کد خبر: ۱۲۴۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

ایران نوشت به شیراز آمد/ آموزش و پرورش در حمایت از تولید ملی از ظرفیت بیلبردهای شهری و رسانه ها استفاده کند/فیلم: تاکید رهبری در حمایت از نوشت افزار ایرانی

برپایی نمایشگاه ایران نوشت یکی از اقدامات تبلیغی و تقویتی برای حمایت از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی است که امسال رسما به شیراز هم رسیده است.
شیرازه؛ با نزدیک شدن ماه مهر و زمان بازگشایی مدارس، بازار خرید نوشت‌افزار هم داغ می‌شود وچند سالی است در این فصل چالش نوشت افزارهای ایرانی و رقابت نابرابربا نوشت افزارهای وارداتی و بار ضدفرهنگی آنها هم  سر زبان‌ها افتاده و تعدادی از جوانان غیرتمند این مرز و بوم همت کرده و محصولاتی تولید کردند که هم سود اقتصادی حاصل از تولید نوشت افزار از مرزهای ایران عزیز خارج نشود هم علاوه بر توزیع نوشت افزار پیام‌های فرهنگی و آموزشی به مخاطبان منتقل شود و از شر پیام‌های ضد فرهنگی مصون باشند.

هر چند در این راه شاهد کم لطفی های زیادی بودند اما سال به سال کارشان قوی ترشده  و در دل مردم جا باز کرده و در شهر و استان‌های بیشتری پایگاه فروش پیدا کردند. بعد از توصیه‌های مستقیم امام خامنه ای مبنی بر حمایت از این اقدام ارزشمند امسال وزارت آموزش و پرورش هم رسما پای کار آمده و از برگزاری نمایشگاه ایران نوشت در شهرها و استان‎‌های مختلف حمایت می‌کند.

این کار با دو یا سه تولیدکننده شروع شد، اما اکنون بیش از80 تولیدکننده داریم و شاهدیم که تولیدکنندگان علاوه بر نوشت‌افزار در تولید سایر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان نیز فعال شده‌اند البته هنوز راه زیادی در پیش است و طبق ارزیابی سال گذشته تنها ده درصد از بازار نوشت افزار با گردش چند هزار میلیارد تومانی در اختیار محصولات ایرانی ـ اسلامی است.

برپایی نمایشگاه ایران نوشت یکی از اقدامات تبلیغی و تقویتی برای حمایت از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی است که امسال رسما به شیراز هم رسیده است.

علیرضا رحمانی مدیر پاتوق کتاب شیراز که به عنوان یکی از عرضه کنندگان محصولات جبهه فرهنگی انقلاب مسئولیت اجرایی این نمایشگاه را بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار شیرازه ابراز داشت: نمایشگاه‌های زنجیره ای« ایران نوشت» در چند سال گذشته البته محدودتر از امسال در شهرهای مختلف کشور هرجا که گروه با انگیزه ای اعلام آمادگی می‌کردند، با هدف حمایت از کالای ایرانی برپا می‌شد. امسال وزارت آموزش و پرورش هم همراه شده و برای تامین مکان نمایشگاه در شهرهای مختلف با مسئولین اجرایی نمایشگاه وتبلیغات آن همکاری می‌کند و نمایشگاه ایران نوشت در کل کشور در حال برگزاری است.

رحمانی اعلام کرد: این نمایشگاه در شیراز از 18شهریور تا اول مهر در از ساعت9صبح تا 9شب به صورت یکسره، در میدان12فروردین،خیابان لاوان فروشگاه معلم آغاز به کار کرده و پذیرای عموم علاقمندان است.
ایران نوشت به شیراز آمد/ آموزش و پرورش در حمایت از تولید ملی از ظرفیت بیلبردهای شهری و رسانه ها استفاده کند

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگاه تصریح کرد: مهمترین ویژگی ایران نوشت این است که تمامی اجناس از لوازم تحریر گرفته تا کیف و ظروف آب و غذا از تولیدات داخلی هستند و همچنین کیفیت اجناس برای برگزارکنندگان از اولویت‌های اصلی بوده و از معتبرترین برندهای ایرانی مثل آریا سبز، کیمیا، خلیج فارس، آفتاب و سایر برندهای معروف تولید کننده ایرانی برای توزیع محصولات در این نمایشگاه دعوت شده است. همچنین عرضه محصولات با قیمت مناسب در حد تعاونی به مصرف کنندگان صورت می‌گیرد و مصرف کنندگان می‌توانند خیلی پایین تر از قیمت بازار لوازم مورد نیاز خود را در این بازه زمانی تهیه کنند.

رحمانی افزود: البته متاسفانه هماهنگی‌ها دیر انجام شد و از اول هفته گذشته از این طرح مطلع شده و برای برگزاری آن اعلام آمادگی کردیم و تبلیغات آن تازه شروع شده اما با توجه به کیفیت اجناس و قیمت تعاونی در همین دو روز هم استقبال مردم خوب بود.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات عرضه شده در نمایشگاه ایران نوشت در سراسر کشور یکسان است، یادآور شد: تلاش کردیم اقلام این نمایشگاه نیاز تمام دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و متوسطه را پوشش بدهد و منحصر به سن خاصی نباشد.

به گزارش شیرازه، جای شکر و امیدواری است که بعد از توصیه رهبری حمایت‌ها از تولید نوشت افزارهای ایرانی بهتر شده و خود وزارت آموزش و پرورش هم پای کار آمده و نمایشگاه ایران نوشت امسال به صورت سراسری در کل کشوربرپاشده  اما هنوز هم ردپای کم لطفی‌هامشهود است.

اداره کل آموزش و پرورش فارس در نقاط پر رفت و آمد شهر شیراز املاک ومکان‌های مختلفی دارد، حتی می‌تواند با توجه به اهمیت این نمایشگاه از سایر دستگاه‌ها هم تعامل بگیرد ومکان بهتری برای نمایشگاه فراهم کند. به هرحال سهولت دسترسی در موفقیت این نمایشگاه نوپا و ترویج حمایت از کالای ایرانی تاثیر بسزایی دارد که بر کسی پوشیده نیست. مکان فعلی نمایشگاه برای خیلی از اهالی شهر دور از دسترس است. از طرفی برای اینکه چنین نمایشگاهی در چنین مکانی دیده شود تبلیغات قوی لازم است که متاسفانه این مهم هم مغفول مانده است.

اداره آموزش و پرورش می‌تواند با بانک اطلاعاتی که از دانش آموزان دارد وسایرظرفیت‎‌های رسانه‌ای اداره کل از جمله برگزاری نشست خبری و تبلیغات در رسانه ها به این نمایشگاه کمک دهد هم اگر اراده جدی پشت کار باشد، با تعامل با سایر دستگاه‌ها و به کار گرفتن بیلبوردهای شهری می‌توان به این نمایشگاه رونق داد.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
0
حمایت از کالای ایرانی وحمایت از آموزش در ایران نه خروج برای تحصیل .مثل آقازاده فسا .....