کد خبر: ۱۲۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
در سفر رییس مجلس به نی ریز مطرح شد؛

لاریجانی: مطالبات به حق شهرستان نی ریز را به طور ویژه پیگیری میکنم/ امام جمعه نی ریز: احیای تالاب بختگان مطالبه ۱۵ شهرستان فارس است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریاناتی در دنیا بویژه توسط آمریکا ایجاد شده که فکر می کنند می توانند مردم ایران را با اعمال تحریم و افزایش فشارها از انقلاب جدا کنند که تصور آنها اشتباه است.
به گزارش شیرازه، علی لاریجانی در سفر به شهرستان نی ریز طی بازدید از گردنه لای رز، سیمان خاکستری به همراه هیئت همراه به فولاد غدیر نی ریز رفتند.

علی لاریجانی به همراه اسماعیل تبادار استاندار فارس، اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان، محمد رضا امیری فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از بخش های مختلف شرکت فولاد غدیر نی ریز بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بازدید طی گفتگو با زاهدیان مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز در خصوص توسعه این واحد صنعتی پیگیری اعتبارات توسعه آن را نیز خواستار شد.

وی پس از آن با ورود به فرمانداری شهر نی ریز از دستاوردهای صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان این شهر بازدید کرد.

در ادامه سفر رئیس قوه مقننه به همراه هیئت همراه با ورود به گزار شهدای نی ریز به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و سپس به زیارت امامزادگان رفت و از مصلی نی ریز نیز بازدید کرد.

رئیس مجلس در ادامه برنامه سفر خود جهت شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان به سالن آمفی تئاتر نی ریز رفت.

مطالبات به حق شهرستان نی ریز را به طور ویژه پیگیری میکنم

علی لاریجانی در نشست شورای اداری شهرستان نی ریز، گفت: باید گفت نی ریز قابلیت های خوبی در بخش های مختلف دارد و این حق را دارید که مطالباتی برای شهر خود داشته باشید و خواسته های شما صحیح است که باید پیگیری شود.

وی با بیان این که زمانی که توافق هسته ای (برجام) را پذیرفتیم برای کاهش فشار بر روی مردم بود، گفت: اکنون دشمنان ملت با هدف مایوس کردن مردم به دنبال افزایش فشارها علیه ملت ایران هستند.

رئیس مجلس اظهار داشت: هدف دشمن این است که با اقدامات خود استقلال و امنیت کشور را از بین ببرد و به عنوان نمونه، در شمال غرب و جنوب شرق ایران تمامی گروهک ها را مسلح کردند اما به دلیل حضور سپاه نمی توانند اقدامی داشته باشند.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: در منطقه ای که همه نوکر آمریکا بودند امام خمینی (ره) ملت ایران را نجات داد و پای آن ایستاد و اکنون انقلاب اسلامی به الگویی برای سایرین تبدیل شده، داشتن استقلال بدون مشکل نیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: باید به یکدیگر اطمینان داشته باشیم، فضای ظن و گمان کشور را تضعیف می کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به دلیل مشکلات موجود فشار بر اقشار مختلف وجود دارد و اینگونه نیست که منابع وسیعی در مرکزیت وجود داشته باشد، عنوان کرد: با مشاهده قانون بودجه متوجه می شوید که منابع وسیعی وجود ندارد و اینگونه نیست که منابع وجود داشته باشد اما سهم استان ها پرداخت نشود.

لاریجانی در ادامه گفت: آبادانی یک کشور، رونق و رفع بیکاری آن به اجرای تعدادی پروژه وابسته نیست، آبادانی زمانی ایجاد می شود که اقتصاد در دست مردم و دولت تسهیل کننده باشد.

وی اظهار داشت: زمانی که 90 درصد بودجه در زمینه بودجه جاری هزینه می شود بودجه عمرانی کاهش پیدا می کند، ادارات مفصلی داریم که این موضوع مثبت نیست، کشور باید با یک چهارم نیروی انسانی موجود اداره شود، رقم بزرگی از هزینه های کشور در بخش اجرایی هزینه می شود، باید قبول کنیم اقتصاد زمانی زاینده و سازنده است که در دست مردم باشد و دولت در محل هایی که بخش خصوصی نمی تواند حضور پیدا کند کمک کننده باشد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه حدود 600 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور داریم که دولت به تنهایی توان اتمام آن ها را ندارد و این پروژه ها باید به بخش خصوصی سپرده شوند، تصریح کرد: نقدینگی اگر به سمت آبادانی کشور سوق داده شود مشکلات موجود به وجود نمی آیند.

وی با تاکید بر این اینکه باید مقررات اضافه را از پیش پای سرمایه گذاران برداریم، ادامه داد: مسئولان در کشور ما به دست مردم انتخاب می شوند که این موضوع جای افتخار است و ملزوماتی دارد، در منطقه ما کشورها یا قبیله ای اداره می شوند و یا اینکه اگر دموکراسی دارند ارتش آنقدر در آن ها نفوذ دارد که دموکراسی را تحلیل می کنند.

وی در ادامه از نیروهای جوان متخصص به عنوان قدرت پرش برای کشور یاد کرد و گفت: در صورت بهره گیری بیشتر از نیروهای جوان، فضای موجود تغییر می کند.

رئیس مجلس نوید داد که خواسته های مردم منطقه در زمینه شیرین کردن آب و آبیاری نوین را پیگیری نماید.

 ما منکر وجود مشکلات نیستیم

استاندار فارس نیز در سخنانی در این نشست با اشاره به خدمات ارزنده و فراوان دولت و مجموعه نظام گفت: در کنار بیان تنگناها و مشکلات، باید این خدمات را هم بیان کنیم و به اطلاع مردم برسانیم.

اسماعیل تبادار افزود: ما منکر وجود مشکلات نیستیم اما در همین فضایی که کشور با فشارها و تهدیدهای بسیار از سوی دشمنان و بدخواهان مواجه هست، روند خدمت متوقف نشده و خدمات رسانی و فعالیت های عمرانی همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: در همین شهرستان نی ریز، دریکسال گذشته شاهد اجرای طرح های بزرگ و قابل توجهی مانند مجتمع فولاد با اعتباری در حدود 350 میلیارد تومان بوده ایم و بر این باوریم که این مجموعه صنعتی می تواند یک گل گهر دیگر در منطقه نی ریز باشد.

استاندار فارس افزود: پروژه دیگر سد چشمه عاشق نی ریز است که 100میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن انجام شده و باید بکوشیم که عملیات انتقال آب آن برای تامین آب آشامیدنی و احیای صنعت به سرانجام برسد.


تبادار افزود: پروژه دیگر کارخانه سیمان نی ریز است که 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن صورت گرفته و تقریبا به اتمام رسیده است.

همچنین گفتنی است در این نشست با موافقت استاندار 100 میلیون تومان بابت آسفالت کردن یکی از جاده های روستایی شهرستان نی ریز به طول 600 متر اختصاص یافت.

احیای تالاب بختگان مطالبه ۱۵ شهرستان فارس است

آیت‌الله سید محمد فقیه در نشست مردم و مسئولان این شهرستان که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، اظهار داشت: احیای بختگان مطالبه 15 شهرستان استان فارس است که خشکی آن مشکلات زیادی به وجود آورده است.

وی با اشاره به اهمیت تالاب بختگان از نظر زیست محیطی برای استان فارس گفت: برخی از حیوانات این منطقه به علت کمبود آب در حال تلف شدن هستند که باید نسبت به آبرسانی و تغذیه آنها اقدام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حیواناتی که در منطقه حفاظت شده هستند به علت نداشتن آب و غذا به حاشیه جاده می‌آیند و بر اثر برخورد با وسایل نقلیه تلف می‌شوند. 

امام جمعه نی‌ریز بیان کرد: رسیدگی به جاده‌های نی‌ریز از دیگر مطالبات مهم مردم این شهرستان است که باید به آن توجه شود همچنین صنایع نی‌ریز که باید مشکلات آن برطرف شود. 

وی عنوان کرد: اگر موضوع افزایش نماینده‌های مجلس مطرح باشد،  یکی از درخواست‌های مردم نی‌ریز این است که نماینده جدا داشته باشند. 

مردم در زمینه آب آشامیدنی، راه و بهداشت رنج می‌برند

محمدرضا امیری، فرماندار نی‌ریز نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرستان به موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: مردم در زمینه آب آشامیدنی، راه و بهداشت رنج می‌برند. جاده‌های پر پیچ و خم این شهرستان مشکلات زیادی را به وجود آورده و سالانه جان ده‌ها نفر را می‌گیرد.

امیری با بیان اینکه حادثه تلخ تصادف و مرگ سربازان در یکی از محورهای این شهرستان فراموش نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جاده‌های نی‌ریز  امروز نیازمند اعتبار برای بازسازی، رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین زیرسازی و بهسازی است.

وی افزود: بیمارستان نی‌ریز نیز منتظر تامین اعتبار است و امیدواریم در این زمینه همراهی و حمایت لازم صورت گیرد.

فرماندار نی‌ریز گفت:  خواستار رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات هستیم و معتقدیم باید طوری برنامه‌ریزی شود تا تخصیص اعتبارات به سرعت انجام شود.


برچسب ها: لاریجانی ، نی ریز ، فارس
نظرات بینندگان