کد خبر: ۱۲۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شیراز:

مترو روزهای جمعه پذیرای شهروندان شیرازی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مترو روزهای جمعه نیز پذیرای شهروندان شهر شیراز است.
به گزارش شیرازه، سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: در جهت رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از خدمات حمل و نقل عمومی، خط یک متروی شیراز از ابتدای مهرماه، روزهای جمعه نیز از ساعت 7 صبح تا 15 خدمات ارائه می کند. 

نواب قائدی بیان کرد: در نتیجه تلاشهای صورت گرفته در یکسال گذشته به منظور سرویس دهی مطلوبتر مترو، ساعت کار روزانه مترو به 15 ساعت در روز افزایش و سرفاصله زمانی حرکت قطارها به 15 دقیقه کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: در راستای تکمیل خط یک مترو و نیز افزایش سطح خدمات سرویس دهی قطار شهری، ایستگاه های غدیر (واقع در سر فضل آباد) و فرصت شیرازی به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. 

رییس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از رفع مشکلات تملکی مربوط به ایستگاه وکیل و ادامه عملیات عمرانی آن، پیش بینی می شود با تلاش گسترده سازمان حمل و نقل ریلی، ایستگاه های وکیل و امام حسین نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

وی افزود: امید است با اتمام مطالعات جامع حمل و نقل همگانی و ساماندهی یکپارچه سیستم های حمل و نقل همگانی از جمله خطوط اتوبوسرانی، سطح سرویس دهی و مطلوبیت کارکرد مترو و زمینه استفاده شهروندان از مترو بیشتر شود.

قائدی گفت: به منظور تقویت و استفاده بهینه شهروندان از خط یک مترو ، برخی از خطوط اتوبوس و مینی بوس اصلاح شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حذف برخی خطوط اتوبوس موازی با خط یک مترو و اضافه شدن خطوط جدید به منظور تغذیه مترو از طریق دسترسی آسانتر مسافران به ایستگاههای مترو از جمله اقدامات صورت گرفته است.

قائدی از اضافه شدن تعداد 8 دستگاه مینی بوس به خط 115 و اصلاح مسیر خط مربوطه یاد کرد و گفت: با این اقدام، مسافرین واقع در شهرک فجر سپاه، شهرک گلستان، بلوار آفرینش از طریق بلوار حسینی الهاشمی به ایستگاه احسان مترو انتقال داده می شوند.
نظرات بینندگان