کد خبر: ۱۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

استاندار فارس زمینه را برای بازگشت جوانان به عرصه مدیریت استان فراهم کند/ بقا و حیات نظام اسلامی در دست جوانانی است که از جوانان عاشورایی الگو گرفته اند

رئیس شورای شهر شیراز گفت: لازم است استاندار فارس پیش از اجرای قانون منع فعالیت بازنشستگان، زمینه را برای بازگشت جوانان به عرصه مدیریت استان فراهم کند؛ مطمئنم خیل جوانان توانمند، خلاق و تحصیل کرده می توانند زمینه ساز برنامه ریزی توسعه استان باشند.
استاندار فارس پیش از اجرای قانون منع فعالیت بازنشستگان، زمینه را برای بازگشت جوانان به عرصه مدیریت استان فراهم کند/ بقا و حیات نظام اسلامی در دست جوانانی است که از جوانان عاشورایی الگو گرفته اندبه گزارش شیرازه، کلیات بررسی طرح پارک 580 هکتاری کوهستانی دراک که توسط شهردار شیراز مطرح شده بود در بیست و ششم شهریور ماه در صحن علنی شورا به بحث و بررسی گذاشته شد و نهایتا به تصویب رسید.

بنا بر این مصوبه قرار شد مطالعات زیست محیطی، نحوه‌ی تامین آب پروژه، ساختار زمین شناسی و ژئو تکنیک، مطالعات اجتماعی و برآوردهای تعداد بازدیدکنندگان، مقیاس عملکرد و سطح عمل پروژه، مطالعات شبکه حمل و نقل و نحوه دسترسی ها، برآوردهای مالی و سرمایه گذاری در فازهای بعدی پروژه در قالب بودجه مصوب شهرداری پیش بینی و جهت تصویب به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز ارائه شود.

طرح های جانمایی و احداث بنا در فاز یک پارک دراک و فازهای بعدی پروژه باید در کمیسیون مذکور مطرح و تصمیم گیری شود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه امام حسین (ع) به ما آموخت که باید در راستای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر حرکت و این دو موضوع را از خود آغاز کنیم، به وصیت نامه سیدالشهداء اشاره کرد و گفت: « من از روی شرارت و مفسده و یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم من فقط برای اصلاح در امت جدم از وطن خارج شدم قصد دارم به معروف امر کنم و از منکر باز دارم و به سیره و روش جدم و پدرم علی ابن ابیو طالب عمل نمایم.»

سید احمدرضا دستغیب با اظهار اینکه جامعه ای می تواند سعادتمند باشد که افراد آن جامعه ابتدا خود را اصلاح کنند، تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی به واسطه تاسی از آرمان های اهل بیت علیهم السلام مبدل به جوانانی متعهد، پویا و خلاق شده اند که در عین حق طلبی و آرمان خواهی منشا اثر در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی هستند اما متاسفانه همین جوانان به بهانه های مختلف از عرصه مدیریت بازمانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون منع فعالیت مدیران بازنشسته اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام درخور ستایش است و باید با قدرت، پیگیری و اجرا شود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه طی دو دهه اخیر به واسطه برخی تفکرات ناصواب، مدیریت کشور در دست برخی از افراد ناکارآمد و از کار افتاده بود، اعلام کرد: بازگرداندن عرصه مدیریت کشور به دوران باشکوه، نیازمند توجه به استعدادهای جوانان خلاق و ریسک پذیر است.

دستغیب بقا و حیات نظام اسلامی را در دست جوانانی دانست که از جوانان عاشورایی الگو گرفته اند چنانکه بارها در طول دفاع مقدس و بعد از آن به همه ثابت شده که جوانان فاتحان خیبر و احد هستند.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از شهردار شیراز می خواهم در انتصابات به جوان سازی بدنه مدیریت شهرداری توجه خاص نشان دهد.

رئیس شورای شهر شیراز ضمن ابراز گلایه از وضعیت هرم سنی بالای مدیریت استان و کلان شهر شیراز، گفت: این استان و شهر با وجود مدیران پیر و سالخورده نمی تواند راهی به توسعه پیدا کند.

دستغیب ضمن تصریح بر اینکه لازم است استاندار فارس پیش از اجرای قانون منع فعالیت بازنشستگان، زمینه را برای بازگشت جوانان به عرصه مدیریت استان فراهم کند، تاکید داشت: با توجه شناختی که از جوانان استان دارم مطمئنم خیل جوانان توانمند، خلاق و تحصیل کرده می توانند زمینه ساز برنامه ریزی توسعه استان باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز رسالت شورای پنجم را حمایت از بهبود کیفیت زندگی شهروندان عنوان کرد و به بیان مطالبی درخصوص الزامات تحقق اهداف شهر هوشمند پرداخت و گفت: لازم است به سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز توجه ویژه ای شود چرا که حمایت دائمی از این سازمان منتج به تسریع در تحقق اهداف شهر هوشمند خواهد شد.

احمد تنوری به تبیین عملکرد و وظایف این سازمان پرداخت و اظهار داشت: توسعه شهر شهروند مدار نیازمند سرمایه گذاری در زیر ساخت ها آی تی و ایجاد مراکز دیتا، زیر ساخت های ارتباطی و بکارگیری بستر های نوین است.

وی با اعلام اینکه طراحی و پیاده سازی پلتفرم یکپارچه نرم افزاری جهت پشتیبانی از خدمات کسب و کار شهرداری ها و بستر بهبود کیفیت سرویس های شهرداری است، مدیریت نوین شهری را متکی بر نگرش فن آورانه در ارائه خدمات دانست.

عضو شورای شهر شیراز به مشکلات سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: وجود موازی کاری در انجام فعالیت های آی تی و ارائه خدمات فناورانه در شهرداری از جمله مشکلات این سازمان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز اعلام کرد: این سازمان پتانسیل استقلال مالی بر اساس خدماتی که ارائه می دهد دارد لذا حمایت از طرح های درآمدزای آن، موجب پویایی و حرکت این سازمان خواهد شد.

ایجاد مرکز داده، فیبر شهری و طرح های فن آورانه نظیر اخذ سهم شهرداری ها در جرایم راهنمایی رانندگی یا مالیات بر ارزش افزوده از جمله طرح هایی است که این عضو شورای شهر از آن یاد کرد.
نظرات بینندگان