرشان این است که گاهی اقدام به سیاه نمایی درباره کشورهای جهان سوم به ویژه کشورهای مسلمان می کنند و از طرفی هم سعی در تطهیر و زیبا جلوه دادن کشورهای غربی و اروپایی هستند بگونه ای که یا اخبار جنایات آنها و فجایع را پوشش نمی دهند و یا به نحوی توجیه می کنند.

کلانتری با بیان اینکه کافی است کوچکترین مسئله ای در کشورهای جهان سوم و کشورهای مسلمان به وجود بیاید فورا آن را تیتر می کنند، اذعان داشت: این احتمال وجود دارد که نفوذ جریان یا افرادی در کار باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عده ای با بازی کردن در زمین دشمن و انتشار اینگونه گزارش و خبرهای دروغ تلاش می کنند عواطف و احساسات مردم را برانگیزند.

کلانتری با تاکید بر اینکه بعید می دانم این گونه اقدامات سهوی باشد، تصریح کرد: فکر می کنم جریانی بر روی این قضیه کار می کنند و نمی خواهند آرامش بین کشورهای مسلمان برقرار باشد.

وی افزود: از این اختلاف افکنی ها و مباحث انحرافی تنها آمریکا، اسرائیل و عربستان سود می برند و خوشحال می شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تاکید داشت: این رفتار رسانه ای برخی حتی اگر عمدی نباشد، دستگاه های امنیتی و نظارتی ما باید واکنش نشان بدهند نه اینکه بی تفاوت باشند چر که اگر با این مسائل برخورد نشود باز هم اتفاق می افتد.

کلانتری بیان کرد: برای افزایش وحدت کشورهای مسلمان در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، مذهبی و غیره لازم است تفرقه افکنی های موجود ریشه یابی شوند تا بتوانیم برخورد مناسب را داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه چرا با این موضوع برخورد نمی شود، اظهار داشت: از شورای امنیت ملی، وزارت ارشاد و دیگر نهادهای مربوطه انتظار می رود به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کنند و برخورد لازم را با منتشرکنندگان این مطالب کذب داشته باشند.
نظرات بینندگان