کد خبر: ۱۲۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

دومین سوگواره فرهنگی هنری «هنر و حماسه» در شیراز برگزار می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار شیراز گفت: این سوگواره از 27 شهریورماه فعالیت خود را آغاز می کند و تا 30 مهرماه همه روزه از ساعت 19 تا 22 میزبان قدوم شهروندان خواهد بود.
به گزارش شیرازه، ابراهیم گشتاسبی راد رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دومین سوگواره فرهنگی و هنر «هنر و حماسه» در مرکز شیرازشناسی برگزار می شود.

گشتاسبی راد با اعلام این خبر اظهار کرد: نخستین دوره نمایشگاه چیدمان عاشورایی سال گذشته با 8 غرفه برپا شد که امسال به 20 غرفه افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دومین سوگواره هنر و حماسه در شیراز میزبان برگزاری آئین های عزاداری سنتی، کارگاه نقاشی و خوشنویسی، کارگاه زنده کاشی هفت رنگ سقاخانه ای، روایتگری کودکان عاشورایی و تجلیل از خانواده های شهدا و پیرغلامان حسینی خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه یک گروه 72 نفره متشکل از کودکان و نوجوانان در رده سنی 3 تا 12 سال در قالب گروه همخوانی یکی از اشعار حافظ که مرتبط با واقعه عاشورا است را اجرا خواهند کرد، افزود: روایتگری کودکان عاشورایی یکی از مهمترین بخش های سوگواره هنر و حماسه است که کودکان در این بخش وقایع عاشورا را روایت می کنند و از بُعد حماسی به این واقعه می پردازند.

به گفته وی این سوگواره از 27 شهریورماه فعالیت خود را آغاز می کند و تا 30 مهرماه همه روزه از ساعت 19 تا 22 میزبان قدوم شهروندان خواهد بود.

گشتاسبی راد عنوان کرد: هنرمندان در بخش های مختلف از جمله انجمن معماری چارسو، انجمن معماری انگاره، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان، دانشگاه آپادانا و غیره در اجرای این برنامه همکاری دارند.

دومین سوگواره فرهنگی هنری «هنر و حماسه» در شیراز برگزار می شود
نظرات بینندگان