کد خبر: ۱۲۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

کسب عنوان برتر صدا وسیمای فارس در جشنواره کشوری/ ساخت شهرک سینمایی در فارس

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس گفت: صداوسیمای مرکز فارس در بیست و یکمین جشنواره مراکز صداوسیمای سراسر کشور عنوان برتر را در میان دیگر مراکز به دست آورد.
به گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بیست‌ویکمین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیمای سراسر کشور که از سوم تا پنجم شهریورماه جاری در صداوسیمای مرکز شهرکرد برگزار شد، استان فارس درمیان بیش از 700 شرکت‌کننده با کسب 3 تندیس، 30 جایزه و 71 تقدیرنامه در میان دیگر مراکز عنوان برتر برترین‌ها را به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تولیدات مراکز فعالیت خود را از سال 1372 درقالب فستیوال آغاز و با تولید برنامه‌های رادیویی، تلویزیون و کودک، توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس تصریح کرد: مرکز فارس در این دوره از جشنواره در حوزه‌های صدا، سیما، اطلاعات و اخبار، موسیقی، فضای مجازی و پژوهش بسیاری از جوائز را به خود اختصاص داد.

ساخت شهرک سینمایی درفارس

سهرابی در ادامه از برنامه‌ریزی ساخت شهرک سینمایی در استان فارس خبر داد و افزود: این مهم در صورت حمایت و پشتیبانی مالی و نیز قول مسؤولان صداوسیما یکی از برنامه‌های دردست اجرای این مرکز است.

وی با بیان اینکه تولید سریال «الف ویژه» به دلیل ساختار و بازیگران در طراز ملی در مراکز استان‌ها قابل‌ تولید نیست، بیان داشت: با رایزنی‌های انجام‌شده مسؤولان صداوسیما پذیرفته‌اند که مرکز فارس این‌گونه سریال‌ها را در حد ملی تولید کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس اضافه کرد: تولید سریال «امین ولایت» ویژه حضرت شاه‌چراغ (ع) با کمک بخش خصوصی و پخش در شبکه ملی و استانی، کسب رتبه برتر ویژه‌برنامه ماه محرم و نوروز از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

سهرابی ابراز داشت: استان فارس به دلیل شرایط اقلیمی، جغرافیایی و آب و هوایی با کمک عوامل فنی صداوسیما، سرویس و نگهداری 450 ایستگاه را در قالب 2 هزار و 700 فرستنده رادیویی و تلویزیونی عهده‌دار بوده که از این تعداد 9 ایستگاه در شهر شیراز است.

وی تحقق فرامین مقام معظم رهبری به‌ویژه شعار سال را از دیگر اولویت‌های این مرکز دانست و افزود: تولید مستند من یک چوپانم، گفت‌وگو با صاحبان حرفه‌ها دربرنامه‌های تلویزیونی بازتاب و تاروپود نشان از توجه رسانه ملی به اجرای شعار سال است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس اظهار داشت: بر اساس آخرین نظرسنجی از سوی حوزه پژوهش این مرکز، بیش از 74 درصد مردم در حوزه سیما، 37 درصد رادیو و 78 درصد از پخش خبر در سیما اظهار رضایت کرده‌اند که نشان از توجه مخاطبان به رسانه ملی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان