کد خبر: ۱۲۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:

رزمایش بزرگ عاشورایی محمد رسول الله در فارس برگزار می شود

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: دومین رزمایش بزرگ عاشورایی فارس همزمان با سالروز دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می شود.
رزمایش بزرگ عاشورایی محمد رسول الله در فارس برگزار می شودبه گزارش شیرازه، فرمانده سپاه فجر استان فارس ظهر چهارشنبه (14 شهریور) در جمع خبرنگاران به نزدیکی سالروز دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه این ایام یادآور رشادت، شهامت و ایثارگری های مردم در هشت سال دفاع مقدس است، گفت: مقارن شدن هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با ایام محرم و عاشورای حسینی را به فال نیک می گیریم چرا که رزمندگان و شهدای ما با الهام از مکتب امام حسین (ع) توانستند پیروز میدان باشند.

سردار هاشم غیاثی با بیان اینکه فراز و نشیب های بسیاری را در 39 سال گذشته پشت سرگذاشته ایم، به اقدامات مختلف دشمنان برای نابودی جمهوری اسلامی ایران در برهه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا و دیگر دشمنان ما همچنان از پای ننشسته اند و همواره در پی ضربه زدن به نظام هستند.

وی افزود: دشمنان سعی داشتند در جنگ نظامی ما را نابود و ناامید کنند چنانکه جنگ هشت ساله ای را به ما تحمیل کردند اما باز هم موفق نشدند و امروزه نیز بسراغ جنگ فرهنگی و اقتصادی رفته و همواره در پی افزایش تحریم ها هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با عنایت خداوند متعال همچنان مسیر خود را قدرتمندانه طی می کند و امروز با توجه به شرایطی که در جهان، منطقه و کشور ما حاکم است، می طلبد که مردم، نیروهای مسلح و بسیج همچون گذشته در جهت حفظ و ارتقای آمادگی های همه جانبه خود تلاش کند.

غیاثی بسیج را یکی از مولفه های اقتدار نظام دانست که باید در اوج آمادگی باشد و اظهار داشت: بسیج به عنوان نیروی مکمل نیروهای نظامی و محور استراتژیک نظام در امنیت داخلی و خارجی است که باید آن را تقویت کنیم.

وی افزود: بسیج امروز با حمایت مردمی به کار خود ادامه می دهد و امنیت پایدار در کشور با حضور مردم در غالب تفکر بسیج شکل گرفته است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه از برگزاری دومین رزمایش بزرگ عاشورایی در فارس خبر داد و با بیان اینکه رزمایش عاشورایی محمدرسول الله در سه بخش برگزار می شود، گفت: در بخش اول 400 گروه جهادی شامل 8 هزار نفر با هدف محرومیت زدایی به نقاط مختلف استان فارس می روند.

غیاثی اظهار داشت: بخش دوم این رزمایش در تاریخ 22 و 23 شهریور ماه در قالب 74 گردان با نمایش اقتدار است و در بخش سوم نیز شاهد رزمایش 30 هزار نفری اقتدار خواهیم بود.

وی در انتها با تاکید بر اینکه دشمن همواره به دنبال تهدید است و هرچند طی سالیان گذشته در تمامی مباحث شکست خورده امروز با همه ابزارها وارد شده و ایران را به عنوان محور مقاومت می داند، افزود: امروز همه به همدلی و اتحاد رسیدند که با شرایط پیش آمده از جانب دشمنان، باید با دشمنان مقابله کنند و به موفقیت برسند.

فرمانده سپاه فجر در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ‌های محرومیت‌ زدایی قرارگاه شهید اسكندری اشاره کرد و گفت: فعالیت ‌های این قرارگاه برای 15 منطقه محروم شیراز در نظر گرفته شده است كه تاكنون در 4 محله بیات، سنگ‌ سیاه، سعدی و مأذون قشقایی فعالیت ‌های آن را اجرایی كرده‌ ایم و در قالب آن برنامه ‌های متنوعی نظیر ایجاد دارالقرآن‌ ها، كانون ‌های فرهنگی، توزیع بسته‌ های حمایتی، مرمت و بهسازی مدارس و مساجد، ایجاد امنیت نسبی برای اهالی محل و غیره انجام می‌ دهیم.

غیاثی بیان کرد: قرارگاه های شهید برونسی در مشهد و شهید اسکندری در شیراز با هدف محرومیت‌ زدایی تحت نظر سپاه و با مجوز فرمانده كل سپاه شكل گرفته و اقدامات بسیار خوبی در قرارگاه ها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین به تشكیل كمیته‌ های چند گانه موكب احمد بن موسی (ع) سپاه فجر در كربلای معلی اشاره كرد و گفت: فعالیت‌ های كمیته‌ ها آغاز شده است و برخی از اعضای كمیته‌ ها 25 روز مانده به اربعین راهی كربلا خواهند شد.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار داشت: زمین این موكب برای اربعین امسال اجاره شده است و تلاش می‌كنیم تا ارتقای كمی و كیفی در بحث ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

غیاثی در پاسخ به خبرنگار شیرازه درخصوص عملکرد سپاه در برخورد با محتکرین گفت: شبکه اطلاعات بسیج خیلی از انبارها را شناسایی کرد و توسط سپاه ورود شد و در یک فضای منطقی وقتی دیدیم که این انبارها مشمول احتکار می‌شود برابر ضوابط قضایی با آنان برخورد شد و اخبار تكمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

برچسب ها: شیراز ، عاشورا ، بسیج
نظرات بینندگان