کد خبر: ۱۲۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
مهمان داریم؛

فارس میزبان پیکر 9 شهید گمنام/ وداع عزاداران حسینی در حرم شاهچراغ با شهدای گمنام

پیکر 9 شهید دفاع مقدس روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در میدان شهدا شیراز تشییع می شوند.
فارس میزبان پیکر 9 شهید گمنام/ وداع عزاداران حسینی در حرم شاهچراغ با شهدای گمنام
به گزارش شیرازه، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس ظهر امروز در نشست خبری گفت: به همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ۱۳۵ شهید به تازگی تفحص شدند که بر اساس درخواست استانها جهت تشییع و خاکسپاری در شهرهای   مختلف مهمان می‌شوند. در همین راستا امشب شامگاه پنجشنبه پیکر ۹ شهید گمنام وارد شیراز شده و از روز جمعه همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و پس از آن  در تکایا و مراسم سوگ حسینی در نقاط اصلی شهربین عزاداران حضور می‌یابند.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی با بیان اینکه شهدا آرامشی در جامعه ایجاد می کنند که در موقعیت های حساس التهاب را برطرف می‌کند، افزود: به گفته خدا شهدا زنده هستند و توانایی دستگیری وشفاعت دارند. نتیجه حضور شهدا امروزدر تهران مشخص خواهد شد و آرامشی به مردم خواهد داد.

وی  اعلام کرد: یکشنه شب بعد از نماز مغرب و عشا در صحن حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) مراسم وداع با شهدا برگزار خواهد شد و روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه ساعت 9 و سی دقیقه از میدان شهدا تشییع شهدا در شیراز انجام شده و هشت شهید تازه تفحص شده  به شهرستان‌ها برای تشیع و خاکسپاری اعزام می‌شوند. یک شهید هم پس از مراسم روز تاسوعا و عاشورا در مرکز صداوسیمای فارس خاکسپاری خواهد شد.

گرامی با اشاره به اینکه رده سنی این شهدا از 16سال تا 32سال است، خاطرنشان کرد: پس از تشییع در شیراز ، ۸ شهید به سمت شهرهای داراب، خرامه، اقلید، جهرم و لارستان رهسپار خواهند شد که ۲ شهید در منطقه فدامی داراب ، ۲ شهید در معزآباد جابری شهرستان خرامه، ۲ شهید درنظام آباد اقلید، یک شهید در پادگان نجفی لارستان و یک شهید در تیپ ۱۳ المهدی جهرم به خاک سپرده می‌شوند. مراسم تشییع شهدا در شهرستان‎‌ها در روزتاسوعا برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: این شهدا مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ در عملیات والفجر8 در زبیدات ، خیبر، جزیره مجنون، عملیلات رمضان در شرق بصره هستند و ۵ شهید در جزیره بوارین تفص شدند.


گرامی تشییع شهدای گمنام را فرصتی برای میثاق مجدد با راه شهدا و امامٓ راحل(ره) دانست و افزود:  فارس هنوز ۹۰۰  شهید جاویدالاثر دارد که شناسایی نشدند وخانواده های آنان چشم انتظار هستند اما از خانواده آنان نمونه «دی ان ای» گرفته شده و جهت شناسایی موجود است.
نظرات بینندگان