کد خبر: ۱۲۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس:

دولت نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی هوشیار باشد/ صادرات محصولات کشاورزی فارس با مشکلات متعددی روبرو است

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و وجود مشکلات برای واحدهای تولیدی، به زودی شاهد تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری خواهیم بود.
به گزارش شیرازه، خسرو فروغان عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس در جلسه کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی استان فارس مجموعه های خود را نیمه فعال کردند که ادامه این روش با تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری مواجه خواهیم بود.

وی افزود: وضعیت امروز ارز در کشور شرایط نامناسبی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که دولت برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی باید راهکارهای بیشتری را مد نظر قرار دهد.

فروغان با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی در فارس اظهارداشت: عمده صادرات استان فارس در بخش کشاورزی بوده که امروز صادرات ما در این بخش با مشکلات متعددی روبرو است.

وی اضافه کرد: صدور بخشنامه های مختلف از دستگاه های دولتی که عمده آنها یک مسیر واحد را طی نمی کنند ضربه به پیکره اقتصاد وارد کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با ترسیم وضعیت صادرات ادامه داد: در حال حاضر نگاه روشنی به آینده اقتصادی کشور و استان فارس وجود ندارد که به طور حتم ادامه این روند باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد.

فروغان عنوان داشت: این درحالی است که از زمان تحول و بروز مشکلات ارزی در کشور، ما در اتاق شیراز راهکارهای مختلفی را مدیران استان فارس و اتاق ایران ارائه کردیم که بسیاری از آن مبنی تصمیم گیری و رفع مشکلات ارزی در کشور شد.

وی افزود: مشکل بزرگ اقتصاد ما نوع نگاه های علمی و یا تجربی است که امیدواریم دولت با استفاده از نگاه جامع برنامه ریزی اقتصادی را پیش ببرد.

مشکل امروز فارس در بخش های اقتصادی نبود نقشه راه علمی و اساسی است

امیررضا توکلی مشاور استاندار فارس در بخش کشاورزی نیز گفت: مشکل امروز استان فارس در بخش های اقتصادی نبود نقشه راه علمی و اساسی است که باعث جزیره ای عمل کردن دستگاه ها شده است.

وی بیان کرد: جزیره ای عمل کردن دستگاه ها با صادرکنندگان و تولیدکنندگان آسیب فراوان زده است.

توکلی در خصوص ضعف در برند سازی نیز گفت: در استان برند ملی نداریم و حتی تولیداتی مانند زعفران استان فارس در داخل کشور نیز شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: در مباحث مربوط به صادرات و واردات با توجه به چالش های پیش رو برنامه ها باید به طور دقیق رصد شود و صادرکنندگان استان فارس در زمان های تصمیم گیری حضور داشته باشند.

توکلی افزود: اگر صنعت و کشاورزی در فارس هماهنگ شوند روغن اقتصادی و اشتغال استان را نیز شاهد خواهیم بود.
نظرات بینندگان