کد خبر: ۱۲۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

نگاهی به کارنامه ورزشکاران فارس در جاکارتا

مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن در حالی به پایان رسید که 13 ورزشکار شرکت کننده از استان فارس 6 مدال انفرادی و تیمی در این رقابت ها به دست آوردند.
به گزارش شیرازه مهمترین رویداد ورزشی قاره کهن در حالی به پایان رسید که 13 ورزشکار شرکت کننده از استان فارس 6 مدال انفرادی و تیمی در این رقابت ها به دست آوردند.

کسب یک مدال طلا و یک برنز در رشته کشتی فرنگی، 2 طلا، یک نقره و یک برنز تیمی در کبدی و بسکتبال در بازی های آسیایی جاکارتا نشان می دهد که در مقایسه با بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی نتیجه موفق تری به دست آمده است.

حبیب رنجبر و مهران ستار در رشته جوجیتسو، محمدعلی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، سعیده جعفری و راحله نادری در کبدی، فرزاد رستمی و علی رحیمی در هندبال، سعیدرضا کیخا در ژیمناستیک و فرانک پرتو آذر در رشته دوچرخه سواری و محمد بهروز کارگران، محمد حسن زاده در بسکتبال پنج نفره و علی الله وردی در بسکتبال سه نفره 13 ورزشکار استان فارس بودند که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور داشتند.


در این رقابت ها، محمد علی گرایی در کشتی فرنگی مدال طلا گرفت و برادرش محمد رضا در همین رشته مدال برنز را از آن خود کرد.
سعیده جعفری و راحله نادری، دیگر ورزشکاران شرکت کننده از فارس بودند که مدال پُر افتخار تیمی طلا را در ورزش کبدی بانوان کسب کردند.


علی الله وردی از فارس در رشته بسکتبال سه نفره نیز مدال برنز تیمی را بر گردن آویخت و محمد حسن زاده دیگر ورزشکار این استان در بسکتبال پنج نفره مدال نقره گرفت.
سعیدرضا کیخا ورزشکار شیرازی که امید زیادی برای کسب مدال در خرک حلقه داشت سرانجام به عنوان چهارمی بسنده کرد.

فرانک پرتو آذر، بانوی دوچرخه سوار شیرازی که از امیدهای کسب مدال طلا بود هنگام مسابقه، زنجیر چرخش پاره شد و با پنج دقیقه تاخیر و با مقاومت توانست به مقام چهارم دست یابد.

حبیب رنجبر و مهران ستار در رشته جوجیتسو دیگر ورزشکاران فارس بودند که نتوانستند مقامی کسب کنند و از دور مسابقات حذف شدند و در تنیس هم محمد بهروز کارگران، حذف شد.

تیم ملی هندبال ایران نیز با فرزاد رستمی و علی رحیمی از استان فارس به مقام پنجم آسیا دست یافت.

بدین ترتیب، کاروان ورزشی فارس متشکل از 13 نفر در این بازی ها موفق شدند در مجموع رقابت های تیمی و انفرادی، سه مدال طلا، یک نقره و 2 برنز کسب کنند.
محمد علی چمیانی از شیراز به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی در این رقابت ها حضور داشت و فاطمه اسد پور از شیراز هم سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان را در بازی های آسیایی بر عهده داشت.


مهدی منظری داور شیرازی هم قضاوت چندین دیدار از رقابت های سپک تاکرا در بازی های آسیا را برعهده داشت.

همچنین، عباس رضایی، رئیس هیات کبدی استان فارس به عنوان نماینده فدراسیون در بازی های آسیایی حضور داشت.

نظرات بینندگان