کد خبر: ۱۲۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
استاندار فارس:

روند ناموزون پاسخگویی به استعلام های سرمایه گذاری اصلاح شود/ بازاریان که با مردم همراهی می کنند تشویق شوند

استاندار فارس با انتقاد از طولانی بودن روند پاسخگویی به استعلام های سرمایه گذری در استان گفت: همه دستگاه ها باید بکوشند تا این روند ناموزون اصلاح و کوتاه شود.
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: این پذیرفتنی نیست که یک سرمایه گذار برای دریافت مجوز یک سرمایه گذاری که موفق شده در عرض 2 ماه آن را اجرا کند، یکسال و نیم پیگیر باشد، این روند و فرآیند نمی تواند پاسخگوی نیاز اشتغال استان باشد.

وی، خطاب به مدیران استان گفت: باید خود را جای سرمایه گذار بگذاریم و ببینیم آیا حاضریم برای دریافت یک استعلام 400 روز وقت بگذاریم و پاسخ نگیریم اما همچنان کار را دنبال کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: ما می خواهیم روند کار تسهیل شود، اگر شعار می دهیم و می گوییم هر کس زمینه و توان سرمایه گذاری دارد به فارس بیاید باید به دنبال شعار خود شرایط را هم برای حضور سرمایه گذار فراهم کنیم اما قطعا این روند تسهیل گری و پاسخگویی نمی تواند پاسخگوی این ندای بلند جذب سرمایه گذار باشد.

بهره گیری از تبصره ۱۹ قانون بودجه در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی

مهندس تبادار در ادامه یکی از کارکردهای مهم استان در سال جاری را بهره گیری از تبصره ۱۹ قانون بودجه در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی دانست و افزود: سال گذشته اجرا و تکمیل پروژه هایی مانند موزه مشاهیر برای ما دغدغه بود که با واگذاری آن ها به بخش خصوصی این دغدغه رفع شد.

وی ادامه داد: در بحث واگذاری تالار بزرگ شیراز به بخش خصوصی نیز انتظار است که این روند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران دنبال شود.

استاندار فارس گفت: هم اینک 20 هزار میلیارد تومان طرح های نیمه تمام در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی است که انتظار داریم دستگاه های اجرایی در بحث واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی جدی تر از گذشته عمل کنند.

 تبادار افزود: اگر روند و فرآیند پیگیری کارها مستمر نباشد و موضوع به شکل مستمر از سوی دستگاه ها چه در سطح استان و چه سطح وزارتخانه ها دنبال نشود راه به جایی نخواهد برد.

استاندار فارس گفت: دستگاه های اجرایی اگر بخواهند از ظرفیت قانون بودجه یا تبصره 19 بهره بگیرد باید کارگروه های فعال داشته باشند.

دانشگاه شیراز نسبت به تهیه طرح جامع احیای تالاب ها اقدام کند
تبادار با تاکید بر لزوم پیگیری مسایل مربوط به تالاب های استان اظهارکرد: انتظار است که دانشگاه شیراز در این زمینه به واسطه توان علمی که دارد، یک طرح جامع که قابل عملیاتی شدن و نقشه راه باشد را تهیه کند.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به فارس (21 مردادماه) گفت: در این سفر دکتر کلانتری تاکید کرد که چنانچه یک طرح جامع در رابطه با تالاب های فارس به دولت ارایه شود وی سعی خواهد کرد که تامین اعتبارات و پشتیبانی منابع مالی از سوی دولت را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: این موضوع باید به شکل جدی در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: طرح های مطالعاتی که نتواند راهبرد عملی برای ما تببین و تشریح کند نمی تواند چندان مشکل را حل کند.

مهندس تبادار افزود: باید طرح به گونه ای باشد که وقتی به دولت ارایه شد آن را با تمام جوانب و جزییات و با کمترین نقاط ابهام مطرح کرده باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه شیراز در تهیه این طرح به فوریت و به شکل تکلیفی عمل کند و مشخص شود که این طرح ظرف چه مدت باید توسط دانشگاه آماده شود.

بازاریان که با مردم همراهی می کنند تشویق شوند

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فضای کنونی بازار که عده ای هر قیمتی که تمایل داشته باشند  بر اجناس خود می گذارند، باید از کسبه و بازاریانی که نهایت همکاری را با مردم می کنند تقدیر کرد.

مهندس تبادار افزود: بازاریان، کسبه و تجار می توانند در فضای کنونی به عنوان آرامش دهنده مردم عمل کنند و ضمن تکریم کاسبان خوب، با کاسبانی که از شرایط سوء استفاده می کنند نیز برخورد قانونی شود.
نظرات بینندگان