کد خبر: ۱۲۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس:

276 فرصت سرمایه گذاری در فارس فراهم شد/ جلب 6 طرح سرمایه گذاری در 2 سال گذشته

دایی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: در 2 سال گذشته 6 طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس به میزان افزون بر یک میلیارد دلار جلب شده است.
276 فرصت سرمایه گذاری در فارس فراهم شد/ جلب 6 طرح سرمایه گذاری در 2 سال گذشته
به گزارش شیرازه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: 276 فرصت سرمایه گذاری در 2 سال گذشته در این استان فراهم و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه شد.

بابک دایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرصت های سرمایه گذاری در قالب نقشه راه تامین مالی خارجی به ارزش افزون بر 27 میلیارد دلار شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: این فرصت های سرمایه گذاری در بخش های آب و برق، صنعت و معدن، کشاورزی، راه و حمل و نقل، بهداشت و درمان، گردشگری، عمران و شهرسازی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای حوزه سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی به بار نشسته است گفت: دراین مدت، 6 طرح سرمایه گذاری خارجی در استان فارس به میزان افزون بر یک میلیارد دلار جلب شده است.

وی یادآور شد: جذب سرمایه گذاری خارجی زمینه توسعه و اشتغال بیشتر در استان را فراهم می کند.

دایی با بیان برخی از مشخصات طرح های سرمایه گذاری در استان ادامه داد: تولید قوطی فلزی توسط شرکت تکامل گستر نوین صفا به ارزش کل سرمایه گذاری 7.3 میلیون یورو در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و ارائه خدمات حمل و نقل هوایی توسط شرکت هواپیمایی سپهران شیراز به ارزش کل سرمایه گذاری 58 میلیون دلار در شیراز از جمله این طرح های سرمایه گذاری است.

وی گفت: احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت چهار مگاوات در شهرستان سروستان توسط شرکت بهناد انرژی پارس لیان به ارزش کل سرمایه گذاری 4.5 میلیون دلار از دیگر طرح های سرمایه گذاری خارجی است که به بار نشسته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: همچنین تولید کنسانتره کرومیت توسط شرکت آرکا تجارت راه ابریشم به ارزش کل سرمایه گذاری 2.5 میلیون دلار در شهرستان نی ریز و احداث آزمایشگاه مرکزی شیراز توسط شرکت ایتالبز با همکاری دانشگاه شیراز به ارزش کل سرمایه گذاری 62 میلیون دلار دو طرح بزرگ دیگر در این حوزه است.

این مقام مسئول از تخصیص اعتبار 3.8 میلیارد دلاری از محل تسهیلات تامین مالی خارجی برای 10 طرح سرمایه گذاری دیگر در استان فارس خبر داد.

وی گفت: استان فارس دارای 10 طرح تسهیلات تامین مالی خارجی به ارزش افزون بر 3.8 میلیارد دلار است که برای 7 طرح به ارزش 2.9 میلیارد دلار گشایش اعتبار صورت گرفته و سه طرح به ارزش 900 میلیون دلار در صف گشایش اعتبارات اسنادی قرار دارد.

دایی اظهار داشت: عمده طرحهای فاینانس استان در حوزه صنعت، حمل و نقل و نیروگاه و بیمارستان است؛ همچنین تعداد 17 طرح دیگر به ارزش افزون بر 2.6 میلیارد دلار در حوزه های آب و فاضلاب، حمل و نقل و دیگر بخشها شناسایی و جهت استفاده از تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) معرفی شده اند.
نظرات بینندگان