کد خبر: ۱۲۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

تعطیلی کافی‌شاپ عرضه‌کننده گاز خنده در شیراز!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مشاهده استفاده غیرمجاز از گاز طبی نیتروس در کنار اکسیژن خالص در محیطی خارج از مکان درمانی، نسبت به تعطیلی این مرکز اقدام شده و پرونده به مقامات قضایی ارجاع شد.
به گزارش شیرازه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده وزیر بهداشت در کمسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه از تعطیلی مرکز متخلفی خبر داد که با عرضه قلیان هایی با ترکیب گاز خنده( نیتروس) و اکسیژن، سلامت عمومی را تهدید می کرد.

«عبدالخالق کشاورزی» با اعلام این خبر، افزود: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت این کافی شاپ و مراجعه افراد برای استفاده از قلیان هایی با تبلیغ کمک به تسریع در ترک اعتیاد، بازرسان تعزیرات دانشگاه با هماهنگی مسوولان قضایی، به صورت سرزده از این مکان بازدید کردند.

 او ادامه داد: با مشاهده استفاده غیرمجاز از گاز طبی نیتروس در کنار اکسیژن خالص در محیطی خارج از مکان درمانی، نسبت به تعطیلی این مرکز اقدام شده و پرونده به مقامات قضایی ارجاع شد.

دکتر کشاورزی با بیان اینکه این گاز در دهه های گذشته در ابتدا در کشور امریکا به عنوان گاز خنده استفاده و سپس به دلیل تاثیر بی دردی در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: استفاده از «نیتروس» در خارج از چرخه بیمارستانی، به دلیل عوارضی که به همراه دارد، ممنوع است.

نماینده وزیر بهداشت در کمسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه، نسبت به گزارش به سامانه ۱۸۱۹ دانشگاه اقدام کنند.
نظرات بینندگان