کد خبر: ۱۲۴۹۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
سیاه نمایی یا افشاگری؟!

یک فعال اصلاح طلب: گاو زرد شرط حضور در لیست امید شیراز بود!/ آقای خاتمی؛ شما صدای چکمه های دیکتاتوری را درآوردید/ فردی 50 میلیون پول داد وارد لیست شد+ فیلم/ اعضاء شورای شهر شیراز: هاشمی باید دادگاهی شود

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه فارس گفته است کسی در لیست امید شورای شهر شیراز قرار گرفت که 50 میلیون پول داده است.
به گزارش شیرازه، اخیرا فیلمی در فضای مجازی از سخنان میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس منتشر شده که او مواردی را از پشت پرده انتخاب لیست امید در پنجمین دوره شورای شهر شیراز مطرح می کند.

هاشمی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه در درون اصلاحات افراد برای رسیدن به پست دوستان خود را زیر پا له می کنند گفته است: برای انتخابات کاندیدای لیست امید بنده گفتم خب یک نیرو هم از ما در لیست قرار بدهید گفتند مسئله گاوبندی است! هر که گاو زرد دارد بیاورد!

مسئول ستاد انتخاباتی ستاد روحانی در حزب اعتدال و توسعه فارس مدعی شده مستنداتی دارد که دو تا اصلاح طلب در رقابت برای کسب کرسی استانداری فارس چه پرونده هایی را علیه هم رو نکردند.

هاشمی با مخاطب قرار دادن رئیس دولت اصلاحات گفته است: آقای خاتمی شما صدای چکمه های دیکتاتوری را در می آورید.

او در بخش دیگری از سخنانش گفته است کسی را در لیست شورای شهر شیراز قرار داده اند که 50 میلیون پول داده است.

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس گفته است: به من گفتن اگر فرد مورد نظر شما در لیست قرار بگیرد دیگر آن دختر نمی تواند در لیست قرار بگیرد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


به گزارش شیرازه، اعضای شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه ادعای دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس  مبنی بر پرداخت 50 میلیون برای قرار گرفتن در لیست امید را تکذیب می کنند.

قائدی سخنگوی شورای شهر شیراز در این باره به خبرنگار شیرازه می‌گوید: من هیچ اطلاعی در این خصوص ندارم هزینه های لیست فقط برای اجاره ساختمان و بنرها بوده که هر عضو حدود 13 میلیون تومان برای تبلیغات لیست پرداخت کرده است. این هزینه ها برای اجاره ساختمان، چاپ و نصب بنرها صرف شده و تمامی هزینه کردها شفاف و مشخص است.

قائدی افزود: خودم هیچ پولی برای ورود به لیست پرداخت نکرده ام و دیگران هم تا جایی که اطلاع دارم مبلغی پرداخت نکرده اند.

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: نمی دانم هاشمی بر چه اساسی این صحبت ها را داشته است، بالاخره ادعایی دارد که باید از خود وی سوال پرسید که منظورش به چه کسی بوده است.

مهدی حاجتی دیگر عضو شورای شهر در این خصوص با اعلام اینکه ما قطعا علیه وی طرح دعوای حقوقی می کنیم، گفت: این فرد اگر مستندی برای حرفش دارد باید ارائه کند اگر بدون مستندات صحبت کرده، شورای هماهنگی حزب اصلاح طلب باید طرح دعوای حقوقی برای این موضوع انجام دهد.

عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به اینکه مگر ارتباط اصلاحات و اعتدال خوب نیست، اظهار داشت: من یکی که پدیده ای به نام اعتدال نمی شناسم.

وی افزود: رسانه ها منتظر دفاعیات هاشمی برای ادعاهایش در دادگاه هستند.

حاجتی گفت: از افرادی که می شناسم هیچ هزینه ای برای ورود به لیست پرداخت نکرده اند و اعضای شورای هماهنگی حزب اصلاح طلب هم افرادی نیستند که اهل این مسائل باشند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: درصورتی که هاشمی بتواند ادعای خود را ثابت کند لازم است با فرد متخلف برخورد شود.

صبوری نایب رئیس شورای شهر شیراز نیز با تکذیب صریح این ادعا به خبرنگار شیرازه گفت: ریاست شورای هماهنگی اصلاحات و شعبه حزب ندای ایرانیان در استان فارس بر عهده بنده است، در آن زمان هم عضو شورای اصلاح طلبان بودم، شک نکنید که تاکنون هیچ فردی پولی برای ورود به لیست پرداخت نکرده است.

ابراهیم صبوری بیان کرد: صحبت های این فرد اصلا قابل اهمیت نیست چرا که با حب و بغض حرف می زند و خودش در صحبت هایش جواب خود را می دهد و می گوید که چون فرزندش در لیست پذیرفته نشده، فردی پول داده و وارد لیست شده است.

وی با تاکید بر اینکه این فرد مدعی هست و باید بتواند ثابت کند، تصریح کرد: اگر این فرد بتواند چنین موعوعی را ثابت کند به راحتی از شورا می روم.

عضو شورای شهر شیراز گفت: بنده در تمامی فرآیند لیست امید بوده ام اصلا امکان ندارد چنین موضوعی وجود داشته باشد.

صبوری در خصوص چرایی پذیرفته نشدن فرزند دبیر حزب اعتدال در لیست ائتلاف امید، اعلام کرد: وی رتبه اش در شاخص هایی که مدنظر بوده بالای 100 بوده است و از امتیاز لازم برای ورود به لیست برخوردار نبود است.

نایب ئیس شورای شهر شیراز گفت: برای ثبت نام افراد در لیست فراخوانی عمومی زده شد و تعداد 160 نفر در این فرآیند ثبت نام کردند، قائدتا افرادی که پذیرفته نشدند نظرات مختلفی دارند.

وی ملاک افراد برای حضور در این لیست را مدرک تحصیلی، سابقه کار در حوزه های مختلف و فعالیت های حزبی عنوان کرد و اظهار داشت: شاید برای عده ای تنها تخصص کافی باشد اما برای اصلاحات فعالیت های حزبی شاخصه مهمی بوده است.

صبوری بیان کرد: ما برای صحبت ها، هزینه کرد و تمامی فرآیند ثبت نام تا انتخابات مستندات لازم را داریم و در صورت لازم منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: احساس می کنم هزینه های لیست امید آنقدر پایین بوده است که بعضا تجمیع مبلغی که صرف تبلیغات لیست شده است (170 میلیون تومان)  هم اندازه و یا حتی کمتر از هزینه تبلیغاتی برخی از کاندیداها بوده است.

این عضو شورای شهر در انتها درباره ارتباط اصلاح طلبان و حزب اعتدال گفت: ارتباط اصلاح طلبان با دولت روحانی و اعتدال و توسعه همیشه بصورت جاده ای یک طرفه بوده است، اصلاح طلبان همیشه آنها را حمایت کردند اما حزب اعتدال هیچ بازخورد مثبتی نداشتند.

به گزارش شیرازه، اختلافات جریان چند شقه اصلاحات با روی کار آمدن دولت روحانی طی پنج سال گذشته به رسانه نیز کشیده شده است. دعوا ی سهم بندی و قدرت در بین این جریان تا حدی بالا گرفته بود که در مقطعی رسانه های افراطی این جریان برای استاندار فارس رجز خوانی می کردند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ممنون اگر این مطلب را جایی درج نمایید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
این سوال و ابهام را نشریات مکتوب شیراز پاسخ دهند که چرا همواره و در مقاطع مختلف برای شهردار این کلانشهر در صفحه نخستشان عکس یا مطلب دارند. آیا این امر به دلیل رانتی نیست که نشریات و به ویژه روزنامه های شیراز متوقعند از این بابت منتفع شوند. توصیه اینجانب این است که حداقل بصورت نوبتی این وظیفه و رسالت خطیر را بین خودشان تقسیم کنند/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
یارو میگه منم گفتم بچم رو بذارین تو لیست نذاشتن!!!!!!
خب جناب یه سوال اگر بچت رو گذاشته بودن سر لیست دیگه جنابعالی اصلا به غیر از خوبی چیزی میگفتی؟؟؟
حالم از هر چی اصلاح طلب ، اصلاحاتی و..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
من بعنوان یک طرفدار لیست امید فهمیدم که همه این لیست بندی و حرف های قشنگ فقط برای تحریک احساسات ما جوان ها بود تا آقا زاده ها و نورچشمی ها شون به پست و مقام برسند در جریان اصلاحات از بالا تا پایین فقط برای منافع شخصی هدف گذاری شده است
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
ببخشید خودش گفته حزب اعتداله بعد شما به اصلاحات از روی بغض توهین میکنی.اعتدال یعنی اصولگرای معتدل
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
به گزارش شیرازه، اخیرا فیلمی در فضای مجازی از سخنان میراعظم هاشمی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان فارس منتشر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
کو آن شعارها و وعده های تبلیغاتی، شما با تخریب رقیب به پیروزی رسیدید غافل از آنکه ماه پشت ابر نخواهد ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
0
چرا نظرها را نمزنید چون اصولگرا نیستیم رسانه باید بیطرف باشه آقای شیرازه