کد خبر: ۱۲۴۸۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
در 5 ماهه نخست امسال انجام شد:

تعطیلی 94 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 94 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی تعطیل شده اند.
به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  بیشترین تعطیلی مراکز صنفی را مربوط به شیراز اعلام کرد و افزود: این موارد تعطیلی با حمایت دستگاه قضایی و از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته است.

عبدالرسول همتی عمده ترین علت تعطیلی این مراکز را نیز رعایت نکردن بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی مصرفی عنوان کرد و ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، قادر هستند وضعیت بهداشت و ایمنی مواد غذایی را بدون ارسال به آزمایشگاه‌ های مرجع، مشاهده و اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داری مجوز و همچنین کنترل و بازرسی ویژه از رستوران ها و اماکن بین راهی را به عنوان یک اولویت معاونت بهداشتی دانشگاه مطرح کرد و گفت: متولیان امر باید نسبت به امنیت غذایی حساس شوند؛ زیرا امروزه مهمترین مطالبه شهروندان، سالم بودن مراکز تهیه و توزیع غذاست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی سامانه تلفنی ۱۹۰، اضافه کرد: در طی پنج ماه گذشته، سه هزار و971 تماس پیرامون رعایت نکردن بهداشت فردی در برخی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با این سامانه در فارس برقرار شده است.

او با بیان اینکه تعطیلی یک مرکز در خصوص انجام تخلف‌ های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارائه اخطار به متصدی مرکز، با دستور مقام قضایی انجام می‌شود، گفت: بنابراین همه فروشندگان مواد غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، لازم است اخطار‌های بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع مشکل  بهداشتی واحد خود تلاش کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزدیک شدن به ایام سوگواری ماه محرم، بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در توزیع نذورات تأکید کرد و افزود: رعایت نکردن موازین بهداشتی در توزيع نذورات مراسم عزاداری می تواند احتمال بروز بيماری های مرتبط با آب و غذا به وي‍‍ژه بيماری های عفونی روده ای را افزايش دهد.

او یادآور شد:  مردم استان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در طول ساعات شبانه روز با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مشکلات خود را با کارشناسان این مرکز در میان بگذارند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
0
اگر نام مغازه و جاشون مشخص بشه بهتره تا تکرار نکنن
همام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
0
به عنوان یک شهروند تشکر می کنم. اما برخی از این مراکز یکی چند روز بعد مجددا فعالیت خود را آغاز کردند. لطفا سلامتی مردم را در قبال فشار و نفوذ برخی مراکز نادیده نگیرید.