کد خبر: ۱۲۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
در جلسه شورای استان فارس مطرح شد:

اخلال در نظام اقتصادی محصول فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب است/ برخی از نمایندگان ما را هووی خود می دانند

نماینده شیراز در شورای استان فارس گفت: آنچه که امروز به عنوان اخلال در نظام اقتصادی و ارزی مشاهده می کنیم محصول فاصله گرفتن از ارزش ها و شعارهای انقلاب، اعمال سیاست ها و برنامه های غلط، مدیریت نادرست، نادیده گرفتن مردم و واقعیت های موجود داخلی و خارجی است.
اخلال در نظام اقتصادی محصول فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب است/ برخی از نمایندگان ما را هووی خود می دانندبه گزارش شیرازه، سید عبدالرزاق موسوی در هشتمین جلسه شورای اسلامی فارس، گفت: بزرگداشت این روزها و مناسبت ها به مفهوم پایبندی به اهداف و راهی است که پدید آورندگان این روزها (آیت الله طالقانی، شهید باهنر و رجایی) داشته اند.

نماینده شیراز در شورای استان فارس با بیان اینکه پیام و فصل مشترک این ایام را می توان با از خودگذشتگی، ایثار، امانتداری، وفای به عهد، تلاش در راه خدا، عدالتخواهی، مردم داری و مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض دانست و اظهار داشت: همچنان که در شعار برجسته روزهای انقلاب مشاهده می شود مردم از ظلم و بی توجهی به ارزش های اخلاقی و اسلامی نظام سابق به تنگ آمده بودند و لذا رهایی از این وضعیت را در تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی دنبال می کردند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت امروز جامعه بدون تردید با آن چیزی که ما دنبال می کردیم فاصله دارد، تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان اخلال در نظام اقتصادی و ارزی مشاهده می کنیم محصول فاصله گرفتن از ارزش ها و شعارهای انقلاب، اعمال سیاست ها و برنامه های غلط، مدیریت نادرست، نادیده گرفتن مردم و واقعیت های موجود داخلی و خارجی است.

موسوی با اعلام اینکه بی اعتمادی مردم به دولت که بدترین تهدید برای یک نظام است مانع از همکاری و همراهی مردم با دولت و سیاست های آن شده است، بیان کرد: مردم اعتمادی به صحبت ها و اقدامات مسئولان و مجلسیان ندارند، باید باور کنیم که در مدیریت مشکل داریم و هر کسی به میزان مسئولیتی که دارد باید پاسخگو باشد.

وی افزود: یکی از اشکالات ما نداشتن برنامه مدون و زمان بندی شده و عمل بر اساس آن است.

عضو شورای استان فارس در ادامه اظهار داشت: ما به عنوان شورای استان وظیفه داریم مسائل و مشکلات استان را بررسی کنیم و پیشنهادات لازم برای رفع تبعیض، توزیع عادلانه امکانات و منابع، جلب همکاری در تهیه و برنامه های عمرانی و رفاهی استان را به شورای عالی استان ها ارائه دهیم.

موسوی بیان کرد: امیدوارم مسئولان نظام با شفاف کردن فعالیت ها و وضعیت اقتصادی خود و ارائه گزارش اقدامات عملی مبارزه با سودجویان و اخلال گران اقتصادی اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانند.

برخی از نمایندگان ما را هووی خود می دانند/ نمایندگان به بودن شوراها در بین مردم حسادت می کنند!
نماینده مردم ممسنی در شورای استان فارس بیان کرد: در کشور ما چندین انتخابات برگزار می شود که به نظر من و شاید اکثریت مردم ایران! یکی از انتخابات در کشور (بجز تهران و چند کلانشهر) که بدون رفتن در لیست های حزبی و لیست های پولی، از بطن مردم انجام شده انتخابات شوراها است.

ایلوش شریفی اظهار داشت: بی تعارف باید بگویم که برخی از نمایندگان ما را هووی خود می دانند و به طرق مختلف به این نهاد مردمی ظلم کرده اند چرا که حقوق شوراها در سال قبل نسبت به چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است! و سعی شده حوزه وظایف شوراها را کوچکتر کنند.

وی افزود: نمایندگان، شوراها را به دلیل اینکه کت و شلوار می پوشند و در مراسم شادی و شیدن مردم شرکت می کنند متهم می کنند و به بودن این نهاد در بین مردم هم حسادت می کنند!

اعضای شورای استان پروژه های امسال شهرداری را بصورت امانی برای تحقق وعده های انتخاباتی انجام بدهند!
عضو شورای استان فارس در ادامه بیان کرد: به همکارانم پیشنهاد می کنم که هر چه در توان دارند برای مردم حوزه خود بکار بسته، ارتباط خود در بین مردم را چند برابر کنند و با این رکود پیش آمده در کشور، آستین ها را بالا بزنند و پروژه های امسال شهرداری را بصورت امانی انجام بدهند تا در انجام کارها صرفه جویی صورت گیرد و حداقل بخش زیادی از تعهداتی که به مردم شهرهای خود داده ایم عمل شود!

شریفی همچنین گفت: اگر واقعا روزی احساس کنم که نمی توانم فرد مفیدی برای حوزه و شهرستان خودم باشم شرافتمندانه استعفا می دهم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به چه علتی طرح ممنوعیت مدیران دو تابعیتی منتفی و تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار خارج می شود و دلار افزایش روزافزون دارد؟

شریفی با بیان اینکه شفافیت آراء نمایندگان پس از به رای گذاشتن رای می آورد اما تنها 59 رای به فوریتش داده می شود، اظهار داشت: احتمالا امضاکردن نمایندگان شفاف است ولی رای گیری نباید شفاف باشد.

تصمیم با رودروایسی حزبی، چاره سازی نیست
نماینده مردم ممسنی در شورای استان فارس در ادامه اذعان داشت: نمایندگان به مرخصی دو هفته ای رفته اند امیدواریم دلار مرز 20 هزار تومان را رد نکند تا نمایندگان از مرخصی برگردند.

وی افزود: کسانی که می خواهند با رو دروایسی های حزبی برای مردم تصمیم بگیرند قطعا چاره ساز این مشکلات نیستند و وضع مردم روز به روز بدتر خواهد شد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک صحبتی با رئیس جمهور دارم و آن هم این است که امسال هر زمانی چشممان به صورت مبارک و یا گوشمان به صحبت های رسایش افتاده یک جهش بزرگ در مملکت دیده ایم و آن هم جهش سرسام آور قیمت اجناس است و هر زمانی می گوید قیمت ها ثابت می ماند با جهش بسیار زیادی مواجه می شویم.

عضو شورای استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته اظهارات رئیس جمهور درباره ثابت ماندن قیر را شنیدم و تنها چند روز بعد قیمت قیر از یک میلیون و 900 هزار تومان به بالای 4 میلیون تومان رسید.

وی به افزایش قیمت کالاهایی چون پوشک بچه و شیر خشک اشاره کرد و گفت: اقلامی که هیچ ارتباطی به دلار ندارند با افزایش چند برابری روبرو بوده اند.

ملت ما خیانت زده است/ بیشتر مسئولان نیز به دنبال منافع شخصی خود هستند
شریفی خطاب به حسن روحانی تصریح کرد: ملت ما خیانت زده است و بالای 90 درصد مردم ما درد کشیده اند و بیشتر مسئولان نیز به دنبال منافع شخصی خود هستند؛ به فکر راه چاره اساسی باشید.

نماینده مردم ممسنی در شورای استان فارس همچنین درخواست خود مبنی بر برخورد قضایی با دانه درشت های مفسدین اقتصادی را خطاب به قوه قضائیه مطرح کرد.

فراهم شدن زمینه دلالی به واسطه استفاده از اسناد رسمی و اوراق مشارکت توسط دولت
رئیس شورای استان فارس گفت: چالش های اقتصادی و فقدان نظارت و یا نظارت‌ های ضعیف انرژی زیادی از سه قوه در کشور گرفته است، لذا شورای اسلامی استان فارس آمادگی نظارت کامل و راهبردی بر طرح‌ های عمرانی را در جای‌ جای استان دارد به شرطی که منابع مالی کافی و امکانات لازم در اختیار این نهاد قرار گیرد.

علی خرمی با بیان اینکه فقدان اختصاص اعتبار لازم برای اجرایی شدن طرح‌ های عمرانی، پیمانکاران خرد و کلان را زمین ‌گیر کرده است، اظهار داشت: دولت برای رفع این مشکل بحث اوراق مشارکت و اسناد خزانه را عملیاتی کرده که این طرح نه ‌تنها کارایی چندانی نداشته بلکه زمینه دلالی را فراهم کرده است به ‌نحوی ‌که بانک‌ ها تا 35 درصد از پیمانکاران سود گرفته که این موضوع آسیب جدی به نقدینگی پیمانکاران وارد می‌کند.

وی افزود: پیمانکاران با معضل دیگری چون قیر روبرو هستند چنانکه پیمانکاری که با قیر تنی 750 هزار تومان قرارداد بسته امروز با قیر بالای 2 میلیون تومان که در بازار به‌ شدت کمیاب شده مواجه هستند که این موضوع تعطیلی بسیاری از طرح ‌های عمرانی را به دنبال داشته است.

خرمی اذعان داشت: چرا باید قیری که صادر می ‌شود و ارتباطی به نوسانات دلار ندارد دارای مشکل شود و در این راستا توقع این بود که حداقل در قالب سؤال از وزیر نفت در مجلس نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده می‌شد.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات راهبردی و قدیمی شهرداری ‌ها منابع درآمدی است و در این مورد کلانشهر شیراز و دیگر شهرستان ‌های این استان از این مشکل اساسی بسیار رنج می ‌برند؛ باید در کنار مسائل مالی، قانون شهرداری ‌های مربوط به 60 سال گذشته که کارکرد این نهاد را با مشکل روبرو کرده است اصلاح شود.

خرمی گفت: شورای استان‌ ها آمادگی دارد برای اصلاح قانون شهرداری‌ ها و ارسال آن در قالب طرح لایحه به مجلس شورای اسلامی اقدام کند تا به نهادی پویا و تأثیرگذار تبدیل شود. 


نظرات بینندگان