کد خبر: ۱۲۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

خدمت رسانی جهادگران بسیجی در مناطق محروم نی ریز

در اردوی هشت روزه جهادی که با حضور بیش از 40 جهادگر در روستای محروم دهچاه بخش پشتکوه شهرستان نی ریز انجام می شود، آموزش ها و خدمات مختلفی در زمینه های عمرانی بهداشتی و درمانی به مردم این روستا ارائه می شود.
خدمت رسانی جهادگران بسیجی در مناطق محروم نی ریز
به گزارش شیرازه، سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر روز گذشته از آغاز مرحله اول رزمایش خدمت عاشورایی بسیج با عنوان محمد رسول الله 2 در استان فارس خبر داد.

دو گروه جهادی شهید مافی و شهید احصائی طی اردوی جهادی هشت روزه در منطقه محروم دهچاه خدمت رسانی را شروع می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز در گفت و گو با شیرازه گفت: بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای محرومیت زدایی و خودسازی، گروه های جهادی شهید مافی و شهید احصایی را  با شعار "می سازیم تا ساخته شویم" به روستای محروم دهچاه بخش پشتکوه شهرستان نی ریز اعزام نمود.

علیرضا تقدیری با بیان اینکه در این اردوها بیش از 120 کارگاه آموزشی و تربیتی برگزار می شود، اظهار داشت: در این اردوی هشت روزه که با حضور بیش از 40 جهادگر در این منطقه انجام می‌شود، آموزش ها و خدمات مختلفی در زمینه های عمرانی، اعتقادی، فرهنگی، تربیتی، کودک و نوجوان، بهداشتی و درمانی به مردم این روستا ارائه گردید.

وی در خصوص فعالیت های برادران جهادگر گفت: گروه جهادی شهید احصائی علاوه بر فعالیت های عمرانی از جمله ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای سه خانواده نیازمند منطقه، در فعالیت های فرهنگی و آموزشی نیز مشارکت داشت.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: گروه جهادی شهید مافی متشکل از خواهران جهادگر کارگاه هایی را در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می کند. کلاس های قرآن و آیه های اشاره، قصه گویی، نقاشی، بازی، کاردستی، سرود، عروسک گردانی ویژه کودکان، کلاس های کامپیوتر، ایستگاه‌تیپ برتر، سرود، احکام، سیره شهدا، کاردستی، ساخت جعبه کادویی، بازی های فکری، مهدویت، دشمن‌شناسی ویژه نوجوانان از جمله برنامه های این کارگاه ها است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز افزود: کلاس های طب ایرانی و اسلامی، همسرداری، تربیت فرزند، انتخاب همسر، احکام، دشمن شناسی، ولایت مداری، مهدویت، سفره آرایی، آشپزی و تهیه ترشی، ویژه بانوان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه نی ریز ادامه داد: برگزاری ایستگاه سلامت و مشاوره تغذیه شامل اندازه گیری قند خون، فشار خون و قد و وزن از افراد میانسال و سالمند یکی دیگر از خدمات جهادگران در این روستا است.

تقدیری از همکاری چندین اداره در این اردو خبر داد و افزود: کارگاه کارآفرینی و تعمیر موتورسیکلت با همکاری اداره فنی و حرفه ای شهرستان و کارگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان در طی این اردو برگزار می شود.

وی دیگر برنامه های این گروه جهادی را اجرای بازی های گروهی و انفرادی، مسابقات نقاشی و کاردستی و حضور کتابخانه سیار با همکاری آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: طی این برنامه ها بیش از 300 هدیه فرهنگی به کودکان و نوجوانان به رسم یادبود اهدا می شود.

نظرات بینندگان