کد خبر: ۱۲۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با شعار«ما توانسته ایم»

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: بالغ بر پنج هزار و 700 برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان با شعار «ما توانسته ایم» پیش بینی شده است.
به گزارش شیرازه، گفت: حمیدرضا گرامی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس را منطبق با حماسه عاشورا برشمرد و گفت: بالغ بر پنج هزار و 700 برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان با شعار «ما توانسته ایم» پیش بینی شده است. روز شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغازهفته دفاع مقدس ویژه برنامه ها با رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی کشور با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران منطقه فارس آغاز می شود.

وی افزود: در ادامه برنامه های هفته دفاع مقدس نکوداشت پیشکسوتان در شش مهر ماه در شیراز و بزرگداشت چهره های ماندگار در شهرستان فیروزآباد و مسابقه کتابخوانی، شب شعر شهدا،سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، غبارروبی از گلزار شهدا، هم اندیشی اساتید دانشگاه درباره درس آشنایی با دفاع مقدس وتجلیل از سربازان نمونه و راه اندازی تشکل ویژه خواهران شهدا با اقتدا به حضرت زینب(س) را پیش رو خواهیم داشت.

گرامی همچنین یادآور شد: فرصت ارسال آثار به  جشنواره ادبی یوسف هم تا پایان هفته دفاع مقدس تمدید شده است که هنرمندان حوزه ادبیات پایداری می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.

 وی با اشاره به اینکه شهدا، اصلی ترین و ارزشمند ترین سرمایه خود را فدا کردند تا این مملکت مورد هجوم قرار نگیرد، یادآور شد: امسال سی و هشتمین سالی است که هفته دفاع مقدس را گرامی خواهیم داشت و ویژه برنامه‌های این هفته تا شنبه ۷ مهر ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تاکید بر اینکه جنگ باعث عقب ماندگی و خسارت است و خسارت های مادی و جانی را به دنبال دارد، اظهارداشت: ما خواهان جنگ نبودیم این جنگ بر ما تحمیل شد، درحالی که ما اصلا آمادگی نداشتیم و فقط دفاع کردیم.

وی با اشاره به اینکه صدام در آغاز جنگ  مصاحبه خود را نیمه کاره تمام کرد و ما بقی آن را به تهران موکول کرد ابراز داشت: این مصاحبه نشان از آمادگی کامل آنها داشت. بعثی ها نقش مردم، رهبری امام راحل (ره) و همچنین ایمان و باور مردم را مورد توجه قرار نداده بودند و کار را تمام شده می‌دانستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عراقی ها از جاده های آسفالته استفاده می کردند چرا که به باور آنان ظرف چند روز می توانستند به تهران برسند، اضافه کرد: دفاع مقدس بهترین دوران انسجام در این کشور بود، باید پیام این دوره پرافتخار را به سواستفاده  کنندگان نشان دهیم. اگر در شرایط امروز جامعه هم بر اساس الگوی دفاع مقدس، پیش برویم و نیازمندی‌ها را تامین کنیم هیچ مشکل و تحریمی باعث اضطرار در مردم نخواهد شد.
نظرات بینندگان