کد خبر: ۱۲۴۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

50 نفر از مدیران فارس مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان/ فرماندار شیراز در جمع بازنشستگان

یش از 1500 نفر در کل کشور در رده‌های مختلف و در استان فارس 50 نفر از مدیران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شوند.
50 نفر از مدیران فارس  مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان/ فرماندار شیراز در جمع بازنشستگان
به گزارش شیرازه، سرانجام قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی مجلس دهم به تصویب رسید، قانونی که قرار بوده در دوره‌های قبلی مجلس از سوی نمایندگان مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد تا به جوانان کشور میدان داده شود. بر اساس این مصوبه برخی از پست‌های مدیریتی که در قانون وجود داشت، حذف شدند. 

هرچند آمار دقیقی از مدیرانی  که باید از پست‌های دولتی و عمومی خداحافظی کنند، موجود نیست اما به گفته نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی می‌شود 1500 مدیر بازنشسته باید از مسئولیت فعلی خود خداحافظی کنند.

حالا مدتی است که  برخی معتقدند که این قانون شامل حال استانداران، معاونان آنان و حتی شامل شهردار تهران هم خواهد شد و اصرار دارند با اجرای این قانون به رای‌دهندگان بگویند به وعده‌هایی که داده‌اند،  جامه عمل بپوشانند. 

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به عنوان امضاکننده طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با اعلام اینکه جوان‌گرایی هدف اصلی تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان  است می‌گوید: هدف از انجام این قانون تحقق شعار جوان‌گرایی است که این موضوع چندی پیش در کمیسیون اجتماعی مجلس با موافقت و امضا 194 نماینده تصویب شد.

مسعود رضایی با بیان اینکه  طبق ماده 71 قانون خدمات کشوری، برای پیگیری این قانون در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف شد و اصلاحاتی دربرخی تبصره‌ها و بندهای آن لحاظ شد ه است می‌افزاید: بر اساس شنیده‌ها با اجرای این قانون استاندار فارس، معاون استاندار، فرماندار شیراز، مدیر صنعت ومعدن وتجارت و مدیرکل راه ترابری و شهرسازی فارس از جمله مسئولان استانی هستند که با اجرای این قانون دیگر نمی‌توانند در مسئولیت خود باقی بمانند.

تشریح جزئیات قانون منع به کارگیری بازنشستگان

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد در برخی از مسئولیت‌ها جایگاه‌ها به صورت قبیله‌ای و سلیقه‌ای بسیار مورد سوءاستفاده قرار گرفته که با اصلاح این ماده در قانون مدیریت خدمات کشوری نیز اصلاحاتی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود این قانون به زودی ابلاغ می‌شود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه مقوله بحث برانگیز در این قانون اعمال سلیقه برای استفاده از مشاور و در نظر گرفتن جایگاه معاون وزیر برای مشاور است می‌گوید: جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند که به نظر می‌رسد تعداد این افراد اندک باشد.

رضایی ادامه می‌دهد: هدف اصلی اجرای این قانون به لحاظ روانی، ایجاد امید و انگیزه برای جوانان و مشارکت بیشتر در رشد و تعالی کشور است.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی اضافه می‌کند: به کارگیری معلمان و اساتید بازنشسته برای تدریس هیچ منعی ندارد و این افراد به صورت حق‌التدریسی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امر آموزش در تمامی کشورها خارج از امور اجرایی است می‌افزاید: به عنوان مثال فردی که وزیر است می‌تواند به صورت حق‌التدریسی تدریس داشته باشد زیرا آموزش خارج از وظیفه و حیطه کاری است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری کمبود 300 هزار معلم در مهر سال جاری، می‌گوید: در نظام آموزشی کشور با چالش و بحران نیروی انسانی و کمبود معلم روبه‌رو هستیم و در شرایط فعلی یکی از راهکارهای جبران کمبود معلم استفاده از معلمان بازنشسته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه می‌دهد: به کارگیری بازنشستگان در منصب‌های شغلی به صورت تمام وقت و مستمر ممنوع شده و به کارگیری آنها به عنوان مشاور و در مشاغل پاره وقت هیچ منعی ندارد.

50 مدیر بازنشسته در فارس 

علی اکبری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 50 مدیر فارس شامل قانون منع به کار گیری بازنشستگان می‌شوند می‌گوید: مسئولان و معاونان فارس که مشمول این قانون می‌‌شوند باید به محض ابلاغ از آن تبعیت کنند.

وی می‌افزاید: این قانون به زودی از سوی شورای نگهبان تصویب می‌شود تا نمایندگان از مسئولان  بخواهند آن را اجرا کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در کل کشور بیش از 1500 نفر در رده‌های مختلف مدیریتی، معاونت و کارمندی فعالیت دارند که به امر بازنشستگی نائل آمده ولی همچنان در ادارات حقوق بگیر هستند اضافه می‌کند: استاندار فارس، فرماندار شیراز و تعدادی از معاونان استاندار فارس مشمول این قانون هستند و باید از پست خود خداحافظی کنند.

تسنیم

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
0
کاش برای آموزش وپرورش هم چون خیلی تحصیلکرده بیکار داریم که نمی توانند در دولت مشغول بکار شوند و آموزش و پرورش جایگاه آنان است .چرا بازنشسته های مهلم باید دوحقوق بگیرن وبقیه بیکار