کد خبر: ۱۲۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
بررسی بیانیه جدید جمنا درباره همدلی با دولت!

جدیدترین فعالیت یک تشکل «شب انتخاباتی»/ جمنا به جای مطالبه پاسخگویی، دولت را به همدلی دعوت کرد!

در موقعیتی که مجلس شورای اسلامی به جای طرفداری از مردم ، حامی مسبب اصلی این اوضاع آشفته اقتصادی یعنی شخص روحانی شده است، چه کسانی باید حامی مردم باشند؟
به گزارش شیرازه، یکی از شگفتی های سیاسی جمهوری اسلامی را می توان تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا به اصطلاح جمنا دانست. جمعیتی گسترده از سیاسیون منتسب به اصولگرایی که حتی در اکثر مواقع اتحاد نظر و عمل درست و درمانی هم ندارند. با اینکه مسئولان اصلی این تشکیلات معتقد بودند جمنا فقط برای انتخابات نیست و برای اینکه به یک مدل درست و ساختارمند برسند مدت زیادی را صرف کرده اند، اما با اتمام انتخابات و گذر زمان مشخص شد آنگونه که باید نه برای مدل آن فکر شده و نه برنامه ای غیر از انتخابات برای آن پیش بینی شده بود.
 
بعد از گذشت بیش از یک سال از انتخابات و تقریبا سکوت خبری جمنا، روز دوشنبه 12 شهریور بیانیه ای از جبهه مردمی منتشر شد که تاکید بیش از اندازه اش بر همدلی و حمایت از دولت روحانی از نکات قابل توجه آن به شمار می رفت. در قسمتی از این بیانیه آمده است:

    «بی‌شک راهکار خروج از وضعیت موجود در سایه همدلی همگان بویژه مسئولان کشور، اولویت دادن به حل بحران مدیریت کشور است، نه شعارهای تبلیغاتی برای مدیریت بحران‌های ساختگی!»
     

و در ادامه این بیانیه با تاکید بر عدم مخالفت جمنا با دولت آمده است:

    «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برخلاف حامیان دوران انتخابات جناب آقای روحانی، دولت دوازدهم را در تعلیق ندانسته و بر این باور است که این دولت هنوز می‌تواند با اتخاذ رویکرد انقلابی و جهادی و عبور از افراد و جریا‌ن‌¬های غیرانقلابی و رانت‌¬خواه، مشکلات کشور را حل نماید»
     

 اولین نکته ای که از بیانیه برداشت می شود تکرار این موضوع است که جمنا امروز علیه دولت نیست و اتفاقا به دنبال کمک و ایجاد همدلی بین مسئولان کشور است. تکرار این ادعا که جمنا به دنبال همدلی در دولت است  بیشتر یک حربه انتخاباتی به نظر می رسد تا هر چیز دیگری! اصولا جمنا قبل از انتخابات 96 از مخالفان جدی روحانی و سیاست های آن به شمار می رفت و اکنون در شرایطی ده ها برابر بدتر از شرایط سال 96 به صورت کاریکاتوری از دولت حمایت کرده و معتقد است دولت می تواند مشکلات را حل کند. این حمایت از هرکسی پذیرفتی باشد از طرف جمنا پذیرفتنی نیست. این مطلب زمانی بیشتر روشن می شود که در ادامه بیانیه به این قسمت جالب و خنده دار آن می رسیم:

    «در خاتمه تاکید می نماییم که امروز روز کار و سختی و آزمودن صداقت هاست تا معلوم شود چه کسانی بدنبال سیاسی کاری، فرصت طلبی و قدرت پرستی بوده و چه افراد و گروه هایی صادقانه برای رفع مشکل مردم به کمک دولت می شتابند، خلاصه این که کدام یک از جریانات سیاسی انقلاب را برای قدرت و منافع خود می خواهند و کدام یک علاقمند فداکاری برای انقلاب و مردم می باشند.»
    
در این قسمت از بیانیه بیش از پیش مشخص می شود که هدف از نوشتن این بیانیه چیست! جمنا در این بیانیه نشانه قدرت طلب نبودن و عدم سیاسی کاری گروه ها را حمایت از دولت می داند و خب طبیعتا خود این جمعیت که در خطوط بالاتر بیانیه اعلام کرده اند به دولت امید دارند و معتقدند دولت می تواند همه چییز را درست کند حتما به دنبال سیاسی کار نیستند و انقلاب و مردم برایشام از همه چیز با اهمیت تر است. حال آنکه به قول خودشان در انتخابات 96 با رای گیری از 3 هزار نفر از فعالین اصولگرا به دنبال انتخاب فرد اصلح برای مقابله با روحانی بودند و پر واضح است که این چنین انتخاباتی بیش از اینکه منافع مردم را به دنبال داشته باشد، منافع عده ای خاص را به دنبال دارد.
 
از طرف دیگر کشور در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب با حکمی حکومتی سران سه قوه را دور هم جمع کرده و ستاد جنگ اقتصادی را بوجود آورده و برای پیشبرد اهداف، دست روسای سه قوه را هم به صورت گسترده باز گذاشته اند. بنابراین  امروز فداکاری و خدمت به مردم، نه سکوت و سیاسی کاری برای هموار کردن مسیر انتخابات های بعدی، که مطالبه به حق از دولت در شرایطی است که دست آن برای هر تغییری به صورت ویژه ای باز است. بنابراین در موقعیتی که مجلس شورای اسلامی به جای طرفداری از مردم ، حامی مسبب اصلی این اوضاع آشفته اقتصادی یعنی شخص روحانی شده است، چه کسانی باید حامی مردم باشند؟  هزینه عدم مدیریت منسجم روحانی را مردم دارند با کوچک تر شدن سفره هایشان می پردازند و اعضای جمنا گویی از کره ای دیگر بیانیه صادر می کنند!
منبع: رجانیوز
نظرات بینندگان