کد خبر: ۱۲۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷

بدن انسان روزانه به چه مقدار آب نیاز دارد؟

مصرف مقدار مناسب آب در روز بسیار مهم است چرا که بدن شما برای عملکردی مناسب به این مقدار نیاز دارد.
به گزارش شیرازه، همه ما می دانیم که آب برای سلامتی ما بسیار مهم است. اما آیا شما روزانه مقدار مناسبی آب مصرف می کنید؟ ممکن است فکر کنید که برخی از مشکلات سلامتی تان مربوط به کم آبی و یا آب بیش از حد بدن باشد.

مصرف مقدار مناسب آب در روز بسیار مهم است چرا که بدن شما برای عملکردی مناسب به این مقدار نیاز دارد.

روزانه باید چقدر آب بخوریم؟؟

مصرف ۸ لیوان آب در روز پیشنهاد شده است، با این حال باز هم این مقدار پایه و اساس علمی ندارد. کارشناسان توصیه می کنندکه هر فرد باید با توجه به وزن بدن، سطح فعالیت بدنی و آب و هوای جایی که در آن زندگی می کند، مقدار مناسبی آب بنوشد.
بنابراین اگر هشت لیوان نه، پس چقدر؟

IoM یک سازمان علمی مستقل است که در این زمینه ۲.۷ لیتر آب در روز برای زنان بالغ و ۳.۷ لیتر برای مردان بالغ را توصیه می کند. به طور کلی این مقدار برای بزرگسالانی که از سلامتی معقولی برخوردارند و در منطقه ای با آب و هوای معتدل زندگی می کنند قابل اجراست. با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است به مصرف آب بیشتری نیاز داشته باشید.

به عنوان مثال برای این موارد می توان به زندگی در منطقه ای با آب و هوای گرم و یا فعالیت جسمی بیشتر اشاره کرد. طبق گفته یک کالج پزشکی ورزشی آمریکایی شما باید برای اضافه کردن ۱۲ اونس آب به مصرف روزانه خود، ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

چرا انسان ها به آب نیاز دارند؟

بدن ما بدون مقدار مناسب آب نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و همین امر موجب این شده که آب حدود ۶۰ درصد از وزن بدن ما را تشکیل بدهد. بدن انسان برای انجام بسیاری از وظایف به آب نیاز دارد، به عنوان مثال، خون شما وظیفه حمل اکسیژن به تمامی سلول ها را بر عهده دارد و این کار را تنها با کمک آب می تواند انجام دهد.

آیا شما مقدار مناسبی آب مصرف می کنید؟

اگر شما مقدار مناسب آب مصرف نکنید ، دچار دهیدراسیون (کم آبی بدن) و یا هیدراسیون بیش از اندازه خواهید شد.

علائم کم نوشیدن آب

در این قسمت به برخی از چیزهای ساده ای که برای بررسی دهیدراته یا همان کم آبی بدن وجود دارد، توجه کنید:

دهان شما خشک است

رنگ ادرارتان تیره است

احساس سرگیجه و یا سردرد دارید

به طور کلی احساس خستگی و بی حالی می کنید

علائم نوشیدن بیش از حد آب

از سوی دیگر، عموماً هیدراتاسیون بیش از حد یا هیپوناترمی ناشی از مصرف بیش از حد آب در یک زمان کوتاه است. این امر می تواند منجر به مسمومیت آب شود و از علائم اولیه مسمومیت آب می توان به خستگی و گرمازدگی اشاره کرد.

اگر در این مورد نگران هستید، نشانه هایی برای بررسی آن وجود دارد که از جمله این علایم می توان حالت تهوع، استفراغ و اسهال را نام برد.

منبع: مجله سلامت
نظرات بینندگان