کد خبر: ۱۲۴۷۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

سکوت مدعیان وجود پارازیت مضر در شیراز/ رئیس کل دادگستری فارس: درباره پارازیت بزرگنمایی می‌کنند/ مخاطب سخنان القاصی مهر کیست؟

مدیر کل دادگستری فارس گفته است: باید با افرادی که ذهنیت سازی و فضا سازی می کنند برخورد شود، دادستان شیراز دراین زمینه پیگیری هایی داشته و تذکراتی داده است.
به گزارش شیرازه، دی ماه 95 بود که موضوع پارازیت در میان مردم چند کلانشهر به مسئله روز تبدیل و «نه به پارازیت» به یکی از هشتگ های ترند توییتر تبدیل شد. شائبه ارسال تعمدی پارازیت درکلانشهر ها در فضای مجازی باعث شد تا تعدادی از مردم شیراز در اعتراض به این موضوع مقابل استانداری فارس تجمع کنند. در این میان تذروی از اعضا شورای شهر چهارم شیراز نیز طی نامه‌ای خطاب به استاندار فارس بررسی موضوع انتشار پارازیت در این کلان‌شهر را خواستار شد.

با وجود اینکه هیچ منبع علمی صحت و سقم انتشار پارازیت در آسمان شیراز را تایید نکرده بود اما برخی رسانه ها با تیتر «پارازیت هست، فرستنده در دسترس نیست» بر نگرانی مردم افزودند. جریان رسانه ای ضد انقلاب نیز دائم با ایجاد شبهه جدید و دعوت از شبه کارشناسان سلامت بر روی سه شنبه های بدون پارازیت مانور و مردم را به تجمع های غیر قانونی فرا می خواند.

قائم مقام وقت دانشگاه شیراز در روزهای آخر دی ماه 95 اعلام کرد که براساس پژوهش های اولیه ای که صورت گرفته متوسط وجود پارازیت و امواج و تشعشعات در برخی مناطق شیراز 1.25 ( یک و بیست و پنج صدم ) ولت برمتر است که بسیار کمتر از امواج یک گوشی تلفن همراه هنگام زنگ خوردن است.

حرف و حدیث ها در مورد وجود پارازیت مضر طی دو سال گذشته همچنان وجود داشت. 23 تیر ماه 97 اکبری نماینده شیراز در مصاحبه خود با اعتماد گفت: اين موضوع را به دفعات پيگيري كردم كه موكول بر اين شد كه بخش فني دانشگاه شيراز ميزان پارازيت‌ها را بر اساس شاخص‌هاي علمي ارزيابي و بررسي كند كه البته اين گزارش هرگز منتشر نشد كه احيانا اجازه انتشار گزارش و اطلاع‌رساني به مردم داده نشد. درمجموع آنچه مسلم است اين است كه پارازيت وجود دارد و مردم هم گله‌مند هستند.»
او پیش تر نیز گفته بود دستگاه‌های نظامی و انتظامی مسئول پارازیت‌های شیراز بودند.

پارسایی نیز دیگر نماینده شیراز گفته بود:«مردم شیراز چندی است که افزایش پارازیت‌ها را دراین شهر احساس می‌کنند و این پارازیت‌ها روی سیستم‌های صوتی، تصویری و دستگاه‌های دیگر الکترونیکی مردم تأثیر فراوانی داشته است.»

اما هفته پیش سامانه اندازه گیری تشعشعات الکترومغناطیسی شیراز فعال شد تا میزان دقیق پارازیت موجود مشخص شود. به گفته مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، دستگاه های ثابت اندازه گیری اثر تجمعی تشعشعات در 18 نقطه شهر شیراز از جمله صدرا راه اندازی شده که میزان تشعشعات فرکانسی از 300 کیلوهرتز تا 18 گیگاهرتز را اندازه گیری و گزارش می کند و شهروندان می توانند نتایج اندازه گیری ها در نقاط مختلف را به شکل بر خط مشاهده کنند. بر اساس استاندارد کمیسیون بین المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یونساز (ICNIRP) و همچنین استاندارد ملی ایران، کمترین آستانه پرتوگیری امواج الکترو مغناطیسی، 28 ولت بر متر است که در این سامانه به شکل خط چین قرمز در نمودار مناطق مختلف مشخص شده است.
 رصد نمودارهای حاکی از آن است که میزان پارازیت موجود در آسمان از حد مجاز تجاوز نکرده است.

سکوت مدعیان وجود پارازیت مضر در شیراز/ مدیر کل دادگستری فارس: درباره پارازیت بزرگنمایی می کنند/ مخاطب سخنان القاصی مهر کیست؟

رئیس کل دادگستری فارس روز گذشته در این باره گفت: برخی افراد در موضوع پارازیت در شهر شیراز تشویش اذهان عمومی می کنند و در مقابل چیزی که وجود ندارد یا مقدار آن به اندازه ای که زیان داشته باشد نیست موضوع را بزرگ جلوه می دهند.

 القاصی گفته است: این افراد چنین القا می کنند که پارازیت در شیراز به سلامتی و روح و روان مردم آسیب می زند، در حالی که این موضوع هنوز اثبات نشده است؛ چنین فعالیت ها و القائاتی امنیت روانی جامعه را مخدودش و جامعه را از هم گسیخته می کند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: هر دو طیف مدعی وجود پارزیت و عدم وجود پارازیت در شیراز خواستار ورود دادستان شیراز به عنوان مدعی العموم به موضوع و برخورد با متخلفان احتمالی یا شبهه افکنان هستند.

القاصی گفته است که مستند فعالیت دستگاه قضایی دراین عرصه سازمان تنظیم مقررات رادیویی است.

این مقام قضایی همچنین با اشاره به اینکه نگرانی شهروندان را درک می کنیم گفته است دستگاه قضایی قصد ندارد صدای اعتراض شهروندان را سرکوب کند و یا در مقابل آن بایستد. البته در بین اعتراض های مردمی، افرادی انگشت شماری نیز وجود دارد که مریض هستند و به دنبال سوء استفاده می گردند، آنها دنبال بر هم زدن آرامش مردم هستند، آنها دنبال فضایی می گردند که به بلند گوی دشمن در داخل کشور تبدیل شود، ما با این افراد برخورد قاطع می کنیم. ما نگرانی شهروندان دراین زمینه را درک می کنیم و از سویی با شبهه افکنی نیز موافق نیستیم، این نگرانی ها باید بررسی شود و به مردم آگاه سازی صورت گیرد و موضوع شفاف سازی شود. نباید با عامه مردم که دراین زمینه اعتراض دارند برخورد کرد، همه شهروندان این حق اعتراض را دارند ، چه بسا آنها تحت تاثیر القائات افراد مغرض قرار گرفته باشند، باید با افرادی که ذهنیت سازی و فضا سازی می کنند برخورد شود، دادستان شیراز دراین زمینه پیگیری هایی داشته و تذکراتی داده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
1
پس لابد ال ام بی ها و دیش ها مشکل دارن و خودشون پارازیت تولید می کنن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
1
ایشالله امواجش دامن عزیزانتان رو بگیرد اون وقت ببینیم چی میگید
همام
United States of America
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
1
بزرگنمایی میکنند یعنی چه؟ مضرات امواج یک گوشی موبایل هم ضرر دارد چه برسد به این خجم وسیع پارازیت. تازه جناب قاصی المهر می گویند، بزرگنمایی می شود. یعنی پذیرفته اند که ضررهایی دارد. آقای شیرازه، ضرر زدن به یک انسان و یک مسلمان و لودر حد سر سوزنی اشتباه است و شرعا جایز نیست. اینقدر درگیر یک موضوع سیاسی نشو و از اقدام اشتباه و غیر شرعی پخش پارازیت حمایت نکن. سردرد مردم. مشکلاتی که برای نوزادان بوجود می آید و برخی بیماری های حاد دیگر بنا به گفته پزشکان از همین پارازیت است. من به عنوان یک مسلمان (همانند همه مردم دیگر)بابت سرسوزن مشکلی که مشنا آن پارازیت باشد حلال نمی کنم نه در دنیا و نه در آخرت.
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
0
من نمی دانم، منظور شخصی که برای نظرات بالا منفی گذاشته یعنی چه؟ یعنی با پارازیت موافقی؟ یعنی با وارد نمودن ضرر به سلامت مردم موافقی؟ به هرحال نظری دارید بنویسید شاید بتوان استفاده ای کرد. آیا شما راضی می شوی که برای خودت و اعضای خانواده ات کوچکترین آسیبی برسد؟ خودت روزی یک ساعت متصل و برای سه تا چهار روز با گوشی تلفن همراهت حرف بزن ببین آن روز سرتان چقدر درد می کند. حالا مقایسه کنید با مضرات پارازیت.