کد خبر: ۱۲۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

ترمینال شماره 2 فرودگاه لارستان به بهره برداری رسید

ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان با زیربنای 6000 مترمربع به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، مدیر کل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان سه شنبه اعلام کرد: این پروژه که از سال 82 کلید خورد پس از وقفه ای طولانی در اجرا و تجهیزات آن، در اوایل سال 96 با اعتبار 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها به منظور محوطه سازی بیرونی آن تکمیل و تحویل شد.

امین الله صولتی افزود:پس از آن با اختصاص 60 میلیارد ریال در همین سال در قالب تکمیل ترمینال واحداث تلمبه خانه و پست برق کار ادامه یافت و دوشنبه 12 شهریور 97 با ورود و خروج مسافران مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد:تابلوهای برق MV20KV پنج سلولی جدید جایگزین تابلوهای برق قدیمی این فرودگاه شد و یک ترانسفورماتور KVA1250 نیز نصب و راه‌اندازی شد.

صولتی گفت: با افزایش دو برابری ترمینال قبل، مسافران و مردم لارستان تقاضای افزایش پروازها و منظم شدن پروازهای داخلی را دارند.

برنامه ای برای افتتاح رسمی ترمینال شماره 2 این فرودگاه در ٢٠ شهریور با حضور مقام کشوری پیش بینی شده است.

براساس اعلام سایت رسمی فرودگاه لارستان، این فرودگاه پس از زلزله سال 1339 برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده تأسیس شد.
پس ازانقلاب و با توجه به کسب و کار بیشتر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین تشکیل دانشگاه ها و مراکز علمی ، انجام پروازهای داخلی و خارجی ضرورت یافت و این فرودگاه در سال 1372 به عنوان مرز هوایی شناخته شد.

فرودگاه لارستان با 80 درصد پروازهای خارجی به مقاصد کشورهای جنوبی خلیج فارس همچون دبی- کویت و قطر و شارجه و 20 درصد پروازهای داخلی به مقصد تهران فعالیت دارد.

سال 1385 با تصویب هیأت مدیره شرکت فرودگاه های کشور ، فرودگاه لارستان از اداره کل فرودگاه استان فارس منفک شد و در بیست و هشتم آذر 1391 فرودگاه یاد شده به اداره کل فرودگاه لارستان ارتقا یافت.
برچسب ها: فرودگاه ، فارس ، لار
نظرات بینندگان