کد خبر: ۱۲۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷

بازتاب انتشار حکم قضایی مسئول اسبق ستاد نماز جمعه شیراز در رسانه ها

نام عبدالله نبی زاده فرد مسئول اسبق ستاد نماز جمعه شیراز در میان مدیران متخلف بیش از سایرین در رسانه ها بازتاب داشته است.
بازتاب انتشار حکم قضایی مسئول اسبق ستاد نماز جمعه شیراز در رسانه هابه گزارش شیرازه، ظهر یکشنبه 11 شهریورماه رئیس کل دادگستری استان فارس اسامی برخی از مفسدان اقتصادی استان فارس را اعلام کرد.

این خبر به سرعت در اکثر رسانه های کشوری و شبکه های اجتماعی بازنشر داده شد تا دستگاه قضا در فارس نشان دهد که اجازه انتشار اسامی متخلفان دانه درشت نیز به استان ها ابلاغ شده است.

نام عبدالله نبی زاده فرد مسئول اسبق ستاد نماز جمعه شیراز در میان مدیران متخلف بیش از سایرین در رسانه ها بازتاب داشته است.

نبی زاده به جرم تبدیل اراضی به باغ شهر و واگذاری به افراد به 11 سال حبس محکوم شد.

دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در آذرماه ۸۶ به دنبال افزایش شدید تخلفات مالی عبدالله نبی‌زاده در ۲ موسسه احسان و فلاحت در فراغت، با انتشار نامه‌ای وی را از تمامی سمت‌های یاد شده برکنار کرد. نبی‌زاده از اوائل سال ۸۹ نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفته بود. بزرگترین تخلفات نبی زاده تصرف بیش از ۸۰۰ هکتار زمین در اراضی دوکوهک، سیاخ دارنگون، تنگ خیاره، پشت کوه و غرب شیراز است.او در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی هم کاندید شد اما ابراهیم عزیزی فرماندار وقت شیراز به دلیل آنچه فساد مالی نبی زاده نامید، از تائید صلاحیت وی خودداری کرده و مانع از حضورش شد.

انتشار حکم قضایی نبی زاده  باعث شد که بار دیگر پرونده تخلفات اراضی باغشهرهای شیراز در رسانه ها بازخوانی شود.

فارس در این باره نوشت: «عبدالله نبی زاده فرد شیرازی» در چنگال قانون؛ او از چهره های بانفوذ که بسیاری از سیاسیون شیراز بویژه در ایام انتخابات رفت و آمد داشت، به جرم تبدیل اراضی به باغشهر و واگذاری به افراد، به 11 سال حبس محکوم شد. این چهره شاخص سیاسی از سال ها پیش شاکیان متعددی در ارتباط با این پرونده داشت.

سایت خبری رویداد 24 به بازخوانی موضع گیری مسئولان وقت فارس در مورد پرونده نبی زاده اشاره کرده و نوشته است: احمد زاده استاندار وقت فارس 30 مهر 89 گفته بود:«عده‌اي خود را پشت سر شخصيت‌هاي بزرگ استان پنهان مي‌كنند كه از برخوردهاي قانوني در عرصه زمين‌خواري در امان باشند.»

گفتنی است برخورد با مفسدین اقتصادی و قضات فاسد و انتشار نام آنها در رسانه ها می تواند اعتماد مردم به دستگاه قضا را دوچندان کند.
نظرات بینندگان