کد خبر: ۱۲۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

کارخانه ریشمک از شهر شیراز خارج شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: کارخانه آلاینده ریشمک به عنوان اولین کارخانه آلاینده هوا، از شهر شیراز خارج شد.
کارخانه ریشمک از شهر شیراز خارج شد
به گزارش شیرازه، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: تلاش انجام شده برای خروج کارخانه آلاینده ریشمک از شیراز به ثمر نشست و ریشمک به عنوان اولین کارخانه آلاینده هوا، از شهر شیراز خارج شد.

سعید محمودی چهارشنبه به ایرنا گفت: با توجه به بالا بودن میزان گرد و غبار خروجی از واحد و ایجاد آلودگی هوا و داشتن شکواییه، این اداره کل از سال 1388 پیگیری های لازم برای جابه جایی و انتقال کارخانه ریشمک به مکان مناسب را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: با پیگیری های مکرر و مستمر کارشناسان محیط زیست، نهایتا با معرفی زمینی در منطقه لپویی در بخش زرقان شیراز، احداث کارخانه جدید در این منطقه آغاز شد و این کارخانه اکنون به محل جدید انتقال یافت.

محمودی ادامه داد: طرح انتقال این واحد از سال 93 شروع شد و براساس گزارش بازدید های ماه جاری کارشناسان کارخانه مذکور به صورت صد در صد به منطقه جدید انتقال یافته و همه دستگاه های خط تولید نیز جمع آوری و به واحد جدید منتقل شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: این اداره کل در صدد است همه صنایع آلاینده را به خارج از شهر شیراز منتقل کند.

کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، کارخانه سیمان فارس و کارخانه عایق سازی پشم شیشه، کارخانه های دیگری هستند که گفته شده آلایندگی قابل توجه دارند و همچنان در نوبت خروج از شیراز هستند.

ساخت کارخانه ریشمک در سال 1348 در بلوار امیرکبیر(جاده بوشهر) آغاز شد و در سال 1350 به بهره برداری رسید.
این کارخانه در زمینه تولید پودر و عصاره شیرین بیان فعالیت می کند.
نظرات بینندگان