کد خبر: ۱۲۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

آموزش‌وپرورش را سیاسی نکنیم/کارآمدی مهم است نه نگاه جناحی

آیت الله دژکام گفت: دوستان گاهی با نگاه سیاسی خاص به مدیریت آموزش‌وپرورش فارس آمده‌اند و اصل این هدف را از بین برده‌اند. بنده خودم، در هیچ حزب به معنای حزبی نیستم و با همه گروه‌ها کار می‌کنم
آموزش‌وپرورش را سیاسی نکنیم/کارآمدی مهم است نه نگاه جناحی
به گزارش شیرازه، آیت‌الله دژکام در دیدار داوودی معاون ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش پرورش و نجفی مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش فارس اظهار داشت: استان فارس ایرانی کوچک با 5 میلیون جمعیت است و کار در این استان بسیار هست که در ضمن این کارها باید به یک مسئله اساسی که نیاز و ضرورتش خیلی جدی است اما سازوکارهایش تعریف‌نشده بپردازیم.

وی با بیان اینکه رویکرد تربیت اسلامی در آموزش‌وپرورش اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در فارس جلساتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش برگزارشده و می‌شود اما سلیقه‌ها در مورد افراد متفاوت است و یکی از چیزهایی که باعث می‌شود اصل هدف بر روی زمین بماند این است که ممکن است یک فرد در حوزه مدیریت دیگری با سلیقه‌ای که مدیر قبول ندارد کار کند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: هدف یکی است اما سلیقه‌ها فرق می‌کند. ما باید تلاش کنیم که ان شا الله ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش جوری باشد که ازنظر سلایق با شما هماهنگ باشند و اهداف را با جدیت دنبال کنند. این دو در کنار هم باشند نتیجه می‌گیریم.

دژکام تصریح کرد: ما مشکلی که اکنون داریم این است که دوستان گاهی با نگاه سیاسی خاص به مدیریت آموزش‌وپرورش فارس آمده‌اند و اصل این هدف را از بین برده‌اند. بنده خودم، در هیچ حزب به معنای حزبی نیستم و با همه گروه‌ها کار می‌کنم اما گاهی می‌بینم یک نیروی به‌دردبخور و قَدَر زیر سؤال می‌رود که طرفدار ما نیز نیست و این خیلی ناراحت‌کننده است. این اتفاق به آموزش پرورش لطمه زیادی می‌زند. واقعاً کم گیر می‌آید کسانی که به درد انجام این‌کاره‌ای اساسی بخورند. دبیرهای خوبی داریم اما اینکه اهداف را بشناسد و با یک کیفیت خوب بتواند از کلاس درس تا مدیر مدرسه اهداف را پیش ببرند کم هستند و همین تعداد محدود هم به بهانه نگاه‌های سیاسی کنار گذاشته می‌شوند و دیگر کسی باقی نمی‌ماند.

وی تأکید کرد: ما باید این نگاه را صمیمانه جلو ببریم که از هر شخصی که به درد کار می‌خورد استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خطاب به نجفی مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: اگر دیگران بفهمند مدیرکل دنبال اهداف آموزش‌وپرورش هست و نه نگاه سیاسی خاص، خیلی راحت‌تر می‌توانیم همکاری و همفکری داشته باشیم.

یادآور می‌شود در پایان این دیدار حکم مسئولیت جدید مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس یعنی ریاست کمیته همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه استان فارس به وی اعطا شد.


نظرات بینندگان