کد خبر: ۱۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
رئیس کل دادگستری فارس:

یک انبار مواد غذایی و ۳ انبار احتکار دارو در استان فارس کشف شد

رئیس کل دادگستری استان فارس از کشف یک انبار بزرگ احتکار مواد غذایی در شیراز و ۳ انبار احتکار دارو در شهرستان ممسنی خبر داد.
به گزارش شیرازه؛ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر بازرسی از محل انبار اقلام دارویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی اظهار داشت: در نتیجه این بازرسی مقادیر قابل‌ توجهی انواع دارو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه داروهای مکشوفه شامل اقلام متعدد از جمله دارو مجاز، غیرمجاز و داروهای گران‌قیمت و کم یاب بوده است گفت: پس از کشف انبار اول دو انبار دیگر احتکار دارو در این شهرستان کشف شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین از دستگیری یک نفر در این باره خبر داد و خاطرنشان کرد: فرد دستگیر شده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می‌برد.

القاصی با بیان اینکه طبق نظر اولیه کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش داروهای کشف‌ شده قریب به 45 میلیارد ریال است گفت: شب گذشته با دستور قضایی بیش از 30 کامیون دارو از انبارهای غیراستاندارد به انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم در راستای تفکیک داروهای تاریخ‌ مصرف گذشته از داروهای سالم صادر شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس خاطرنشان کرد: پرونده مطروحه در دادسرای شهرستان ممسنی در حال بررسی و تکمیل تحقیقات و اخذ گزارش‌های کارشناسی است. 

رئیس‌کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به کشف انبار بزرگ احتکار مواد غذایی در یکی از مناطق شیراز گفت: متهم این پرونده نیز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق احتکار عمده مواد غذایی با قرار صادره از سوی دادسرای انقلاب اسلامی شیراز در بازداشت به سر می‌برد و انبار موردنظر با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان پلمب شد.

القاصی با بیان اینکه از این انبار مواد غذایی بیش از یک هزار تن انواع کالا کشف شده است گفت: ارزش تقریبی این کالاها 250 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان در مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با محتکران مایحتاج ضروری مردم همچون گذشته عزم و اراده راسخ دارد افزود: در این راستا عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ریاست قوه قضائیه و حساسیت‌های موجود اطلاع‌رسانی از اقدامات و برخوردها قاطع دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها: احتکار ، شیراز ، دارو
نظرات بینندگان