کد خبر: ۱۲۴۷۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
پویش ادبی هنری آگاه اعلام موجودیت کرد؛

منتقد عملکرد فرهنگی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در چهار دهه گذشته هستیم/پویش ادبی-هنری آگاه، با زبان هنر به پرسش گری و مطالبه خواهند پرداخت

نه اصولگراییم و نه اصلاح طلب و به هیچ جناحی سرسپردگی و وابستگی نداریم. فرزندان روح ا... هستیم و اندیشه های مقام معظم رهبری را منشور حرکت و راه خویش می دانیم.
منتقد عملکرد فرهنگی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در چهار دهه گذشته هستیم/پویش ادبی – هنری آگاه، با زبان هنر به پرسش گری و مطالبه خواهند پرداخت
به گزارش شیرازه، پویش ادبی هنری «آگاه» با مشارکت جمعی از شاعران استان فارس اعلام موجودیت کرد.

در بخشی از این بیانیه که مورد حمایت جمعی از شاعران آیینی شهرستان های استان فارس قرار گرفته آمده است:« به عنوان شاعران آگاه این مرزوبوم وظیفه خویش می دانیم آنجا که روبه روی دشمن هستیم مردانه بایستیم و با کلام خویش از نظام دفاع کنیم و آنجا که درون نظام، کسانی تنوانسته اند همپای اندیشه های رهبر انقلاب حرکت کنند با زبان ادب و هنر، به پرسش گری و مطالبه روی آوریم.

این بیانیه می افزاید: ممکن است تصور شود این حرکت ریشه در اندیشه های سیاسی برخی احزاب دارد. آشکارا اعلام می کنیم که منتقد عملکرد فرهنگی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در چهار دهه گذشته هستیم.»

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اقتضای جان چو ایدل آگهی است

هر که آگه تر بود جانش قوی است

 

سپاس خداوندگار یکتا را که توفیق و نعمت آگاهی را نصیب آدمیان کرد و قلم را ودیعتی آسمانی نزد ابنای بشر فرمود و به حرمت آن سوگند خورد تا هر کس بخواهد جانی قوی داشته باشد و آگاهی پیشه کند قلم را به نام مقدس عشق بچرخاند و از جمال حقیقت کسب کمال کند.

و اما بعد، اهالی هنر از جمله شاعران، این وارثان آب و خرد و روشنی، ساکنان ملک نور و حقیقت و کلمه و کلامند. مردان و زنان ملک هنر در گذر زمان همواره، به حجت روشن اهالی ملکوت دل بسته اند. جانشان اگر شیداست به یمن عاشقی و دل سپردگی به ساحت آسمانی رسول مهرورزی و امام عدالت و اهل بیت نور است و امروز هم منتظران صبح ظهورند،

 نمک پرورده ی دامان عشق اند. سرشار از یاد پیر جماران و شهیدان هشت فصل سعادت و دلبسته پیر روشن ضمیری که علم عاشقی برافراشته است.به این امید که عاشورایی بمانند  و نه یتبعهم الغاوون که مصداق الا الذین آمنوا باشند...

مفتخریم که در فارس، مهد تمدن ایران اسلامی و سومین حرم حضرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ایران و در روزگار انقلاب شکوهمند اسلامی نقس می کشیم با این همه می دانیم که در این روزگار، مشکلات و کمبودهایی هست که حاصل همراه نبودن بخش های مختلف کشور و البته تیرکین و دشمنی استکبار جهانی است به عنوان شاعران آگاه این مرزوبوم وظیفه خویش  می دانیم آنجا که روبه روی دشمن هستیم مردانه بایستیم و با کلام خویش از نظام دفاع کنیم و آنجا که درون نظام، کسانی تنوانسته اند همپای اندیشه های رهبر انقلاب حرکت کنند با زبان ادب و هنر، به پرسش گری و مطالبه روی آوریم.

در این میان، ممکن است تصور شود این حرکت ریشه در اندیشه های سیاسی برخی احزاب دارد. آشکارا اعلام می کنیم که منتقد عملکرد فرهنگی احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در چهار دهه گذشته هستیم. نه اصولگراییم و نه اصلاح طلب و به هیچ جناحی سرسپردگی و وابستگی نداریم. فرزندان روح ا... هستیم و اندیشه های مقام معظم رهبری را منشور حرکت و راه خویش می دانیم. اگر قرار باشد در قالب حزبی بگنجیم بی شک " حزب ا... ، است ، نه حزب ا... با تعاریف گروه های سیاسی موجود بلکه آن حزب ا... که در قرآن مجید تعریف شده و بی شک هم الغالبون است.

مدیران، دست اندرکاران، فعالین بخش های دولتی و غیر دولتی، عمومی و اثرگذاران فضای فرهنگ و هنر نیز بدانند برادران و خواهران آنها در پویش ادبی – هنری آگاه، با زبان هنربه پرسش گری و مطالبه خواهند پرداخت امید که با روحیه همدلی و برادری همراهی مان کنید.

به عنوان نخستین امضاکنندگان  "پویش ادبی- هنری آگاه" از همه شاعران و هنرمندان رشته های مختلف دعوت به عمل می آوریم. در صورت باور داشتن به این موارد به جمع ما بپیوندید که وابسته به هیچ نهادی نیست و کسی در آن داعیه ای جز خدمت ندارد.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خوشنود باشی و ما رستگار

احد ده بزرگی، ایوب پرندآور، هاشم کرونی، فخرالدین زارعی نژاد، سیده اعظم حسینی، مصیب صفری، محمدجواد ظهرانی نوبندگانی،محمدجواد نصیرزاده، احمدخوانسالار، بهبود صادقیان نژاد، محمدحسن کریمیان، علی اکبر شجعان، عبدالرضا مروتی اردکانی، شهرام شارخی،علی رضا رنجکش،مصطفی کارگر، علی صادقی، علی تشکریان، دانیال بهادرانی، مجید صحرانورد، محمدحسین فرهادی و جعفر حقیقت پور.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
0
اینکه همه دست آوردهای انقلاب را اینگونه به چالش بکشید و همه جناح های انقلاب را در هم بکوبید اشتباه است
همام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
0
فهرست اسامی را نگاه می کنم. افراد خوبی هستند ولی نه اینکاره اند و نه توان نقد تخصصی را دارند. اینگونه اعلام حضورها زمینه را برای هرج و مرج فراهم می کند.